REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmąjį šių metų pusmetį ir didžiųjų miestų, ir mažiausių miestelių gyventojai ekonomiką vertino pozityviausiai, teigė leidžiantys pinigus drąsiau bei taupantys mažiau nei per pastaruosius trejus metus. Tokias tendencijas atskleidė pastarųjų trejų metų gyventojų nuomonės tyrimų palyginimas.

REKLAMA
REKLAMA

Lyginant su 2009-ųjų antruoju pusmečiu, lietuvių, manančių, kad ekonomika išgyvena nuosmukį, sumažėjo beveik penktadaliu ir didžiuosiuose miestuose, ir kaimuose. 2009 m. antrąjį pusmetį beveik 60 proc. gyventojų manė, kad ekonomika išgyvena nuosmukį.

REKLAMA

Teigiančių, kad pinigus taupo labiau nei anksčiau, šių metų pirmąjį pusmetį sumažėjo 15 proc. - šiuo metu taip teigia 62 proc. Lietuvos gyventojų.

Pasak „Danske“ banko Verslo plėtros tarnybos direktoriaus Norberto Žiobos, vartotojų nuomonės tendencijos puikiai iliustruoja mūsų prognozes - šalies ekonomikos augimas tampa vis labiau subalansuotas.

„Atsigauna vartotojų lūkesčiai, sparčiai auga mažmeninė prekyba, todėl galima prognozuoti spartų vartojimo atsigavimą. Taigi ir vartotojų nuotaikos artimiausią pusmetį gali gerėti”, - sako N. Žioba.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimai rodo, kad mažiau žmonių leidžia pinigus atsargiau nei įprastai - šių metų pirmąjį pusmetį taip teigiančių žmonių buvo 41,4 proc., o 2009-ųjų antrąjį pusmetį - 51,3 proc. Atsargesnio pinigų leidimo pikas užfiksuotas praėjusių metų antrąjį pusmetį - 57,6 proc. gyventojų.

Ryškiausiai pasikeitė mažų miestelių (mažiau kaip 30 tūkst. gyventojų) nuomonė - 2009 m. antrąjį pusmetį apie 62 proc. teigė leidžiantys pinigus atsargiau nei įprastai, o šiuo metu taip teigia apie 42 proc.

„Matomas vis didėjantis optimizmas vartotojų lūkesčiuose siunčia aiškų signalą daugelio sričių verslui - spartėjantį vartojimo atsigavimą prognozuoja ir bankų analitikai, ir kitų sričių ekonomistai. Daugiau optimizmo matyti ir įmonių veikloje - aktyvėja rinkodaros veiksmai stipriai per krizę nukentėjusiose srityse: avalynės, aprangos, buitinės, elektronikos technikos, net ir naujų automobilių prekyboje“, - teigia komunikacijos planavimo agentūros OMD vadovas Darius Gricius.

Gyventojų nuomonės tyrimus atliko žiniasklaidos pirkimo ir planavimo agentūra „Omnicom Media Group“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų