REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lapkričio pradžia vairuotojus tikrai lepino. Šilti orai, jokių darganų, jokių plikledžių. Tačiau lieka nepilna savaitė iki dienos, nuo kurios visi gatvėmis riedantys automobiliai privalės važinėti „apauti“ žieminėmis padangomis.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojo kalendoriuje lapkričio pradžia yra ne tik Visų Šventųjų diena, bet ir laikas, nuo kurio keičiasi padangų naudojimo taisyklės. Jau nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. bus draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. Beje, nuo lapkričio 1-os dienos transporto priemones jau galima eksploatuoti ir su dygliuotomis padangomis.

REKLAMA

Balsas.lt konsultavęs žiedinių lenktynių specialistas Robertas Kupčikas minėjo, kad padangos žiemą yra vienas iš pagrindinių saugumo garantų. A. Karčiausko nuotr.Balsas.lt konsultavęs žiedinių lenktynių specialistas Robertas Kupčikas minėjo, kad padangos žiemą yra vienas iš pagrindinių saugumo garantų. A. Karčiausko nuotr.

Kad žieminės padangos yra būtinos, sutiktų kiekvienas vairuotojas. Tokių „ekstremalų“, kurie ryžtasi žiemą važinėti su vasarinėmis padangomis tėra vienas kitas. Tačiau lietuviškas taupumas daro savo: neretai vairuotojai dairosi ne tokio automobilio „apavo“, kuris tiktų jų automobiliui ar įprastoms važinėjimo sąlygoms, o tokio, kuris būtų pigesnis.

REKLAMA
REKLAMA

Pažymėtina, kad net ir pačios aukščiausios kvalifikacijos vairuotojas, jei jo automobilis yra su vasarinėmis ar visiškai sudėvėtomis padangomis, patekęs į komplikuotą situaciją, nesugebėtų panaudoti savo įgūdžių. Balsas.lt konsultavęs žiedinių lenktynių specialistas Robertas Kupčikas minėjo, kad, jei automobilis būtų su netinkamomis padangomis, jo įgūdžiai net ne lenktynių trasoje, o slidžioje miesto gatvėje netektų prasmės. Tinkamos padangos žiemą yra vienas iš pagrindinių saugumo garantų.

Dygliuotos ir paprastos. Kurias rinktis?

Renkantis žiemines padangas dažnas vairuotojas svarsto, kokio tipo automobilio „apavą“ rinktis - su dygliais ar be jų. Viskas priklauso nuo važinėjimo sąlygų. Dygliuotų padangų charakteristikos vis dar yra gerokai geresnės važiuojant ledu ar kietai suplūkto sniego paviršiumi, todėl tokias padangas vertėtų rinktis visiems tiems, kurie dažniausiai važinėja krašto keliais, nevengia nusukti nuo asfalto į žvyrkelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, važiuojant sausu ar šlapiu asfaltu dygliuotos padangos praranda savo privalumus, be to, jos yra gerokai triukšmingesnės. Vertėtų dėmesį atkreipti ir į tai, kad su tokiomis padangomis draudžiama važiuoti dalies Vakarų Europos šalių keliais. Todėl jei važinėjate mieste ar pagrindiniais šalies keliais, optimaliausia būtų rinktis žiemines padangas be dyglių. Tokias padangas renkasi ir mus konsultavęs lenktynininkas, kuris daugiausiai važinėja sostinės gatvėmis.

Beje, mus konsultavęs sportininkas turi kategorišką nuomonę apie vadinamąsias universalias padangas. Jis teigia, kad tokie automobilio „batai“ žiemą niekaip neužtikrina saugumo. „Kas tinka viskam - netinka nekam“- apie universalias padangas replikavo R. Kupčikas.

REKLAMA

Dydis irgi svarbus

Perkant žiemines padangas itin svarbu laikytis automobilio gamintojų rekomendacijų. Nerekomenduojama žiemai montuoti padangų, kurios būtų platesnės nei nustatyta automobilio gamintojo.

Platesnės padangos su kelio danga liečiasi didesniu plotu. Esant tam pačiam svoriui, bet padidinus lietimosi plotą, santykinė prispaudimo jėga mažėja proporcingai ploto padidėjimui. Platesnės padangos - mažesnė santykinė prispaudimo jėga, mažesnė prispaudimo jėga - didesnė vadinamojo akvaplanavimo tikimybė. Todėl yra tik viena taisyklė - žiemai jokiu būdu negalima montuoti platesnių nei rekomenduojama padangų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų