REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ką bendro turi Niujorkas, Paryžius, Norvegijos bei Šveicarijos didmiesčiai ir Panevėžys? Aukštaitijos sostinė priartėti prie metropolių viliasi į gatves išleidusi aplinką tausojančius hibridinius autobusus.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau Autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas perspėja, jog Panevėžiui gresia taip ir likti Europos Sąjungos provincija. Esą jei miesto vadovai nesutiks branginti važiavimo bilietų, bankai neduos paskolos moderniems autobusams pirkti.

REKLAMA

Jei praėjusią savaitę vykusio viešųjų pirkimų konkurso rezultatai nebus apskųsti, šešis hibridinius autobusus panevėžiečiams pagamins Lenkijos „Soliario“ gamykla, pasiūliusi 6 proc. mažesnę kainą nei kita konkurso dalyvė – švedų įmonė „Volvo“. R.Petukauskas pripažįsta, jog gamintojo pasirinkimą nulėmė kaina.

„Ir „Volvo“, ir „Soliario“ autobusai surenkami Lenkijoje, vieni – Vroclave, kiti – Poznanėje. Skirtumas tik tas, kad „Volvo“ švediškos, o „Soliario“ amerikietiškos detalės“, – teigė direktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, planuojami pirkti autobusai išskirtiniai tuo, jog kiekvieną kartą stabdant gaunama elektros energija, kuri įkrauna akumuliatorių. Vėliau ši sutaupyta energija leidžia nuvažiuoti papildomą kelią. Skaičiuojama, kad Panevėžyje hibridiniai autobusai sunaudos 25 proc. mažiau dyzelino ir į aplinką išmes iki 50 proc. mažiau teršalų.

R.Petukausko teigimu, dyzelinu ir elektra varomi autobusai pasiteisina važinėjant miestuose, kur tenka dažnai stabdyti. Tačiau Europoje ši naujovė dar nespėjo išpopuliarėti.

„Panevėžyje pasijausime kaip Niujorke ar Paryžiuje“, – žada direktorius.

Šeši nauji hibridiniai autobusai kainuotų beveik 6 mln. litų. Autobusų parkui iš savo kišenės tektų sumokėti 900 tūkst. litų, kitą dalį finansuoja Europos Sąjunga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš savo kišenės už šešis naujus autobusus sumokėtume tiek pat, kiek kainuotų vienas 15-os metų“, – palygino bendrovės vadovas.

Tačiau, pasak direktoriaus, nors gamintojas jau pasirinktas, kitąmet autobusai į miesto gatves gali ir neišriedėti.

R.Petukausko teigimu, kad įmonė gautų ES paramą, privalo ne tik pridėti savo dalį, bet ir neturėti įsiskolinimų valstybei. Šiuo metu Autobusų parkas Valstybinei mokesčių inspekcijai skolingas apie 500 tūkst. litų.

Pasak direktoriaus, visą reikalingą sumą – 1,5 mln. Lt – bendrovė galėtų pasiskolinti, jei nesutrukdytų politikai.

„Jei Savivaldybės taryba sutiks pabranginti važiavimo bilietus, bankai skolins. Jei kainos liks tos pačios – ne. Aš kalbėjausi su bankais. Jie mato, kad pabrangus kurui ir nelikus PVM lengvatų, nekeldami tarifų mes bankrutuosime“, – tvirtino R.Petukauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų