TV3

Papusryčiavę prie audringos jūros kopose susikrovėm mantą, atsisveikinom su jau draugais tapusiais laukiniais arkliais ir medyje susirangiusia gyvate, pajudėjom link Sidnėjaus lankyti vieno iš pirmųjų vietų pasaulyje išvystančių ryto saulę ir ten gyvenančių Ievos ir Deivido.

Kelias Auksine pakrante (Gold Coast) iki Sidnėjaus

Šįkart vingiuotais kopų keliukais važiavome dieną, stebėjome ošiančią jūrą ir nuo jos link vėjo transformuojamų palapinių grįžtančius stovyklautojus. Skaičiavome, kiek geltonų ženklų su skirtingais gyvūnais pamatysime ir dairėmės bandydami išvysti bent vieną laukinės gamtos gyventoją. Pravažiavome sausus gražių aukštų medžių miškus, atrodančius lyg vertikalios žaliuzės, šakom apkritusius samanynus ir vandenyno vėjo nulenktas pušaites. Dairėmės ir grožėjomės, klausėmės iš Lietuvos atsivežtos muzikos, laiks nuo laiko sustodami suvalgyti „McDonald's“  ledų, kad sumažintume kenksmingų sąlygų poveikį  ir „spaudėm dugną“, nes per dieną reikėjo nuvažiuoti nemažai kelio.

Sidnėjus, Australija (nuotr. „Keturios kuprinės“) (nuotr. Gamintojo)Sidnėjus, Australija (nuotr. „Keturios kuprinės“) (nuotr. Gamintojo)

Už Brisbanės link Sidnėjaus sustojom pasigrožėti Auksine pakrante, kuri nepasirodė kažkuo ypatinga – dangoraižių miestai ir miesteliai pastatyti beveik pliaže tarp kokosinių palmių, neatrodė mieliau nei palikti laukiniai arkliai kopose.  Kiek pabraidžioję po šnekantį smėlį sulipom į savo mašiniuką ir mynėm tolyn. Visai netoli Sidnėjaus atradom gražų mažyti miestelį su nedidele jachtų prieplauka, ilgu pėsčiųjų taku pakrantėje ir juo tarsi nusileidimo taku besinaudojančiais paukščiais. Sulindę į miegmaišius svajojom kaip ryt ryte turėsim idilišką pusryčių vaizdelį.

Dar vieni svajokliški pusryčiai, dar vienas gražus miestelis pakeliui, šnekučiai žingeidūs vietiniai vedžiojantys po du ar tris šunis, tradicinis desertas ir  jūros/vandenyno bangos atrodo kiekvienu lūžimu suteikiančios naujos energijos ir noro pamatyti jų skalaujamus krantus. A-U-S-T-R-A-L-I-J-A.

Sidnėjus – aplinka, žmonės, nuotaikos

Nelabai supratę, kada tiksliai įvažiavom į miestą, iš karto supratom – čia ne kempingas, būsim ne vieni.  Milijoninis miestas įsuko mus į savo suktuką rytiniais kilometrus besidriekiančiais transporto kamščiais, kavą plastikiniuose puodeliuose geriančiais vėluojančiais į darbą miegaliais ir rytinių laikraščių pardavėjais. Visi keturi sulindę į dešimtis žemėlapių bandėm gaudytis daugiajuosčiuose keliuose, rasti Ievos ir Deivido namus Bondi paplūdimyje. Sukinėjomės, gazavom ir stabdėm, bet pagaliau šiaip ne taip dešimtys žemėlapių ir nenutrūkstantis telefono ryšys padėjo - banglentininkų rojus ir populiariausias Sidnėjaus paplūdimys buvo mums prieš akis. Ant lentų gulintys banglendininkai laukiantys bangų įlankoje atrodė lyg skruzdėliukai lėtai plukdantys šapą namo, krante montuojama ledo čiuožykla žiemos šventei ir pakrantėse prie šildytuvų kavą geriantys įlanką stebintys turistai su nuo saulės akiniais sudarė tokią atostogų nuotaiką, kad norėjosi čia užsilikti ilgiau.

Sidnėjus – mums pasirodė lėtas didmiestis, kur verda gyvenimas, bet jo gyventojai atsipalaidavę ir nestresuoti. Žmonės, „įkalę laisvą bėgį“, lygiai taip pat dirba ir gyvena, vaikšto parkuose ir ūžia baruose. Gal čia jūra, o gal pati Australija sulėtino laiką ir tempą. Maži paplūdimiai įsispraudę tarp gyvenamųjų namų romantiški ir jaukūs, kur tik lankantis miestą turistas niekad neras kelio į juos tarp kalvomis vinguriuojančių gatvelių. Miestas išsidėstęs lyg ant didelės rašalo dėmės – netvarkingai išsidėstę krantai, pusiasaliniai sausumos plotai įsiskverbę į vandenį su mažais uostais kuria jaukią aplinką – nepergrūstą gyvenamaisiais namais ir automobiliais. Turbūt kiekvienam Sidnėjaus gyventojui jūra yra arčiau nei pora kilometrų nuo jo namų.

Čia galima važinėti autobusais, taxi ar vandens taxi, kurie yra tik simboliškai brangesni ir daug greitesni nei žemės transportas, todėl tikrai populiarūs tarp vietinių. Nors išgirdus žodį Sidnėjus iš karto galvoje iškyla baltas burinis operos pastatas ir senovinės palto pakabos formos didysis uosto tiltas, tačiau mes mieste radome daug daugiau kabliukų, kurie sužavėjo ir privertė savo galvos vaizdų albumą papildyti naujomis detalėmis, kurios ateityje gal net iškils dažniau nei burinis operos pastatas ar uosto tiltas prisimenant kosmopolitišką didmiestį. J Kaip ir kiekvienas didmiestis Sidnėjus turi daug įdomių vietų ir daug gerų didmiesčiams būdingų bruožų, tačiau čia kaip ir Londone, New York'e ar Berlyne yra gatvės, kur stovi klientų laukiančios prostitutės, kur naktį nelabai saugu, kur klesti lošimų verslas ir vyksta nenutrūkstamas lėbavimas privedantis prie kruvinų muštynių. Gyvenimas toks pat, kaip ir bet kuriam kitam didmiestyje, tik čia jis atrodo lengvesnis ir patogesnis, arčiau gamtos ir natūralaus grožio. Parkai ir miesto aikštės pilnos ne pilkai sidabrinių balandžių, o šminirėjančių nematytų paukščių įdomiais snapais ir margaspalvėm plunksnom, raudonosių posumų žibančiom akim tamsoje ir už medžių tykančių nugvelbti kokį žmonių neapdairiai paliktą kąsnį prie suolelio.

Miesto centras, piko valandomis virstantis skubančių žmonių jūra, žavingas sutemus, kai stikliniai daugiaaukščiai apšviečiami šviesų ir tarp jų aukštai važiuojantis traukinys (sky train) nukelia į kažkokią ateities miesto erdvę, kur žmonių gyvenimas koncentruojasi ne tik ant žemės, bet ir ore. Plačios gatvės aukštais pastatais, kurių stikliniuose fasaduose kartais atsispindi šviečiantis mėnulis tarsi gilus kanjonas priverčia pasijausti tokiu mažu ir nereikšmingu prieš iš šono stūksančią galybę. Šalia uostų įsikūrę barai ir klubai sutemus prisipildo kostiumuotų žmonių iš stiklinių dangoraižių nusileidusių atsipūsti po darbo dienos ir pakrantes paskandina šurmulio ir vėjo nešiojamos gyvos muzikos jūroje. Dar gražiau naktinis miestas atrodo nuo aukštų kalvų, kurias užrodė Sidnėjuje gyvenantys Ieva su Deividu. Apšviestas miestas iš aukštai atrodo lyg šviesus debesis tamsiame danguje – aiškiai matosi tamsios vandens įlankos su prišvartuotom jachtom ir šviesomis spindintys krantai.

Užburti Sidnėjaus pliažų ramybės ir jaukumo susisukusiom galvelėm nusprendėm likti čia porai mėnesių padirbėti ir tada keliauti toliau ir gal kiek ilgiau, tačiau spontaniškai nusprendę ir pradėję vykdyti planą trumpam pasilikti, nejučia pradėjom galvoti apie vėl laukiantį darbą, dar labiau tolstantį grįžimą namo ir nelegalumo faktorių, kuris atrodė didžiausia kliūtis. Kadangi buvom pasidalinę į dvi stovyklas: likti ir važiuot toliau, pasidirbom orakulą iš gimtadieninės žvakutės, pasiėmėm kišenėje barškėjusius centus ir gerdami kavą su skaniaisiais Tim Tam metėm burtus, kurie nulėmė – keliaujam toliau.  Taip per dvi dienas sugalvojom naują planą, iš esmės galėjusį pakeisti kelionės kryptį, ir vėl jo išsižadėjom likdami prie dar Londone suplanuoto kelio.

Maistas

Kosmopolitiškam didmiesty gali rasti visko ko nori – viso pasaulio virtuvių restoranai ir užkandinės vilioja kvapais, kainomis ir aplinka. Sidnėjuje ragavom Ievos rekomenduotus Tim Tam sausainius – Australijos simbolis – tikrai vertus savo vardo, nes dvigubas šokoladas tirpstantis burnoje kartu su traškiu sausainiu priverčia užsimerkti ir akimirkai pamiršti viską pasaulyje. J Australijoje vėl pamatę Azijoje atrastą parduotuvių tinklą 7/11, nuo žvarbaus vėjo šildėmės karšta kava stebėdami vietinius miestiečius, minančius jiems pažįstamus takus. Ragavom labai skanaus Ievos užrodyto raudono australietiško vyno Rolling, aromatingo ir ilgai paliekančio malonų skonį burnoje kartu su alyvuogių ir baziliko užtepėlėmis ant Autralijoje itin populiarių ryžinių krekerių, viename iš jaukių paplūdimių, iš kur matosi senosios pakabos tiltas.  Pasimėgavę aperityvu ir sulaukę Deivido važiavom ragauti taip išsiilgto Azijos maisto tailandietiškos virtuvės jaukiame restoranėlyje, kur gali daugelyje vietų populiaria tradicija atsinešti savo vyno ar alaus. Laižėmės pirštus, kol iš atminties skriejo Azijos vaizdai padedami pažįstamų skonių.  Sidnėjuje valgėm kaip karaliai, retai užsukdavom į greito maisto užkandines hamburgerių, kebabų ar fish'n'chipsų – paskutinį vakarą Sidnėjuje aplankę Ievą darbe mėgavomės itališka virtuve ir vynu. Laižėmės, vos susilaikydavom nuo nevalingo čepsėjimo iš skanumo ir dar pagalvojom, kad gal ir gerai, kad nelikom čia ilgėliau, dabar galim mėgautis paskutine labai skania vakariene šiltai mus priėmusiam mieste.

Pinigai (1 USD – 0,9 Australijos dolerio)