REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už tai, kad ėmėtės verslo, jums turėtų būti suteiktas mokslo laipsnis – vien dėl to, kiek turėsite išmokti, amerikiečių žurnale ,,Inc„ rašo ,,Sageworks“ įkūrėjas Brianas Hamiltonas.

REKLAMA
REKLAMA

Sukūręs dvi dideles kompanijas B. Hamiltonas daug išmoko, bet svarbiausia, jis pasimokė iš savo ir kitų daromų klaidų. Pateikiame 7 verslininkų klaidas, kad galėtumėte jų išvengti.

REKLAMA

1. Darbuotojų samdymas negaunant pajamų

Sakoma: ,,Neskaičiuok pinigų, kol nepadėjai jų į banką." Čia glūdi daug išminties. Dažnai sudarome sutartis pažadėję sumokėti. Tačiau yra didžiulis skirtumas tarp pajamų gavimo ir pažado jas gauti. Taigi kol pirmosios pajamos neįplaukė į jūsų sąskaitą banke, jų vis dar neturite ir nebūkite optimistas samdydamas žmones.

2. Pinigų skolinimasis ne tada, kai jums iš tikrųjų reikia, o kai tai siūlo bankas

Vien tai, kad bankas jums siūlo pasiskolinti, nėra pakankama priežastis tai daryti. Banko tikslas – gauti pelną iš palūkanų, o ne optimizuoti jūsų finansinę padėtį. Kartais šie du tikslai sutampa, tačiau ne taip dažnai, kaip jums atrodo. Tai ne todėl, kad visi bankai nori apgauti verslininkus, tiesiog mūsų tikslai ne visada sutampa. Taigi skolinkitės tik tada, kai jums tikrai to reikia. Didžiausias pavojus ne tas, kad bankai riboja paskolas, o tas, kad žmonės jų prisiima per daug. Skolinimasis verslui uždeda didelę naštą. Tai stresas, galintis lengvai paveikti asmeninį jūsų gyvenimą.

REKLAMA
REKLAMA

3. Mokesčių atidėjimas

Pažįstu žmonių, kurie vengia šios klaidos, bet bando turbūt visi. Kai jums lieka mokesčių pinigų išmokėjus algas, juos turite nedelsdamas pervesti ten, kur reikia, juk jūs iš dalies esate atsakingas už jų surinkimą. Samdydamas darbuotoją tampate atsakingas mokėti už jį mokesčius, tai asmeninė jūsų atsakomybė. Juo labiau jei tuos pinigus bent trumpam panaudosite kitiems tikslams, paskui bus labai sunku, nes įmonėje laisvų pinigų būna retai. Šią problemą išspręsti jums padės dvi banko sąskaitos: viena – mokesčiams, kita – einamosioms išlaidoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4. Per mažos kainos

Visuomet geriau parduoti mažiau daiktų už didesnę kainą nei daugiau – už mažesnę. Aukštos kainos apsaugo jūsų pelną ir kelia jūsų prekių ženklo prestižą. Net didesnės 5–10 proc. kainos gali turėti didelę reikšmę. Mano manymu, apie 20–30 proc. verslų bet kurioje rinkoje produkciją siūlo kainomis, neduodančiomis jiems pelno, nes jos tiesiog per mažos. Tokie verslai tikriausiai net to nenorėdami virsta ne pelno siekiančiomis organizacijomis. Visuomet atlikite rinkos tyrimą ir nustatykite vyraujančias kainas, o savają parinkite pagal kainų vidurkį, gal net truputį didesnę. Kai žmonės pradeda verslą ir nori įeiti į rinką, dažnai dirbtinai sumažina kainą. Tačiau geriau sukurti ką nors išskirtinio nei pagaminti tą patį ir parduoti už mažesnę kainą.

REKLAMA

5. Skolinimas

Leiskite klientams likti skolingiems tik tuo atveju, jei tai būtina. Duodamas į skolą jūs tampate banku ir produkto tiekėju, užuot užsiėmę tik pastarąja veikla. Verslai nežlunga dėl per didelio pelno, dažniausiai jiems koją pakiša nesugebėjimas tvarkytis finansų. Paslaugą ar produktą duokite skolon tik tuomet, jei tai būtina. O būtina yra rečiau nei manote. Taip gyventi privalo vos 25 proc. įmonių, o jūsiškė nebūtinai yra tarp jų. Sena patarlė byloja: ,,Inventorius žudo.„ Aš sakyčiau: ,,Inventorius kelia problemų, bet skolos žudo.“

REKLAMA

6. Pasikliovimas vienu pagrindiniu pajamų šaltiniu

Reikia galvoti, kad pajamos ateina per skirtingus susitarimus, nebent dirbtumėte labai pelningai. Žvelkite į pajamas kaip į savotišką mozaiką – nenorėkite, kad pajamos jums plauktų tik iš vienos ar kelių jos dalių. Žinoma, kai pradedate verslą, visuomet keliems pirmiems klientams skiriate daugiausia dėmesio, o kitiems jis jau blėsta. Bet laikui bėgant būtinai ieškokite kitų pajamų šaltinių: jei pirmieji sugriūtų (tai nutinka neretai), jūs visuomet turėtumėte alternatyvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

7. Samdoma per daug žmonių

Kompanijose žmonės kuruoja pardavimą, gamybą arba bendrauja su klientais. Patikrinkite, ar visi atlieka tai, ko jums reikia. Blogiausia, kai įmonėje atsiranda nereikalingų darbuotojų, kurie nekuria realios pridėtinės vertės, o kainuoja nemažai. Žinoma, geriausia tokius darbuotojus įtraukti į verslo plėtrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų