REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Vytautas Gapšys sako, jog visas sąlygas tam, kad dujų kainos išliktų tokios pat didelės, sudarė dabartinė valdančioji dauguma, mat dar praeitų metų viduryje Darbo partija siūlė būdą ženkliai sumažinti dujų kainas, tačiau valdantieji pasiūlymą užblokavo, saugodami dujų tarpininkus.

REKLAMA
REKLAMA

„Pavasario Seimo sesijos pabaigoje mes užregistravome Gamtinių dujų įstatymo pataisas, įvedančias daugiau tvarkos dujų tiekimo rinkoje. Siekėme aiškiai apibrėžti kriterijus, kuriais remiantis būtų nustatoma, kokios įmonės gali verstis gamtinių dujų tiekimo veikla. Taip mes išvengtume nereikalingos painiavos šioje rinkoje ir įvestume daugiau ekonominės logikos, nes šiuo metu gamtinių dujų rinkoje veikiantys tarpininkai yra nereikalinga grandis, kuri tik didina tiekiamų gamtinių dujų kainą vartotojams“, – sako V. Gapšys.

REKLAMA

„Darbiečiai“ siūlė įstatyme nustatyti, kad dujų tiekimo veikla gali verstis tik tokios įmonės, kurios atitinka bent vieną iš keturių kriterijų: daugiau kaip pusę įmonės akcijų kontroliuoja Lietuvos valstybė; įmonė užsiima gamtinių dujų gavyba; įmonė gamtines dujas perka savo reikmėms; įmonė turi skirstomuosius dujotiekio tinklus nuosavybės teise iki gamtinių dujų paskirstymo vartotojams.

„Paradoksalu, tačiau aršiausiai šioms pataisoms pasipriešino konservatorių ir liberalų atstovai Seime, kurie ir sužlugdė jų priėmimą. Jeigu valdantieji būtų neatmetę Darbo partijos siūlomų pataisų, šiemet jau galėtume sulaukti mažesnių sąskaitų už šildymą ir dujas, tačiau jiems kažkodėl buvo svarbiau dujininkų, o ne paprastų žmonių interesai, todėl visiems belieka tik apgailestauti“, – teigia Seimo „darbiečių“ seniūnas.

REKLAMA
REKLAMA

B. Vėsaitė: suskystintų dujų terminalo statyba tik imituojama

Vilnius, sausio 3 d. (ELTA).

Seimo narė socialdemokratė Birutė Vėsaitė apgailestauja, kad konservatoriai sustabdė socialdemokratų pradėtą suskystintų dujų terminalo projektą.

„Jau šiandien gyventojai galėtų džiaugtis pigesnėmis dujomis ir mažesnėmis šildymo kainomis, tačiau konservatorių Vyriausybė, dirbanti nuo 2008-ųjų, kol kas neįgyvendino jokių konkrečių darbų. Tebuvo keli deklaratyvūs Vyriausybės nutarimai. Konservatoriams prireikė net dvejų su puse metų, kad pripažintų Klaipėdos suskystintų dujų terminalo projektą strateginės reikšmės objektu. Sugebėta atrinkti konsultantu tarptautinę kompaniją “Flour„ už 34 mln. litų. Beje, prieš kelerius metus koncernas “Achemos grupė„ analogiškas studijas užsakė už 2 mln. litų“, – primena Seimo narė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak B. Vėsaitės, iki šiol nėra aišku, kas bus dujų pardavėjai bei dujų pirkėjai, Lietuvoje nėra dujų saugyklų, neaiškūs ir projekto finansavimo šaltiniai.

Anot parlamentarės, projekto vykdytojas „Klaipėdos nafta“ yra strateginės reikšmės objektas, todėl šios įmonės kreditų didinimas gali tapti realia grėsme įmonės veiklai.

„Neaišku, iš kur gausime lėšų. Jei bus perkamas naujas SGD laivas, jis kainuos daugiau nei 250 mln. JAV dolerių. Projekto plaukiojanti bazė, regazifikavimo įranga gali kainuoti apie milijardą litų. Dar papildomai – apie 120 milijonų litų kainuotų antžeminė projekto dalis. Tokių lėšų neturi nei „Klaipėdos nafta“, nei Klaipėdos uosto direkcija. Juolab kad valdančiųjų valia buvo priimtas šių įmonių 50 proc. pelno mokesčio įstatymas. Gal nauju mokesčiu ketinama apmokestinti visus dujų vartotojus?“, – klausia parlamentarė.

REKLAMA

Anot B. Vėsaitės, šiandienos Lietuvos dujų vamzdynų pajėgumai yra nepakankami, kad per dujų terminalą būtų galima priimti norimą 3 mlrd. kubinių metrų išgarintą dujų kiekį. Pasak parlamentarės, šią problemą Energetikos ministerija žino, tačiau realiai jos nesprendžia.

„Viešojoje erdvėje „Klaipėdos nafta“ teigė, kad bus perkamas SGD laivas, tačiau kyla reali grėsmė, kad, technologiją pasirinkus anksčiau negu dujų pardavėją, projektas nebus sėkmingas. Vargu, ar Premjero Andriaus Kubiliaus viešai duotas pažadas, kad pastačius terminalą dujas pirksime 30 proc. pigiau, bus įgyvendintas. Susirūpinusi vėluojančiu projektu Socialdemokratų partijos frakcija suformulavo konkrečius klausimus Premjerui ir energetikos ministrui. Lauksime konkrečių atsakymų. Panašu, kad veikla terminalo statybos srityje tik imituojama, o šio svarbaus Lietuvos gyventojams ir verslui projekto darbai bus perkelti ant būsimos Vyriausybės pečių. Naujoji Vyriausybė bus kaltinama projekto vilkinimu ir kitom svetimom nuodėmėm“, – mano Seimo narė B. Vėsaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų