REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jei norite padaryti sėkmingą karjerą darbe, niekada neleiskite darbdaviams suabejoti jūsų pasitikėjimu savimi. Niekada nerėkite. Nesiginčykite. Ir kad ir kas benutiktų, niekada nepradėkite žliumbti. Kitaip tariant, visada pasistenkite išlikti malonus ir šaltakraujiškas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „CareerBuilder“ atlikto tyrimo duomenų, net 71 proc. žmogiškųjų resursų vadybininkų didesnę reikšmę skiria emociniam žmogaus intelektui – žmogaus sugebėjimui kontroliuoti savo emocijas bei suprasti kito žmogaus jausmus ir užmegzti santykius – nei jo intelekto koeficientui. 59 proc. respondentų pareiškė, jog nepaisant išskirtinių žmogaus protinių sugebėjimų, jie tokio darbuotojo netgi nepriimtų į darbą, jei jo emocinis intelektas būtų pernelyg žemas.

REKLAMA

Pagrindine tokio pasirinkimo priežastimi personalo vadybininkai įvardijo tai, jog darbuotojai su aukštesniu emocinio intelekto lygiu sugeba efektyviau spręsti konfliktines situacijas, išlieka šaltakraujiškesni stresinėse situacijose ir rodo didesnį pakantumą bei supratingumą kitiems kolektyvo nariams.

Anot „CareerBuilder“ atstovo Rosemary Haefner, natūralu, jog techninis dalyko išmanymas ar protiniai sugebėjimai yra itin reikalingos gero darbuotojo savybės, bet tada, kuomet reikia apsispręsti dėl žmogaus kandidatūros į siūlomą darbo vietą, lemiamu veiksniu tampa kandidato socialiniai įgūdžiai.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi pateikiame keletą esminių žmogaus elgesio modelių ir bruožų, kurie leidžia įvertinti asmens emocinio intelekto lygį. Kartu išskiriami ir specialistų patarimai dėl šių savybių tinkamo lavinimo ir praktinio jų pritaikymo darbo kolektyve.

Kontroliuokite savo emocijas

„CareerBuilder“ respondentai minėjo, jog žmogaus sugebėjimas valdyti savo emocijas bei šaltu protu spręsti nedėkingas situacijas yra svarbiausias indikatorius, parodantis aukštą žmogaus emocinio intelekto lygmenį.

Norėdami sumažinti savo neigiamas reakcijas į stresinę situaciją, savarankiškai išsiaiškinkite priežastis, kurios jums sukuria emocinį diskomfortą. Išsiaiškinę to priežastis, pasistenkite atlikti tam tikrus veiksmus, kurie padėtų sugrąžinti jus į natūraliai ramią ir komfortišką būseną. Tokie paprasti ir patikimi veiksmai galėtų būti gilus ir lėtas kvėpavimas, skaičiavimas iki dešimties ar trumpos pertraukėlės padarymas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užsiimkite savirefleksija

Emociškai intelektualus žmogus turi nuolatos save stebėti ir tinkamai suvokti savo silpnybes ir privalumus. Tam, kad geriau suprastumėte save, jums derėtų sudaryti savo silpnybių ir stiprybių sąrašėlį, o vėliau parodyti ir duoti įvertinti jį savo aplinkos žmonėms. Kitų žmonių nuomonė apie jūsų teigiamas ir neigiamas charakterio savybes padės jums geriau suvokti save ir galbūt pastebėti tai, ko pats savo charakteryje nesugebate pamatyti. Įvertinę savo išskirtas ir kitų žmonių aptartas savybes, išrinkite keletą savo silpnybių ir sudarykite veiksmų planą joms pašalinti.

REKLAMA

Sugebėjimas suvokti save padės jums deramai įvertinti nuveiktus darbus ir išmokti pripažinti savo klaidas. O tai dar viena savybė, ypač reikalinga geram darbuotojui.

Klausykitės

Klausymo įgūdžiai – dar viena aukštą emocinį intelektą demonstruojančio žmogaus savybė. Anot „CareerBuilder“ eksperto, šią savybę įmanoma išlavinti. Klausantis kitų žmonių, jums reikėtų atsižvelgti į du aspektus. Pirma, jums reikia klausyti pašnekovo kalbos turinio arba žinutės, kurią jis nori pranešti. Jums reikia stengtis niekada nepertraukti kalbančio žmogaus bei nesusiformuoti išankstinės savo nuomonės iki galo neišklausius pašnekovo. Antra, klausydamiesi stenkitės suvokti, ką kalbantysis jaučia ir kokios yra jo emocijos. Čia svarbu įvertinti, kokios yra tikrosios pašnekovo intencijos, ir suprasti, kaip konkrečią situaciją mato kalbantysis. Atsižvelgę į pašnekovo jausmus ir jo situacijos matymo kampą, galėsite tinkamai jam atsakyti bei palaikyti normalų bendradarbiavimą netgi sudėtingose ar konfliktinėse situacijose.

REKLAMA

Įsijauskite į kito žmogaus padėtį

Vieni žmonės iš prigimties yra empatiški, kiti šia savybe ne itin pasižymi. Visgi, pasak „CareerBuilder“ ekspertų, empatijos taip pat galima išmokti. Kai kuriems pernelyg racionaliai ir logiškai aplinką vertinant žmonėms iš tiesų nelengva įsijausti į kito žmogaus jausmus, suprasti jo troškimus ir elgesio motyvus. Jei esate vienas iš tokių, darbo kolektyve jums reikėtų susirasti kolegą, kurio emocinis intelektas būtų aukštesnis už jūsų. Tikėtina, jog toks žmogus sugebėtų priversti jus pažvelgti į jūsų situaciją ir problemas iš jo perspektyvos. Sugebėjęs įvertinti tą pačią situaciją iš skirtingos pusės, jūs taptumėte atidesnis tiek kitų nuomonei, tiek ir savo veiksmams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų