REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Renault“ nesenai pristatė pirmuosius savi elektromobilius ir šiame fronte nežada sustoti. Tobulinant ypač novatoriškas transporto priemones prireikė daugybės bandymų, skirtų nustatyti naujų dalių (elektrinių variklių, elektros srovės paskirstymo blokų ir baterijų) veikimui, saugumui ir ilgaamžiškumui.

REKLAMA
REKLAMA

Specialius bandymo įrenginius „Renault“ sumontavo Lardy mieste esančiame elektrinio mobilumo bandymų centre, kuris nuo 2009 m. buvo palaipsniui plečiamas. Centras yra įsikūręs dviejuose pastatuose, o 3 300 kv. metrų plote įrengta apie 100 bandymo įrenginių:

REKLAMA

-           Aštuoni elektrinių variklių bandymo įrenginiai: kitaip nei degalais varoma vidaus degimo variklių bandymų įranga, elektrinių variklių testavimo įrenginiai naudoja 400 V baterijos simuliatoriaus tiekiamą elektros energiją. Šie įrenginiai naudojami tobulinant variklius ir elektros srovės paskirstymo blokus bei vertinant jų veikimą (matuojant sukimo momentą, galią, efektyvumą, tipo tinkamumą, vertinant vairavimo kokybę, saugumą). Įrenginiai taip pat naudojami tikrinant variklio ilgaamžiškumą esant dideliems temperatūros pokyčiams bei vibracijai. Šios programos atitinka 20 metų ir/arba 300 000 kilometrų variklio veikimo trukmę.

REKLAMA
REKLAMA

-           Šeši elektros srovės paskirtymo blokų (įkroviklis, priežiūros mechanizmas, transformatorius) bandymo įrenginiai: jie leidžia „Renault“ tikrinti prietaisų atsparumą staigiems temperatūros pokyčiams bei elektros energijos poreikio kitimui.

- 41 ličio jonų baterijų bandymo įrenginys su specialias sąlygas sukuriančiomis kameromis: šie įrenginiai, atkurdami pilnai ir dalinai įkraunamos/iškraunamos baterijos ciklus esant skirtingai temperatūrai, imituoja pagreitintą ličio jonų baterijos susidėvėjimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visos dalys (elementai, moduliai, baterija su visais priedais ir elektros srovės paskirstymo blokas) bandomi ir sertifikuojami kiekvienas atskirai ir visi kartu kaip sistema. Apie 30 Lardy centro inžinierių ir technikų per metus atlieka maždaug 170 000 valandų trunkančius bandymus.

-     58 testavimo įrenginiai yra skirti tobulinti 12 V starterio baterijų veikimą ir tirti antrinius ličio jonų baterijų panaudojimo būdus.

Visi šie veiksmai vykdomi iš karto po „Renault“ partnerių vykdomų bandymų naudojant jų pačių bandymo įrenginius.

REKLAMA

Baterijos: „grubūs“ bandymai siekiant didesnio saugumo

Lardy centre su ličio jonų baterijomis atliekama 15 skirtingų bandymų, kuriais sukuriamos ekstremaliausios sąlygos („grubūs“ bandymai). Trumpo sujungimo, ugnies, panardinimo, atsitiktinio sugadinimo imitacijos užkerta kelią bet kokiems atsitiktinumams. Per 2011 m. su turima arba su specializuotų partnerių įranga bus atlikta apie 100 tokių bandymų.

Lardy centre dirbanti „Renault“ inžinierių komanda, įgyvendinant personalo perkvalifikavimo ir mobilumo programą, įgijo naujų gebėjimų, reikalingų testuojant elektrinių variklių technologiją. „Grubūs“ bandymai reikalauja įgūdžių įvairiose srityse: transmisijos inžinerijoje, elektros inžinerijoje, chemijoje (degalų analizė), elektrochemijoje, terminiame valdyme, avarijų bandymuose, matavimuose ir instrumentų valdyme, saugumo (potencialios rizikos bandymai), bandymų ugnimi ir kitose srityse.

„Lardy bandymų centras padeda „Renault“ žengti į elektra varomų transporto priemonių rinką – jau pristatėme pirmąją mūsų elektra varomą transporto priemonę „Kangoo Z.E.“. Mūsų tikslas buvo parduoti patikimas, galingas ir 100 proc. saugias transporto priemones. 2011 m. Lardy centre atlikti 170 000 valandų trukę bandymai padėjo mums pasiekti šį tikslą. Investicijos į šį centrą leis mums toliau tobulinti elektrinių variklių technologiją ir padės „Renault“ tapti pirmaujančiu elektra varomų transporto priemonių gamintoju Europoje“, – teigia Jacques Prost, „Renault“ transmisijos inžinerijos vyresnysis viceprezidentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų