REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Darbuotojus atleisti yra savotiškas menas. Daryti tai telefonu nėra geras pasirinkimas.

Tokiu būdu neseniai iš „Yahoo“ generalinio direktoriaus pareigų buvo atleista Carol Bartz. Ji savo laiške buvusiems kolegoms kompanijoje apgailestavo, kad iš darbo atleista tuomet, kai apie tai telefonu jai pranešė kompanijos valdybos pirmininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Duodama interviu vienam žurnalo „Fortune“ tinklaraščiui C. Bartz dėl to buvo įniršusi ir apkaltino „Yahoo“ valdybos pirmininką Roy Bostocką, kad šis tiesiog nuskaitė iš anksto parašytą tekstą.

REKLAMA

Paprastai didžiųjų kompanijų vadovai nėra atleidžiami iš pareigų telefonu.

„Būtų kur kas maloniau, jei tai būtų padaryta asmeniškai, tačiau nepavyko įgyvendinti šio plano“, – teigė su C. Bartz atleidimo istorija susipažinęs šaltinis.

Tačiau darbuotojų atleidimas telefonu gali turėti ir pagrįstų priežasčių. Darbo teisės ekspertas Chuckas Baldwinas teigė, kad kai kurių generalinių direktorių sutartyse yra įrašyta sąlyga, kad apie jų atleidimą jiems turi būti pranešta netrukus po to, kai valdyba priima tokį sprendimą. Taigi jei kompanijos vadovas yra išvykęs tuo metu, kai vadovų taryba priėmė sprendimą apie jo atleidimą, jis šią žinią gali gauti telefonu.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto Ch. Baldwinas įsitikinęs, kad jei bendrovės vadovas atleidžiamas dėl nesugebėjimo tinkamai atlikti savo užduotis, tuomet geriau jį atleisti asmeniškai su juo susitikus.

2009 metais atliktu tyrimu bandyta išsiaiškinti, kaip darbuotojai reaguoja į skirtingus atleidimo iš darbo būdus, tokius kaip žmogiškųjų išteklių vadybininko ar apsaugos darbuotojo dalyvavimas atleidžiant ar gerųjų darbuotojų savybių paryškinimas prieš pranešant liūdną žinią.

Nustatyta, kad darbuotojai jaučiasi geriau, kai, nepaisant žinių apie atleidimą, jie pagiriami už gerą darbą, tačiau teigiamos emocijos netrukus atslūgsta, kai juos po susitikimo su vadovybe išlydi apsaugos darbuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žurnale apie verslo etiką išspausdintos tyrimo išvados taip pat byloja, kad asmens iš trečiosios šalies dalyvavimas darbuotojų vertinamas kaip „pagarbos trūkumo demonstravimas“.

Vadybos ekspertai pataria kompanijų vadovams paaiškinti, kodėl vienas ar kitas darbuotojas atleidžiamas iš darbo. JAV Ohajo valstijoje atliktas tyrimas parodė, kad tikimybė, jog be paaiškintos priežasties atleisti darbuotojai paduos buvusią kompaniją į teismą, yra 10 kartų didesnė nei tuo atveju, jei darbuotojams aiškiai išdėstoma, dėl ko jie atleidžiami.

Taigi kiekvienas darbuotojo atleidimas turi būti pagrįstas, gerai suplanuotas ir tinkamai įgyvendintas, nes kompanijos įvaizdis priklauso ne tik nuo joje dirbančių darbuotojų, tačiau ir nuo to, kaip apie ją atsiliepia joje anksčiau dirbę, tačiau vėliau atleisti darbuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų