REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Raginimą atidaryti sąskaitą kitame banke išgirdo ne visi buvę „Snoro“ klientai pensininkai.

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma buvusių „Snoro“ klientų „Sodros“ išmokų gavėjų pinigus šį mėnesį atsiims jau kituose bankuose – kai tik pasirūpins atsidaryti sąskaitas.

„Sodros“ Panevėžio skyrius primena, kad Lietuvos bankui priėmus sprendimą visam laikui atšaukti banko „Snoras“ licenciją, „Sodra“ nebeteko galimybių pervesti išmokų į šiame banke buvusias sąskaitas.

„Sodros“ Panevėžio skyriaus atstovė Vaiva Mockevičienė sako, kad vaikus auginantys ir iš „Sodros“ išmokas gaunantys tėvai laiku susitvarkė naująsias sąskaitas. „Liko tik du asmenys, kurie iki šios dienos nepakeitė arba mums nepateikė kitos sąskaitos“, – sako „Sodros“ atstovė.

Gerokai daugiau sąskaitų nepakeitusių pensijų gavėjų. „Sodros“ Panevėžio skyrius dar laukia maždaug 300 asmenų su prašymais, į kokią kredito įstaigą ir į kokią sąskaitą pageidauja gauti pinigus.

Pinigai nedings 

REKLAMA

„Kreipėmės į išmokų gavėjus pasitelkdami žiniasklaidą, telefoną, internetą – stengiamės, kad informacija pasiektų visus. Informavome, kad tie, kurie dar neturi sąskaitos kitoje kredito įstaigoje, būtinai ją atsidarytų“, – sako „Sodros“ Panevėžio skyriaus atstovė V. Mockevičienė.

Asmuo pirmiausia turėtų kreiptis į pasirinktą banką, ten privalės užpildyti prašymą dėl sąskaitos atidarymo. Pensininkai ir kompensacijų gavėjai, atsidarę sąskaitą pasirinktame banke, turi galimybę ten pat užpildyti prašymus „Sodrai“ dėl išmokos pervedimo į naują sąskaitą. Šiuos prašymus bankai pateikia „Sodrai“.

Pašalpų gavėjai prašymus dėl asmeninės sąskaitos pakeitimo gali užpildyti ir pateikti internetu per elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą arba nuvykę į „Sodros“ skyrių.

Laikinai išvykę išmokų gavėjai, turintys interneto ryšį ir galintys naudotis elektroninės bankininkystės paslaugomis ar turintys elektroninio parašo formavimo įrangą, elektroninį prašymą per elektroninę sistemą gali pateikti būdami bet kurioje vietoje Lietuvoje ar užsienyje.

V. Mockevičienė primena, kad asmenų, kurie dėl kokių nors priežasčių šiuo metu negali pakeisti sąskaitos, išmokos niekur nedings.

„Atsiradus galimybei kviečiame juos kaip galima greičiau elektroniniu būdu arba „Sodros“ skyriuje pateikti prašymą dėl sąskaitos pakeitimo. Gavę šią informaciją, nedelsiant – nebūtinai išmokų mokėjimo dieną – pervesime žmonėms visas jiems priklausančias išmokas“, – sako „Sodros“ atstovė. 

Į namus neša ne visiems
Įprasta tvarka pirmosios išmokos gavėjų sąskaitas pasiekia kiekvieno mėnesio 10 dieną.

„Sodros“ Panevėžio skyrius per mėnesį išmoka 60 tūkstančių 378 išmokas. Kadangi vienas asmuo kartais gauna po kelias išmokas, gavėjų skaičius yra kiek kitoks.

Kai kuriems pensininkams pinigai nešami į namus. Į namus nešamų išmokų skaičius viršija 25 tūkstančius.

„Pasitaiko, kad išmokų gavėjai prašo, jog jiems priklausantys pinigai nebūtų pervedami į bankus, bet taip pat nešami į namus. Tačiau „Sodra“ privalo laikytis įstatyme numatytos tvarkos“, – sako V. Mockevičienė.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2010 metų balandžio mėnesio įsakymu patvirtintame „Pensijų ir kompensacijų pristatymo tvarkos aprašo“ pakeitimo punkte nurodoma, kad tik atsižvelgiant į gavėjo sveikatos būklę, kai jam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, specialusis nuolatinės priežiūros ar pagalbos poreikis, didelis specialiųjų poreikių lygis ir kt., galima priimti sprendimą dėl kitokio išmokos pristatymo būdo. 

Šalyje – tūkstančiai 
Kur bus pervestos jų pensijos, nesirūpina ne tik Panevėžio miesto ir rajono pensininkai. Tūkstančiai šalies pensininkų iki šiol nepasikeitė sąskaitų.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba informuoja, kad dar 15 tūkstančių asmenų, kurie iki šiol socialinio draudimo išmokas gaudavo į banke „Snoras“ buvusias sąskaitas, nepateikė duomenų apie naujas sąskaitas.

Teikiant prašymą „Sodros“ skyriuje reikia turėti asmens dokumentą, o pensijų gavėjams – dar ir pensininko pažymėjimą. „Sodra“ perves išmokas tik tuomet, kai turės informaciją apie naują sąskaitą, į kurią žmogus pageidauja jas gauti.

Prisijungti prie elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos galima per „Sodros“ svetainę arba tiesioginiu sistemos adresu gyventojai.sodra.lt. Taip pat galima prisijungti per elektroninės bankininkystės svetaines bei Elektroninių valdžios vartų svetainę.

Klientų patogumui „Sodros“ svetainėje sukurta speciali skiltis, kur galima rasti visą aktualią informaciją, susijusią su banku „Snoras“: pateikiami dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai, aktuali informacija draudėjams, informaciniai telefonai, rekomendacijos, kaip pateikti prašymus dėl sąskaitos pakeitimo per elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą ir kt.

V. Janeliauskienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų