REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš prasidedant ekonominiam sunkmečiui prabangus automobilis sudarė sėkmingo verslininko įvaizdį. Tačiau laikai pasikeitė – dabar ypač prabangus automobilis klientams gali sudaryti ne patikimo partnerio, o lupikautojo įvaizdį.

REKLAMA
REKLAMA

Įvaizdžio formavimo specialistas Aurimas Vietrinas pasakojo, kad automobilis versle yra ne tik transporto priemonė, bet ir neatsiejama verslininko įvaizdžio dalis, turinti atspindėti įmonės veiklos strategiją: „Kiekvienas automobilis turi savo atspalvį, todėl vienareikšmiškai pasakyti, koks turėtų būti verslininko automobilis, negalima – viskas priklauso nuo įmonės veiklos specifikos. Pavyzdžiui, jei didelės statybų įmonės vadovas nori pabrėžti jėgą, saugumą ar lankstumą, jam puikiai tiktų į susitikimą atvažiuoti su visureigiu, o jeigu su tokiu pat visureigiu atvažiuos dizaineris, vargu ar šiuo atveju toks automobilis bus tinkamas.“

REKLAMA

Pasak pašnekovo, automobilis gali turėti lemiamą reikšmę ir verslo derybų eigai: „Pirmas įspūdis apie kitą asmenį sukuriamas per pirmas 10–15 sekundžių. Žmogus susidaro įvaizdį ir jį tarsi padeda į savo lentyną. Jei išlipate iš neatitinkančio jūsų veiklos specifiką automobilio, sudarote atitinkamą įvaizdį ir jam ištaisyti gali prireikti daug laiko. O jei pirmą įspūdį sudarote palankų – laimėjote daug.“

Įvaizdžio formavimo specialisto teigimu, itin prabangus automobilis dažnu atveju gali ir pakenkti: „Dabartiniais laikais atvykti į susitikimą su klientu labai prabangiu automobiliu nedera – klientas gali pamanyti, kad automobilis perkamas už jo paties lėšas.

REKLAMA
REKLAMA

Geras taupumo politikos pavyzdys buvo įmonės „Ikea“ vadovas. Jis ilgą laiką važinėjo su paprastu automobiliu ir visi tai žinojo. Automobilis puikiai simbolizavo įmonės politiką.“

Moterys mėgsta išsiskirti

Garsiausias Lietuvos lenktynininkas Stasys Brundza, kadaise turėjęs ir tokius prabangius automobilius kaip „Bentley Continental Flying Spur“ ar „Maybach", pasakojo, kad kartais pagal automobilį galima nuspėti, kokia verslo sritimi jo savininkas užsiima: „Pavyzdžiui, teisininkai dažniausiai renkasi vairuoti nedidelius automobilius. Ypač mėgsta išsiskirti moterys įsigydamos kokį nors „Jaguar“. O ar pastebėjote, kad prie bankų beveik visada stovi tik prabangūs automobiliai? Taigi bankininkai tuos automobilius už mūsų pinigus ir įsigyja.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak S. Brundzos, per sunkmetį lietuviai daugiausia rinkosi prestižinius vokiškų markių automobilius, nes pasiūlė konkurencingas kainas. Šiek tiek populiaresni dabar japoniški automobiliai, tokie kaip „Lexus“.

Perkamiausi – vokiški

Įmonės „Autotyrimai.lt“ vadovas ir Lietuvos autoverslininkų asociacijos narys Robertas Cickevičius pasakojo, kad šiemet Lietuvoje populiariausi yra vokiškų markių prestižiniai automobiliai: „Pastaruoju metu didesnę dalį automobilių sudarė kabrioletai ir kupė tipo automobiliai, o šiaip kaip pirko BMW ir „Audi“, taip ir perka. Populiariausi iš prestižinės klasės automobilių – 5 serijos BMW, „Audi A6“, „Audi Q7“, „Audi Q5“. Apskritai Lietuvoje kai kurie prabangesni modeliai yra populiaresni nei visoje Europoje – pas mus labiau perka „Audi A6“ negu pigesnį „Audi A4“ modelį, nes nėra vidurinės klasės.“

REKLAMA

Kaip pasakojo R. Cickevičius, išskyrus visureigį „Volvo xc 60“, devyni iš dešimties populiariausių prestižinių automobilių Lietuvoje yra „Audi“ ir BMW modeliai.

„Autotyrimai.lt“ vadovo teigimu, užsienyje populiarūs ekologiški automobiliai Lietuvoje nėra perkami – retą mėnesį Lietuvoje užregistruojama bent dešimt tokių automobilių.

Į paprastą neliptų

Anaiptol ne visi Lietuvos gatvėse matomi prabangūs automobiliai priklauso mūsų šalies verslo atstovams – automobilių registracijos numeriai byloja, kad jais važinėja atvykėliai iš kaimynės Rusijos.

REKLAMA

Dažnai į šalį kaimynę verslo reikalais vykstantis statybos įmonės „Masyvas“ direktorius Aleksandras Makarovas pasakojo, kad Rusijoje prabangus automobilis – neatskiriama verslininko įvaizdžio dalis, o Lietuvoje, ypač po krizės, automobilis suprantamas ne kaip įvaizdžio, o kaip transporto priemonė: „Prieš krizę Lietuvoje gal ir buvo manoma, kad verslininkas turi vairuoti prabangų automobilį, tačiau dabar viskas pasikeitė. Dažnai būnu Maskvoje ar Sankt Peterburge – ten verslininkai mėgsta vairuoti visureigius, tačiau, aišku, automobilių įvairovė yra plati. Rusai labai mėgsta pasipuikuoti automobiliais.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visureigį vairuojantis verslininkas sakė, kad automobilį vertina tik kaip susisiekimo priemonę, tačiau pripažino, kad važiuodamas į verslo derybas į bet kokį automobilį nesėstų: „Į kokį nors seną automobilį ar paprastą „Peugeot“ tikrai nelipčiau.“

FAKTAI: „Autotyrimų“ duomenimis, vienas iš kelių brangiausių šiemet Lietuvoje užregistruotų automobilių – „Audi R8“. Tokį automobilį yra įsigijusi Antano Boso žmona Daina Bosas. Tiesa, pati savininkė skelbia ši automobilį parduodanti. Automobilio bazinė kaina – apie 390 tūkst. litų.

REKLAMA

Tautvydas Barštys, „Ekonomika.lt“ sudarytų turtingiausių Lietuvos verslininkų šimtuke užimantis penktąją vietą, vairuoja automobilį „Rols Royce Ghost“, kurio bazinė kaina – apie 880 tūkst. litų. Šis automobilis iš visų 2010 m. Lietuvoje registruotųjų buvo brangiausias. Anksčiau verslininkas pirmasis Lietuvoje įsigijo ir „Lamborgini Murcielago“.

„MG Baltic“ savininkas Darius Mockus ir „Eikos“ savininkas Robertas Dargis 2008 metais įsigijo automobilius „Maybach 62“, kurių vertė – daugiau negu 800 tūkst. lit.

Garsus Klaipėdos verslininkas Rimantas Cibauskas savo keliones gatvėmis pamalonino apie 600 tūkst. litų kainuojančiu „Bentley Continental GT Coupe“.

Dar prieš sunkmetį beveik milijoną už naują „Aston Martin V12 Vanquish S" sumokėjo „Nesė group“ valdybos pirmininkas Kazys Paulikas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų