REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Miesto Savivaldybės tarybai pritarus Panevėžio autobusų parko teritorijos detaliajam planui, būtų pagaliau duotas impulsas mieste atsirasti naujai Autobusų stočiai.

REKLAMA
REKLAMA

Atrodo, kad ne vienus metus strigęs naujos miesto Autobusų stoties statybų projektas greitai sparčiai pajudės į priekį.

REKLAMA

Šiuo metu Tarybos komitetuose svarstomas J. Basanavičiaus gatvės 67-ojo žemės sklypo detalusis planas. Kartu būtų nustatyta sklypo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis.

Minėtoje žemėje įsikūręs Panevėžio autobusų parkas, o ateityje planuojama pastatyti naują Autobusų stotį. Daugiau nei 7 hektarų teritorijoje yra numatyta ne tik ji, bet ir prekybos centras, daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė, įmonės administracinės patalpos, remonto dirbtuvės ir kt.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko, patvirtinus detalųjį planą būtų galima atlikti kitas numatytas procedūras ir pasirašyti jungtinės veiklos sutartį su konsorciumu, statysiančiu naują stotį. „Tarybos pritarimas uždega žalią šviesą tolesniems darbams“, – R. Petukauskas neabejoja, kad Taryba ateityje greičiausiai turės pritarti ir jungtinės veiklos sutarčiai.

Viską suderinus, įmonės vadovo žiniomis, pirmasis statybos darbų etapas prasidėtų jau kitą vasarą.

Ir keleiviai, ir komercija

Jungtinio komiteto, sudaryto iš Miesto ūkio ir aplinkosaugos, Strateginio planavimo ir investicijų komitetų, nariams vis dėlto dar neaišku, kaip realiai viskas atrodys, kai netoli dabartinio Autobusų parko išdygs naujoji Autobusų stotis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo Sauliaus Matulio, nuo Beržų gatvės pusės numatoma komercinė zona. Ten stovės komercinis pastatas, tačiau jis neturi būti didesnis nei keturi aukštai. Visai komercijai bus skirtas trijų hektarų plotas.

J. Basanavičiaus gatvės 67 sklypo teritorijoje atsirastų dvi automobilių stovėjimo aikštelės – 2 aukštų ir beveik 550 bei 125 vietų. Likusioje didesnėje sklypo dalyje įsikurs naujoji stotis ir visi kiti statiniai, reikalingi Autobusų parkui. Be to, numatoma rekonstruoti dabartinę bendrovės degalinę. Pačią Autobusų stotį ketinama statyti šalia dabartinio įmonės administracinio pastato, kad išvažiavimas būtų į J. Basanavičiaus gatvę. Tokiu būdu norima sumažinti apkrovą greta esančiai sankryžai.

REKLAMA

Dar vienas išvažiavimas numatytas į Beržų gatvę. Įvažiavimas į komercinę dalį būtų iš Beržų gatvės pusės.

Saugumas numatytas?

Autobusų stoties teritorijoje planuojama 16 autobusų išvykimo aikštelių, 25 autobusų stovėjimo vietos. Manevravimo aikštė atskiriama nuo išorės transporto eismo, čia planuojamas vienos krypties eismas. Pagal galiojančius normatyvus, bus įrengtos darbuotojų, klientų ir taksi automobilių stovėjimo aikštelės.

Autobusų stoties pastate būtų keleivių laukiamoji salė, dispečerinės, informacijos, bilietų pardavimo, kontrolės ir bagažo tarnybos, administracijos patalpos. Dalis patalpų būtų nuomojama biurams. Numatyta, kad mažiau transporto važiuotų per miesto centrą.

REKLAMA

Yra numatyta, kaip autobusai kuo saugiau pasiektų stotį iš aplink esančių miesto autobusų stotelių, įrengti papildomus šviesoforus, rekonstruoti pačią Beržų ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžą ir kt.

Ar bus patenkinti naująja stotimi gyventojai nežinoma, tačiau, pasak R. Petukausko, buvo viešas svarstymas ir niekas nepareiškė skundo.

Gaus ir centrą

Pasak Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus R. Petukausko, darbai vyktų keliais etapais: pirmiausia būtų statomi jo vadovaujamai bendrovei reikalingi pastatai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal reikalavimus, pirmos kategorijos stotyje – jai kaip tik ir priklauso Panevėžio autobusų stotis – turėtų būti ir viešbutis. Tačiau jis mūsų mieste nenumatytas. Pasak R. Petukausko, buvo toks viešbutis įrengtas Šiauliuose, bet nepasiteisino. „Panevėžys nėra Frankfurtas“, – įmonės vadovas įsitikinęs, kad ir čia nereikėtų viešbučio.

Nemanoma, jog ir naująją stotį užplūs žmonės: anot R. Petukausko, keleivių srautai Panevėžyje nors ir didesni nei Šiauliuose ar Klaipėdoje, tačiau nėra labai dideli. „Keleivių nėra tiek, kiek atrodo“, – Autobusų parko vadovas įsitikinęs, kad nemažai stoties lankytojų yra tiesiog praeiviai, keliaujantys į greta esantį turgų ar miesto centrą.

REKLAMA

Anot R. Petukausko, šio projekto esmė tokia, kad įmonė nuomoja žemę iš valstybės – apie 7 hektarus. Iš jų dalį – 3 hektarus – atiduoda penkių verslo įmonių konsorciumui. Verslininkai už tai investuoja apie 14 milijonų litų į naujos stoties statybą.

Be to, verslininkams atitenka ir dabartinės stoties sklypas – apie 0,49 hektaro, esantis pačiame miesto centre.

Įmonės vadovas teigė dar nežinantis, ką jie ten darys, – tai konkurso sąlygose nebuvo numatyta. Kažką sklype planuojant turės būti pateikta vizija.

Daiva SAVICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų