REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki lapkričio 10-osios visi Lietuvos vairuotojai privalo vasarines automobilių padangas pakeisti žieminėmis. Komunalinių paslaugų ir ekologijos verslo bendrovė „Ecoservice“ primena, kad nebetinkamas naudoti padangas sostinėje galima nemokamai palikti specialioje aikštelėje.

REKLAMA
REKLAMA

Sostinėje tokią aikštelę administruojanti „Ecoservice“ kiekvienais metais sako sulaukianti vis daugiau sąmoningų piliečių. Per metus nemokamai vienas asmuo gali palikti penkias naudoti nebetinkamas lengvojo automobilio padangas. Su savimi būtina turėti asmens dokumentą.

REKLAMA

Lietuvoje vis dar įprasta nebereikalingas padangas sumesti į bendrus konteinerius arba  palikti šalia jų. Nemažai padangų vis dar nugula pamiškėse ir grioviuose. Bendrovės, kurios išveža atliekas iš konteinerių, padangų nesurenka, nes tai – specifinė atlieka, kurios į sąvartynus vežti negalima.

„Visas padangas privalu atiduoti į specialias surinkimo aikšteles arba palikti automobilių servise. Iš ten jos keliauja į dvi bendroves, kurios užsiima, šios, specifinės, gumos perdirbimu. Per kelis metus, kai nustatyta nauja padangų surinkimo tvarka, kasmet jų į mūsų aikštelę atvežama vis daugiau, –  sako „Ecoservice“ generalinis direktorius Saulius Budrevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu Lietuvoje veikia 52  stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelės. Gyventojai informacijos apie atliekų surinkimą gali teirautis savo miestų ar rajonų savivaldybėse.

Priimti naudotas padangas, iš jas pasikeisti atvažiavusių vairuotojų, privalo automobilių servisai. Tačiau už tai, kad surinktas padangas autoservisas nuveš į utilizavimui skirtas aikšteles, mokėti turi vairuotojas. Mokestį nustato patys servisai. Už kiekvieną naudotą padangą imama nuo 2 iki 15 litų.

Atsikratyti naudotomis padangomis vis dar bandoma jas deginant. Šiemet Vilniaus rajone degė 50 kvadratinių metrų plote sukrautos padangos. Jų aukštis siekė apie 50 metrų, tai už devynaukštį aukštesnė krūva. Ugniagesiams jas pavyko užgesinti gana greitai, tačiau gamtai padaryta šimtatūkstantinė žala.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Degančią gumą sunku užgesinti, o degantis didelis padangų kiekis ypač kenkia aplinkai ir pačių gyventojų sveikatai, nes išsiskiria kancerogeninės, vėžį sukeliančios medžiagos.

Per metus Lietuvoje sudėvima apie 14–16 tūkstančių tonų padangų. Utilizavimo įmonėse jų perdirbama vos 10 procentų.

Nusidėvėjusios padangos gali būti panaudotos energijai gauti arba perdirbti į antrines žaliavas. Lietuvoje padangas energijai gauti naudoja “Akmenės cementas“. Padangos deginamos naudojant specialius filtrus, kurie visiškai neutralizuoja degimo proceso metu išsiskiriančias kenksmingąsias medžiagas. Kitas nudėvėtų padangų perdirbimo būdas – jas susmulkinti, atskiriant gumą, metalą ir tekstilino kordą.

REKLAMA

Taip gaunami gumos miltai (granulės), kurios gali būti naudojamos stadionų ar kitokių guminių dangų, avalynės, automobilių guminių detalių gamybai. Nemažai Europos šalių senų padangų granules naudoja keliams tiesti – asfaltas su gumos priemaišomis kur kas ilgiau laiko.

Padangas nemokamai galite palikti Vilniuje, Gariūnų g.71. Aikštelė  dirba be išeiginių: pirmadieniais–penktadieniais nuo 7 iki 19 val., šeštdieniais–sekmadieniais nuo 7 iki 13 val.

Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)

Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)

Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)Padangų keitimo metas – svarbu neteršti aplinkos (nuotr. Organizatorių)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų