REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Degalų kainos Lietuvoje viršija visų laikų rekordus. Jų pardavėjai teisinasi, esą benzinas, dyzelinas, o dabar dar ir dujos, taip pabrango ne dėl lupikavimo, o dėl pasaulinių tendencijų. Tačiau kažkodėl tos tendencijos veikia tik Lietuvą. Kaimynėse valstybėse kuras – daug pigesnis nei pas mus. Ir ne tik dėl žvėriškų mokesčių. Kaina ten didesnė ir iki mokesčių, rašo „Respublika“.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos degalinėse trečiadienį automobilinių dujų kaina perkopė 2,4 lito už litrą ribą. Tai – naujas visų laikų Lietuvos rekordas. Per mėnesį dujos pabrango apie 20 centų. Žmonės, kurie naudojasi dyzelinu ar benzinu, taip pat neturi kuo džiaugtis. Šių dviejų rūšių kuras taip pat brango. Populiariausios 95 markės benzino kainos padidėjo 10-12 centų už litrą dyzelino - apie 17 centų.

REKLAMA

Bendrovės „Lukoil Baltija“ generalinio direktoriaus pavaduotojas mažmeninei prekybai Romas Turlinskas mano, kad bent jau dujų kainos kyla be objektyvių priežasčių – paprasčiausiai „Orlen Lietuva“ naudojasi situacija ir lupikauja.

„Pastaruoju metu „Orlen Lietuva“ tiesiog katastrofiškai kėlė dujų kainas. Per pastarąsias dienas didmenininkė mums automobilių dujų kainą pakėlė net 20 centų už litrą. Sunku pasakyti, kodėl taip yra. Galbūt dėl to, kad auga paklausa. Pavyzdžiui, labai daug vairuotojų šiandien kaip kurą naudoja dujas. Reikia daugiau dujų ir kitiems naudotojams - pavyzdžiui, miestuose atsiranda vis daugiau autobusų, naudojančių dujas“, - „Respublika“ dėstė R.Turlinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, „Orlen Lietuva“ didina ir kito kuro kainas, tačiau nežino to priežasčių.

„Orlen Lietuva“ atstovai pateikė tik jiems patiems suprantamą atsakymą.

„Didmeninė degalų kaina priklauso ne tik nuo naftos barelio kainos tuo metu, kai naftą perdirbančios bendrovės įsigyja žaliavą, bet ir nuo degalų paklausos visame regione konkrečiu laikotarpiu. Tačiau degalų kainoje taip pat yra svarbių veiksnių, kurie nepriklauso nuo naftos rinkos, tarp kurių yra logistika, vietiniai mokesčiai ir kita“, - tiek tepasakė „Orlen Lietuva“ projektų vadovas Audrius Stasiulaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lenkų koncerno padalinio atstovo atsakymas - daugiau nei neįtikinamas. Jei degalų kainos priklausytų nuo naftos barelio kainos pasaulinėje rinkoje, benzinas, dyzelinas iki mokesčių kainuotų vienodai bent jau keliose kaimynėse valstybėse. Tačiau taip nėra. Pavyzdžiui, Europos Komisija skelbia, kad rugpjūčio pabaigoje litras dyzelino iki mokesčių Lietuvoje kainavo 23 centais brangiau nei Estijoje, 17 centų daugiau nei Lenkijoje, centu daugiau nei Latvijoje. 95 markės benzinas Lietuvoje brangiausias ir iki mokesčių, ir po mokesčių, nes šios rūšies kurą mūsų valstybė apmokestina daug labiau nei kaimynės.

REKLAMA

Kodėl pas mus tokios didelės kainos, aiškinosi ir Konkurencijos taryba, tačiau ji tik konstatavo faktą, kad Lietuvoje „Orlen Lietuva“ taikydavo didesnes kainas nei parduodant kurą į kaimynes valstybes.

Seimo Ekonomikos komiteto narys Kęstutis Daukšys įsitikinęs, kad Konkurencijos taryba turėtų rimčiau papurtyti bendrovę „Orlen Lietuva“, nes ši naudojasi konkurencijos nebuvimu.

„Dyzelino daugiausiai suvartoja tolimųjų pervežimų bendrovės. Jei kuras pas mus brangesnis nei kitose valstybėse, tai sunkvežimių vairuotojai dyzeliną pilsis svetur - valstybėse, per kurias važiuoja“, - sakė K. Daukšys.

Pasak vienos krovinių tarptautinių pervežimų bendrovės vadovo Jono Grybausko, turėjome 2009 metų pamoką. Tada buvo smarkiai padidintas akcizas dyzelinui ir staigiai šoko kainos. „Rezultatas - vežėjai nustojo pirkti kurą Lietuvoje, nes kitur jis buvo gerokai pigesnis. Mes važiuodavome piltis į Lenkiją. Taip ir vėl bus“, - įspėjo J. Grybauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų