REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kodėl į parduotuvę reikia eiti su sąrašu ir imti produktus tik nuo apatinės lentynos? Kaip įsitikinti ar nurodyta prekės kaina yra ne apgaulė? Kaip atskirti maistą su pasibaigusiu galiojimu? Apie tai birželio 29 d., trečiadienį, 22:20 per Pirmąjį Baltijos kanalą laidoje „Gyvenamoji aplinka“ pasakos prekybos specialistai, pardavėjai, laboratorijų darbuotojai ir vartotojų teisių gynėjai.

REKLAMA
REKLAMA

Prekybos centrus prieš 130 metų sugalvojo kuklus amerikietis pardavėjas Frenkas Vulvortas. Jis drovėjosi bendrauti su pirkėjais, todėl visas kainas surašė ant popieriaus ir prekes sudėliojo taip, kad pirkėjai jas imtų patys. Tuo tarpu šiuolaikiniai prekybos centrai jau nieko nesidrovi. Mums parduodami produktai su pasibaigusiu galiojimu, esame verčiami pirkti nereikalingus daiktus ir net apgaudinėjami kaip turguje.

REKLAMA

Parduotuvės naudojasi tuo, kad daugelis pirkėjų nežino savo teisių. Pavyzdžiui, pirkėjas neprivalo mokėti už prekę, kurią pats netyčia sulamdė, suplėšė, sudaužė ar numetė nuo lentynos. Bet ir prekybos centrai turi savo tiesą. Kai kurie pirkėjai tyčia gadina produktus, o vėliau grąžina juos į parduotuvę ir reikalauja kompensacijos už moralinę žalą.

Daugelyje prekybos centrų naudojama kainų sukeitimo metodika. Pavyzdžiui, lentynoje kompaktiškai stovi 20 rūšių jogurto. Tačiau visos kainos sąmoningai sukeistos: po brangiu produktu „netyčia“ atsiduria mažesnė kaina. Neatidūs pirkėjai ima jį ir džiaugiasi, o vėliau kasos čekyje pamato kur kas didesnę sumą.

REKLAMA
REKLAMA

Kita akivaizdi tendencija – kas antras prekybos centro lankytojas perka jam visiškai nereikalingus daiktus. Laidos „Gyvenamoji aplinka“ filmavimo grupė budėjo prie įėjimo į vieną prekybos centrą ir klausinėjo pirkėjų, ką jie ruošiasi pirkti. O jiems išėjus iš parduotuvės – žvilgteldavo į jų čekius ir tikrindavo, ar jie neįsigijo ko nors nereikalingo. Pirkėjų vežimėliuose gulėjo plastikinis stalas, bulvių skutimo mašinėlė, indų rinkinys, šepetėlis palangėms valyti ir dar daugybė kitų menkniekių. Šias prekes jie įsigijo ne todėl, kad reikia, o todėl, kad buvo pigu ar tiesiog pasitaikė po ranka.

Visa tai vyksta ne šiaip sau. Psichologai puikiai žino, kaip priversti pirkėjus pirkti kaip įmanoma daugiau produktų. Visas gyvybiškai svarbias prekes jie sustato skirtinguose parduotuvės galuose. Tad kaip neužkibti ant prekybos centrų kabliukų? Apie visa tai išsamiau žiūrėkite per PBK trečiadienį, 22:20 laidoje „Gyvenamoji aplinka“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų