REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reprezentuodami įvairiausias prekes nuo šaldytų daržovių ir pyragų iki greito maisto ir automobilių padangų, reklamos personažai tapo XX amžiaus verslo personifikacijomis. Daugelis šių verslo atstovų tapo dominuojančiais prekių ženklais ir už tai didžiąja dalimi turėtų būti dėkingi savo personažams.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelis personažų buvo sukurti vienoje ir toje pačioje agentūroje – Čikagoje įsikūrusioje kompanijoje „Leo Burnett“, kuri specializuojasi prekės ženklų kūrime, pasiremiant itin populiariais personažais.

REKLAMA

Portalas AdAge.com sudarė įžymiausių XX amžiaus reklamos personažų dešimtuką. Reklamų personažai buvo įvertinti pagal šiuos kriterijus: efektyvumas, ilgaamžiškumas, atpažįstamumas ir kultūrinis poveikis.

10. Karvė Elzė

Sukūrimo data – 1939 metais žurnalo reklamoje

Kūrėjas – JAV pieno produktų kompanijos „Borden“ reklamos direktorius Stuartas Peabody

Karvė Elzė (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Karvė Elzė (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

JAV pieno produktų kompanija „Borden Dairy Company“ praeito amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje savo reklamos personažu pasirinko gyvą karvę, kad pakeistų neigiamą pieno produktų gamintojų įvaizdį. Karvė Elzė buvo vadinama Pieno produktų šalies karaliene.

REKLAMA
REKLAMA

9. Tony tigras

Sukūrimo data – 1951

Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“

Tony tigras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Tony tigras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Sukūrus šį personažą, Tigras Tonis buvo sužmogintas praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje. Jam buvo suteikta Italijos amerikiečio tautybė ir sukurta visa jo šeima – Mama Tony, ponia Tony, duktė Antuanetė ir sūnus Tony jaunesnysis. Šiandien Tony tigras yra oficialus „Kellogg's“ kompanijos dribsnių „Frosted Flakes“ talismanas.

8. „Michelin“ žmogus

Sukūrimo data – 1898

Kūrėjas – idėją sukūrė Edouardas Michelinas, ją įgyvendino kompanija „O'Galop“, kitus darbus atliko kompanija „DDB Needham Worldwide“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Michelin“ žmogus (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Michelin“ žmogus (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Populiariausias padangų personažas turėjo atvaizduoti iš padangų sukurtą žmogų. Tais laikais padangos dar buvo pilkšvai baltos arba rusvai gelsvos spalvos. Personažas yra nebylus, kad pavaizduotų tvirtą ir tylų tipą. Tikrasis „Michelin“ žmogaus vardas yra „Bibendum“, kas iš lotynų kalbos reiškia gerti. Šiuo vardu buvo norėta pasakyti, kad naujosios pripučiamos padangos gali „sugerti visas kliūtis“ kelyje ir neprakiurti. Tuo tarpu žodis michelin ispanų kalboje įgavo „atsarginės padangos“ reikšmę.

REKLAMA

7. Teta Jemima

Sukūrimo data – 1893

Kūrėjas – kompanija „Chris Rutt/Davis Milling“

Teta Jemima (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Teta Jemima (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

1893 metais sukurtas kompanijos „Quaker Oats Company“ personažas vaizdavo stereotipinę juodaodę mamą, dėvinčią prijuostę ir užsirišusią skarą. Septintajame dešimtmetyje kompanija sulaukė kelių peticijų, raginančių panaikinti kompanijos prekės ženkle esančia juodaodę moterį. Kompanija kelis kartus taisė ir tobulino Tetos Jemimos personažą – 1989 metais ji tapo modernių laikų moteris, be skaros, su auskarais ausyse ir karolių vėriniu.

REKLAMA

6. Pillsbury kareivis

Sukūrimo data – 1965

Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“

Pillsbury kareivis (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Pillsbury kareivis (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

„Pillsbury“ kareivį 1965 metais sėdėdamas savo virtuvėje ir jausdamas spaudimą kuo greičiau sukurti reklaminę kampaniją sukūrė Rudy Perezas. Galiausiai šis personažas tapo viena iš labiausiai kolekcionuojamų plastikinių lėlių, kuriai aštuntajame dešimtmetyje buvo sukurta visa šeima: žmona „Poppie Fresh“, sūnus „Popperis“, dukra „Bun Bun“, senelis „Grand Popper“, močiutė „Grand Mommer“, katinas „Biskvitas“, šuo „Blynelis“ ir dėdė „Rolis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5. „Energizer“ triušiukas

Sukūrimo data – 1989 spalis

Kūrėjas – kompanija „Chiat/Day“

„Energizer“ triušiukas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Energizer“ triušiukas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Tai, kas prasidėjo nuo konkurentės, kompanijos „Duracell“, televizijos reklamos parodijos, tapo velniškai populiariu personažu – „Energizer“ triušiuku. Kompanija „Energizer“ nusprendė pasinaudoti pasitaikiusia proga tuomet, kai „Duracell“ nepavyko pratęsti savo patentų. Kai kurie kandidatai į JAV prezidentus, tarp jų ir George'as W. Bushas, lygino save su „Energizer“ triušiuku, sakydami, kad jie „vis juda ir juda“.

REKLAMA

4. Betty Crocker

Sukūrimo data – 1921

Kūrėjas – kompanijos „General Mills“ pirmtakė, kompanija „Washburn Crosby“

Betty Crocker (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Betty Crocker (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Kompanijos „General Mills“ prekinis ženklas ir personažas buvo sukurtas 1921 metais. Jis vaizdavo fiktyvią maisto ekspertę, kuri atsakinėjo į vartotojų klausimus. 1945 metais žurnalas „Fortune“ išrinko Betty antra pagal populiarumą JAV moterimi, po buvusios pirmosios šalies ledi Eleanoros Roosevelt. Nuotraukoje galima matyti, kaip per metus keitėsi Betty Crocker.

REKLAMA

3. Jolly Green Giant

Sukūrimo data – 1928

Kūrėjas – kompanija „Minnesota Valley Canning“

Jolly Green Giant (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Jolly Green Giant (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Kuomet kompanijos „General Mills“ šaldytų konservuotų daržovių bendrovė „Minnesota Valley Canning Company“ pirmą kartą rinkai pristatė savo konservuotus žirnelius, pasinaudodama piktoku, pilkšvai baltos spalvos nykštuku, kompanija nesulaukė didelio pasisekimo. Tačiau kai 1928 metais kompanija pasamdė reklamos agentūrą „Leo Burnett“, kad ši perdarytų talismaną, naujas personažas – žalias besišypsantis milžinas, prisidengęs lapais – buvo toks sėkmingas, kad 1950 metais kompanija persivadino į „Green Giant“. Minesotos valstijoje esančiame Blue Earth mieste stovi 16 metrų „Green Giant“ statula, kurią kiekvienais metais aplanko po 10 tūkst. žmonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. Ronaldas McDonaldas

Sukūrimo data – 1928

Kūrėjas – kompanija „Minnesota Valley Canning“

 Ronaldas McDonaldas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt) Ronaldas McDonaldas (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Internetinės svetainės Stunning-stuff.com atlikta apklausa parodė, kad Ronaldas McDonaldas yra antras labiausiai atpažįstamas personažas pasaulyje po Senelio Šalčio. 2010 metais kontrolierių įmonė „Corporate Accountability International“ siūlė atsisakyti šio talismano dėl vaikų nutukimo, tačiau „McDonald's“ kompanijos vadovas Jimas Skinneris teigė neketinantis to daryti.

REKLAMA

1. „Marlboro“ vyras

Sukūrimo data – 1955

Kūrėjas – kompanija „Leo Burnett“

„Marlboro“ vyras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Marlboro“ vyras (Ekonomika.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Tabako kompanijai „Philip Morris“ sukurtas šaltakraujis ir tvirtas kaubojus padėjo „Marlboro“ cigaretėms pritraukti didesnę vyriškosios lyties atstovų auditoriją, kadangi iki tol cigaretes su filtru rūkė tik moterys. Ankstesnėse „Marlboro“ cigarečių reklamose buvo vaizduojama jauna, elegantiška moteris. Nors kompanijai nebuvo leista reklamuotis jaunimo žurnaluose, tačiau 1955 metais kompanijos pardavimai sudarė 5 mlrd. JAV dolerių, o po dar poros metu – 20 mlrd. JAV dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų