REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjo daugiau nei metai po kelto „Lisco Gloria“ gaisro Baltijos jūroje, tačiau tyrėjai dar nepateikė savo išvadų. Laivo savininkė draudimo išmoką gavo, su keleiviais atsiskaityta - sumokėta 2,4 mln. Lt. Pats keltas gerokai apipjaustytas stovi Klaipėdos uoste ir laukia modernizacijos, o vežėjai, praradę transporto priemones ir krovinius, bet dar negavę kompensacijos - teismo proceso Danijoje, rašo „Vakarų ekspresas“.

REKLAMA
REKLAMA

Gaisras AB „DFDS Seaways“ priklausiusiame ro-pax laive „LISCO Gloria“, plaukusiame iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą, kilo pernai spalio 8-osios naktį. Laivu plaukė 204 keleiviai ir 32 įgulos nariai, buvo 180 krovininio transporto priemonių ir 40 lengvųjų automobilių. Gaisro metu nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, daugiausia jų apsinuodijo smalkėmis. Visi keleiviai buvo evakuoti.

REKLAMA

Kelto „LISCO Gloria“ gaisras buvo gesinamas kelias dienas. Vežėjai, praradę laivu gabentas transporto priemones ir krovinius kompensacijų dar negavo - jie laukia teismo proceso Danijoje. Beje, yra tokių vežėjų, kurie gabeno net 1,5 mln. eurų vertės krovinį. Jo siuntėjas prašo atlyginti žalą, o vežėjai nežino, ką atsakyti.

Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) Laivybos kontrolės skyriaus vedėjo Lino Kasparavičiaus teigimu, oficialių tyrimo saugos požiūriu išvadų dar nėra. Ekspertai jau baigė darbą, tačiau dabar vyksta derinimo procesas. Laivybos kontrolės skyriaus vedėjo manymu, išvados galbūt bus paskelbtos prieš Naujuosius metus, beje, viešai.

REKLAMA
REKLAMA

Jis atkreipė dėmesį, kad šio tyrimo metu jokie turtiniai santykiai nebuvo nagrinėti ir su kitais tyrimais jis nėra susijęs. Pasak L. Kasparavičiaus, visi tyrimai atliekami nepriklausomai vienas nuo kito.

Pradėti ikiteisminį tyrimą sprendimą priėmė ir jam vadovauja Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūros prokurorė Kristina Prialgauskienė. Ikiteisminis tyrimas darbų saugos ir sveikatos apsaugos laive reikalavimų pažeidimų požiūriu pradėtas pernai spalio 11 d. Jį pavesta atlikti Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Jūrų uosto policijos skyriui. Ketinta apklausti visus 236 žmones, plaukusius keltu, išskyrus tik nepilnamečius vaikus iki 16 metų. Šio tyrimo metu bandoma nustatyti gaisro kilimo priežastis, tiriami ir įgulos veiksmai, t. y. stengiamasi atsakyti į klausimą, ar buvo padaryta viskas, kad gaisras nepasiektų tokio masto ir pan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak prokurorės, tyrimas dar nebaigtas ir to padaryti iki Naujųjų metų tikriausiai nepavyks, nes tai labai didelės apimties byla. Dar neapklausta 50 žmonių. Šiuo metu teisminės pagalbos prašymai yra išsiųsti į Daniją, Vokietiją, Estiją, Latviją, Uzbekistaną.

AB „DFDS Seaways“ Rinkodaros skyriaus vadovo Vaido Klumbio teigimu, su kelto keleiviais dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo jau atsiskaityta šių metų sausio pabaigoje. Už neturtinę žalą buvo kiekvienam mokama po 500 eurų, po 1 000 eurų - nepilnamečiams ir tiems, kurie buvo nukentėję gaisro metu, t. y. patyrė lengvus sužalojimus, sveikatos sutrikimus. Kompensacijos už turtinę žalą keleiviams esą taip pat sumokėtos. Iš viso keleiviai gavo 2,4 mln. Lt.

REKLAMA

Kadangi didelė pareiškėjų dalis buvo iš skirtingų šalių, DFDS ir jos draudikai nusprendė, jog tikslinga sudaryti ribojimo fondą, siekiant užtikrinti, kad visi reikalavimai būtų išnagrinėti sąžiningai ir vienodai viename teisme.

Ribojimo fondas buvo sudarytas Kopenhagos jūrų ir prekybos teisme. Šis fondas apytiksliai siekia 73,3 mln. Danijos kronų, ir bus paskirstytas proporcingai pareiškėjams, jeigu minėtas Kopenhagos teismas pripažins DFDS atsakingą ir patenkins pateiktus reikalavimus.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ draudimo ir verslo konsultacijų vadovo Gintaro Leščinsko žiniomis, asociacijos narių nuostoliai dėl „LISCO Gloria“ gaisro - apie 70 mln. Lt, laive buvo 79 jų vilkikai ir 144 puspriekabės. Nedidelė dalis jų apatiniuose deniuose išliko nesudegę, tačiau juose buvęs krovinys aprūko, prarado prekinę išvaizdą.

REKLAMA

Pasak eksperto, daugelis vežėjų, turėję transporto priemonės (KASKO) draudimą, už sudegusias priemones išmokas Lietuvoje jau gavo, o jų nuostoliai, vertinant pagal kitus kriterijus, yra pakibę ore - kol nebaigtas ikiteisminis tyrimas, kol nenustatytas kaltininkas, kol neįvyko teismas Danijoje.

Danijos DFDS kompanija, remdamasi ekspertų išvadomis, nusprendė, kad neverta „LISCO Glorios“ atstatyti. Danijos draudimo kompanija žalą dėl laivo praradimo įvertino 450 mln. kronų (208,5 mln. Lt). Laivo savininkei dėl turto praradimo buvo sumokėta per 195 mln. Lt. Be šios sumos, dar sumokėti ir 49 mln. Lt už apdraustus ekonominius interesus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų