REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Londone yra toks traukinių geležinkelis, kuris kerta miestą požeminiais tuneliais iš Rytų į Vakarus, tačiau tik labai mažai žmonių jį matė ar girdėjo. Šis traukinys neveža keleivių ir jo nevaldo mašinistas. Tai vadinamasis MailRail arba pašto naudojamas traukinys, buvusio Britanijos pašto tarnybos monopolio naudojamas laiškų ir siuntinių pervežimui į pagrindines būstines. Sukurtas 20 amžiaus pradžioje po penkiasdešimties metų eksperimentų, buvo atidarytas 1927 ir galiausiai uždarytas 2003. Vis dėl to, traukinys laikas nuo laiko yra naudojamas, kad ši sistema visada būtų paruošta naudojimui, jeigu atsirastų kokia nors privati kompanija, mananti, kad iš šio pašto traukinio, jau tapusio istorine relikvija, dar galima užsidirbti pinigų. Šiandien traukinys naudojamas tik filmuose.

REKLAMA
REKLAMA

Pirma požeminė laiškų gabenimo sistema (blogs.elpais.com nuotr.)Pirma požeminė laiškų gabenimo sistema (blogs.elpais.com nuotr.)Šios pašto transporto priemonės   idėja siekia 1853 metus. Šiais metais buvo pastatytas tuščias 225 metrų tunelis, kuris tęsėsi nuo Britanijos pašto tarnybos pastato, nuo vieno tolimiausio krašto iki kito, siųsdamas pašto prekes. Idėja, kurią įgyvendino Pneumatic Despatch kompanija, buvo eksperimentas vykdytas Battersea zonoje, kur buvo pastatyta 410 metrų ilgio traukinio linija. Taip 1863 metais atsirado požeminis tunelis, kuriuo važinėjo gariniai, nedideli traukiniai, tarp Euston stoties ir kaimynystėje, miesto šiaurės rytų dalyje, esančio pašto skyriaus.  Nors  tokia transportavimo sistema veikė prastai, buvo pastatyti antri bėgiai, daug ilgesni ir platesni (maždaug vieno metro ilgio). Tačiau šios sistemos pagalba, pašto maišai buvo nugabenami vos keturiomis minutėmis anksčiau, nei tradiciniu būdu, taigi 1874 laiškų gabenimo požeminiais traukiniais idėja buvo užmiršta.

REKLAMA

Kita kompanija, London Despatch Company, 1895  metais pabandė prikelti šį sumanymą, traukinių varymui naudodama elektrą, tačiau ir vėl nesėkmingai. 1921 metais Post Office paštas nusipirko šiuos tunelius telefoninių kabelių tiesimui.

Tokie nesėkmingi sumanymai visgi neprivertė galutinai užmiršti traukinio vis didėjančiame mieste, kuriame buvo vis sunkiau ką nors transportuoti automobiliais. 1909 Post Office pašto kompanija nusiuntė kelias delegacijas, apžiūrėti Čikagos ir Berlyno požeminių transporto sistemų. Grįžus delegacijoms, buvo nuspręsta statyti požeminių elektrinių traukinių liniją 21 metro gylyje.  Tuneliai turėjo būti 2.75 metrų pločio ir 37 kilometrų ilgio, jungiantys Paddington pašto skyrių, esantį sostinės vakaruose su Whitechapel paštu rytuose.

REKLAMA
REKLAMA

Tunelis buvo pradėtas statyti 1915 metais ir 1917 jau buvo baigtas, tačiau statybinių medžiagų trūkumas per I Pasaulinį Karą sustabdė elektros įvedimo darbus. Nepaisant to, tunelis per karą buvo panaudotas saugoti daug Tate Gallery, Britanijos Muziejaus ir Wallace kolekcijos meno vertybių.

1920 buvo pratęsti statybų darbai ir 1927 metais buvo paleistas pirmasis traukinys tarp Paddington ir Mount Pleasant pašto būstinės, esančios Clerkenwell, Londono Rytuose.

Pačioje pradžioje traukiniai šiek tiek strigo, tačiau nuo 1932 sistema pradėjo puikiai veikti ir linija buvo išplėsta, taip kaip ir buvo numatyta -  iki Whitechapel. Tarp abiejų pagrindinių stočių buvo dar 7 jungiančios likusias pašto būstines.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

(blog.elpais.com nuotr.)(blog.elpais.com nuotr.)

Pirmaisiais metais traukinių greitis priklausė nuo tiekiamos elektros stiprumo, didžiausias traukinių pasiekiamas greitis galėjo būti 65 kilometrai per valandą. Nors tuneliai buvo iškasti 21 metro gylyje, pačios stotys buvo pastatytos daug arčiau žemės paviršiaus, palengvinant ir sutrumpinant nusileidimą iš pašto skyrių ir kad traukiniai šiek tiek užkilę, sustotų prie stoties ir galėtų lengviau įgauti pagreitį, vykdami iki kitos stoties. Į pašto stotį jie atvažiuodavo 11 kilometrų per valandą greičiu.

REKLAMA

Pašto siuntų ir laiškų gabenimo, požeminė traukinių linija (blogs.elpais.com nuotr.)Pašto siuntų ir laiškų gabenimo, požeminė traukinių linija (blogs.elpais.com nuotr.)

Traukiniai per dieną transportuodavo iki keturių milijonų laiškų. Vienas traukinys užtrukdavo 26 minutes, kad įveiktų 37 kilometrus, kurie jungia Paddington ir Whitechapel. Iš viso buvo paleista net 50 tokių traukinių, iš kurių kiekvienas perveždavo iki 84 pašto maišų.

Antrojo Pasaulinio karo metais, traukinių darbas buvo sumažintas iki 16 valandų per dieną, kadangi naktį tuneliai buvo naudojami kaip slėptuvės nuo fašistų bombų. Tuneliai labai gerai išsilaikė, nors 1943 metais buvo užtvindyta Mount Pleasant stotis, kai bombos kliudė pašto skyrių.

REKLAMA

(blog.elpais.com nuotr.)(blog.elpais.com nuotr.)

Post Office pašto kompanija niekados taip ir nesiryžo toliau plėsti požeminių pašto traukinių linijos, kaip buvo numačiusi. 1987 kompanija vėl atnaujino požeminių pervežimų sistemą ir ją pakrikštijo dabar visiems pražystamu, RailMail vardu. 1993 viskas buvo automatizuota ir kontroliuojama kompiuteriais. Tomis pačiomis dienomis, atsiradus elektroniniam paštui, kuris pradėjo žlugdyti Post Office kompaniją, RailMail buvo nebenaudingas todėl buvo galutinai uždarytas 2003 metų gegužės 31 dieną.

(blog.elpais.com nuotr.)(blog.elpais.com nuotr.)

Oficialiai RailMail nėra uždarytas, jis uždarytas „ilgam“, tačiau tikintis, kad vieną dieną vėl bus naudojamas, taigi jo ateitis yra kol kas neaiški. Kažkada traukinys buvo filmuojamas Hudson Hawk filme, kur aktorius Bruce Willis bėga iš Vatikano, pasislėpęs pašto maišuose ir programoje Town Tonight, kurioje BBC žurnalistas Brian Johnson, keliavo tarsi būtų pašto siuntinys.

Kaip ten bebūtų, tačiau traukinio ateitis atrodo, gali būti tokia pati kaip ir Čikagos tunelio, kuriuo 1906 - 1959 važinėjo traukiniai pervežantys prekes, dabar naudojami kaip elektros kabelių sujungimo ir tiesimo kanalai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų