REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakarų šalyse automobilius vogęs, o paskui juos į Lietuvą gabenęs kaunietis „Balsas.lt savaitei“ atskleidė šio tamsaus verslo užkulisius.

REKLAMA
REKLAMA

Druskininkų užkardos pasieniečiai sustabdė brangų automobilį „Bentley Continental“, vairuojamą teisėsaugininkams didelio pasitikėjimo nekeliančio tamsaus gymio kazacho, turinčio Vokietijos pilietybę.

REKLAMA

Netrukus paaiškėjo, kad automobilis pavogtas Vokietijoje.

Per vieną naktį Lazdijų rinktinės pasieniečiai sulaikė net penkias įvairiose užsienio šalyse vogtas mašinas. Iš vienos jų netikėtai iššokęs vyras ėmė isteriškai šaukti, kad jei netrukus negaus narkotikų dozės, neužilgo pasidarysiąs galą.

Tai ne naujai kuriamo aštraus kriminalinių istorijų serialo scenos, o kasdienio gyvenimo realybė.

Taikinys – nuomos punktai

Mūsų šalies automobilių vagys jau senokai lyderiauja Europos Sąjungos šalyse. Pokštas? Ne – tikrovė, su kuria susiduria ne tik pasieniečiai ar kriminalistai, bet ir vogtas mašinas susigrąžinti jiems padedantys privatūs detektyvai.

REKLAMA
REKLAMA

Šių eilučių autoriui sutikęs prabilti prieš tai keletą metų užsienio šalyse automobilius sėkmingai vogdavęs kaunietis pasakojo, kad mašinvagiai kaskart tobulėja ir aktyviai plečia savo veiklos sferą.

Apie tai, kad mūsiškių automobilių grobikų taikiniu tapo ir užsienyje veikiančios įvairiausias mašinas nuomojančios bendrovės, Lietuvos teisėsaugininkai vis dažniau išgirsta iš Vakarų šalyse dirbančių kolegų.

Kaip veikia naujasis mašinvagių verslo modelis?

„Viskas paprasta. Susirandi inteligentiškos išvaizdos žmogų. Nesvarbu, vyrą ar moterį. Svarbiausia, kad būtų tvarkingai apsirengęs ir bent šiek tiek kalbėtų vokiškai arba angliškai. Su naujuoju bičiuliu sutariate, kad jis gaus tam tikrą sumą pinigų ir išsiruošiate nuomotis mašinos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasirinktam žmogui, kad atrodytų kaip įmanoma solidžiau, vagys įteikia skėtį, tuščią lagaminą, kuprinę ar ant kaklo pakabina fotoaparatą arba vaizdo kamerą. Taip specialiai daroma dėl akių, kad šis neva atrodytų kaip turistas. Už 100 eurų jam pagaminama padirbta asmens tapatybės kortelė ir už tokią pat sumą – vairuotojo teisės.

Vėliau atidaroma sąskaitą banke, išimama kreditinė kortelė, į kurią pervedama 2 tūkst. eurų suma, ir pirmyn, – šių dienų vagišių veiklos mechanizmą „Balsas.lt savaitei“ smulkiai nupasakojo kaunietis. – Ateini į mašinų nuomos punktą prie oro uosto, tarkime, Olandijoje, Danijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Belgijoje, ir tau duoda naujausių automobilių raktelius. Palieki 1 tūkst. eurų depozitą, o jei sumoki į priekį už kelias dienas, tau suteikiama teisė važinėti po visą Europos Sąjungą. Bet už tai gauni beveik 50 tūkst. eurų vertės automobilį ir gali juo laisvai važiuoti kur panorėjęs“.

REKLAMA

Anot pašnekovo, vagys neretai apsilanko bemaž keturiuose prestižinius automobilius nuomojančiose įmonėse. Juose dar užsakę po vieną mašiną ir nusamdę vairuotojus, atgabena jas į Lietuvą.

„Atvežtų į Lietuvą mašinų dar kelias savaites niekas neieško, tad nesunkiai galima gauti joms padirbtus dokumentus ir parduoti už apvalią sumą kokiam kvaileliui baltarusiui arba įkišti patikliam lietuviui.

Paprastai su išnuomota mašina galima drąsiai kirsti kelių valstybių sienas. Sustabdę policininkai ar pasieniečiai negali pareikšti jokių pretenzijų, juk mašina neieškoma.

REKLAMA

Didžiosios automobilių nuomos bendrovės jau perprato šią mūsiškių vykdomą sistemą, todėl lietuviams vengia išnuomoti mašinas. Bet juk yra daugybė mažesnių transporto priemones nuomojančių įmonių“, – kalbėjo pašnekovas.

Labiausiai kenčia vokiečiai

Dažniausiai lietuviai vagia automobilius Vokietijos miestuose – Berlyne, Potsdame, Diuseldorfe ar Frankfurte prie Maino. Taip pat Olandijoje, Austrijoje.

Kiek anksčiau masiškai mašinvagiai plūsdavo į Belgiją. Automobilių vagių pasaulį iš vidaus neblogai pažįstantis kaunietis tvirtino, kad Italiją pastaruoju metu lietuviai taip pat stengiasi aplenkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Retkarčiais mūsiškiai ilgapirščiai siautėja Ispanijoje ir Prancūzijoje. Minėtų šalių kurortuose nusikaltėliai į vietinių gyventojų namus įslenka pro pravirus langus. Ten jie randa ne tik eurų prikimštų piniginių, laikrodžių, bet ir paima mašinų raktelius, dokumentus. Paskui vagys užsiveda automobilį ir važiuoja, kur jiems reikia.

Brangūs ir reti automobiliai dažnai vagiami pagal užsakymą Skandinavijos šalyse. Pavyzdžiui, šiame regione labiausiai vagiami „Porsche“ automobiliai.

Vakarų šalyse pavogti automobiliai Lietuvoje ilgai neužsibūna. Dažniausiai jie išgabenami į Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą arba iškeliauja traukiniais į Kazachstaną, Uzbekistaną, Kirgiziją.

REKLAMA

Garsių banditų akiratyje

„Basiakai“ (alkoholikai ir benamiai – red. past.) ir narkomanai Vakaruose nevagia mašinų. Tai dažniausiai daro „bachūrai“, kurie yra prisišlieję prie kokios nors grupuotės. Tai nėra paprasta veikla. Būtina turėti specialių įrenginių, ryšių, kad vėliau galėtumei mašinas iškišti ir netrukdomai atsigabenti“, – tvirtino profesionalus mašinvagis.

Anot jo, Vakarų Europoje klestintį pogrindinį mašinvagių verslą akylai kontroliuoja keletas Lietuvoje veikiančių kriminalinių susivienijimų.

REKLAMA

Kaune bene aktyviausiai šiame versle dar neseniai sukinėjosi Aguoninių (kai kada žiniasklaidoje vadinamų Kamuoliniais – red. past.) lyderiai – Giedrius Janonis, pravarde Kamuolys, ir Gruzino pravarde garsėjantis Andrius Juodis.

„Balsas.lt savaitės“ žiniomis, prieš keletą metų, siekdami išvengti į juos nuolat nukreiptų operatyvininkų žvilgsnių, Aguoninių gaujos nariai dažniausiai traukiniais vykdavo į Maskvą, kurioje vietiniams mašinvagiams iš Rusijos sostinės turtuolių garažų padėdavo pavogti prabangiausias mašinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiauliuose automobilių vagišius prižiūri Vanagas ir Baranio pravardę turintis Šiaurės Lietuvos mafijos veteranas Vladas Baranauskas. Man juoką sukėlė pastarojo dalyvavimas dabartinėje gaujų veikloje. Bet žmonės sako, kad jis dar juda. Tauragiškius prižiūri Švininiai, o Marijampolėje – Raikino jaunimas“, – dėstė pašnekovas.

Tik faktai:

2010 metais Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnai sulaikė 155, kaip įtariama, vogtas ir per valstybės sieną gabentas mašinas.

Palyginti su ankstesniais metais, vogtų automobilių gabenimas padidėjo net 57 proc., nes 2009-aisiais užsienyje pavogtų mašinų buvo sulaikyta 99.

REKLAMA

Pernai vogtas mašinas pasieniečiai dažniausiai sustabdydavo pasienyje su Baltarusija. Čia veikiančiuose pasienio kontrolės punktuose užregistruoti 79 galimai vogti automobiliai.

Yra nemažai atvejų, kai Lietuvos turguose ar pagal skelbimus internete automobilius nusipirkę Baltarusijos piliečiai tik išvykdami į savo šalį sužinodavo, kad jų įsigytas automobilis yra vogtas.

Pernai 41 vogtą automobilį sulaikė sieną su Lenkija kontroliuojantys VSAT Lazdijų rinktinės pareigūnai. Tai dažniausiai Vakarų Europos šalyse, ypač Vokietijoje, vogtos apynaujės arba naujos mašinos.

REKLAMA

Dauguma jas vairuojančių asmenų įvairiausiais būdais bandė sprukti nuo VSAT pareigūnų.

Taip pat praėjusiais metais 12 vogtų automobilių pasieniečiai sulaikė pasienyje su Rusija, 11 – Klaipėdoje, 5 – pasienyje su Latvija ir dar 7 šalies viduje.

Užfiksuota, kad neretai prie vogtų automobilių vairų pernai pasieniečiams įkliūdavo Lietuvos piliečiai – tokių sulaikyta 65. Dar 45 svečiose šalyse nuvarytas transporto priemones vairavo Baltarusijos piliečiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų