REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar žinote, kodėl Vokietija yra viena turtingiausių pasaulio valstybių? Ogi todėl, kad šios šalies keliuose tik įvykus didžiulei nelaimei pamatysi brangiai išlaikomus policininkus. Jų darbą sąžiningai ir našiai, dirbdami visą parą be laisvadienių, nuveikia greičio matuokliai.

REKLAMA
REKLAMA

Kas žino, gal šis „Respublikos" straipsnelis prisidės prie to, kad Lietuva tolimoje užmarštyje paliktų nepritekliaus laikus. Prireikė mažiau nei poros metų, kad būtų nuveikta pusė darbo, ir tai nesunku įrodyti.

REKLAMA

Taip taip, kalbu apie tuos pačius greičio matuoklius, tautos meiliai vadinamus inkilėliais, kurie jau pusantrų metų, atrodytų, nieko daugiau neveikia, tik uždirba pinigus. Lietuvos keliuose įrengti 150 matuoklių valstybei kainavo 48 mln. Lt; kiekvienas - po 320 tūkst. Lt.

Kelių vandalai

Tai iš tiesų brangus turtas, todėl baudos už jo niokojimą irgi neprastos.

Justinas Grigaliūnas, greičio matuoklius prižiūrinčios bendrovės vadovas, pasakoja, kad pernai buvo dienų, kai imta rimtai abejoti matuoklių nauda. Greitį dievinantys barbarai vieną po kito laužė, daužė, griovė, kitaip niokojo naujuosius įrenginius. Tačiau šių metų pradžioje įvyko perversmas. Tautos akys prašviesėjo, žiniasklaidoje pagarsinus įvykį Šilutės rajone, kai greitį viršijęs matuoklio nufotografuotas apsukruolis pabandė įrenginį sudaužyti ir iš jo išimti nuotrauką. Laimė, jis buvo nufotografuotas dar kartą, atpažintas ir sulaikytas. Artimiausiu metu įvyks antrasis teismo posėdis, manoma, kad nuosprendis bus rūstokas - antroji nuotrauka “fotomodeliui" gali kainuoti apie 30 tūkst. litų.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien tai jau nėra masinis reiškinys", - tvirtina Povilas Narbutas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas. Anot jo, šiemet iki rugsėjo vidurio buvo užfiksuota vos 15 tokių vandalizmo aktų, o dažniausiai nukenčia matuoklis, esantis kelyje A1, prie Karčiupio. Mat jis pats uoliausias - vien per liepą nufotografavo 1847 per smarkiai važiavusius automobilius.

Rizikingesnėse vietose matuoklius prižiūrinti bendrovė diegia papildomas stebėjimo sistemas, padedančias nustatyti valstybės turto niokotoją. Sako, padeda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugiau bėdos šiemet pridarė stichija. Pasak J.Grigaliūno, vien rugpjūčio pabaigoje po Lietuvą siaubusių škvalų iš rikiuotės buvo išėję dešimtadalis matuoklių. Tiesa, jie nukentėjo ne tiesiogiai, o kaip energetikų klientai - kai kurie liko be elektros energijos, o avariniais tikslais įrengti akumuliatoriai išsikvėpė. Taigi po didelių audrų galima bandyti važiuoti greičiau, nes matuokliai gali neveikti.

Verslumo dvasia

„Respublikos" duomenimis, vien liepą 150 šalies keliuose įrengti matuokliai nufotografavo per 17 tūkst. greitį viršijusių automobilių. Vadinasi, skaičiuojant pagal vidutinį baudos dydį (300 Lt), valstybė už meninės vertės neturinčias nuotraukas galėjo gauti apie 0,5 mln. Lt.

REKLAMA

Verslesnė vyriausybė ar bent transporto sektorių kuruojanti ministerija tuoj sumotų, ką daryti, aptikus tokį pralobimo šaltinį. Greičio matuokliai, kaip ir hidroelektrinės, vos atsipirkę, pradeda veikti pinigams atkištos kepurės principu: nereikia nieko veikti, tik klausytis, kaip į ją byrantys pinigėliai žvanga.

Paprasta išvada: kadangi Lietuvoje trūksta upių hidroelektrinėms, reikia investuoti į kuo tankesnį greičio matuoklių tinklą. Jiems stebėti užteks vos kelių policininkų, sėdinčių dispečerinėje ir išsiuntinėjančių protokolus pažeidėjams, bei kelių ekipažų, pasirengusių skubiai vykti į didesnio įvykio vietą. Valstybė sutaupytų milijonus litų, skirtų policininkų atlyginimams, uniformoms, tarnybiniams atlyginimams, pagerėtų korupcijos indeksas, ir Lietuva savaime taptų patrauklesnė užsienio investuotojams.

REKLAMA

„Betgi ne visi matuokliai tiek daug uždirba", - gali kas paprieštarauti.

Tikra tiesa. Pavyzdžiui, kai kurie matuokliai, įrengti Šalčininkų-Eišiškių, Kupiškio-Utenos trasose, taip aptingo, kad per visą liepą nufotografavo vos po vieną eismo taisyklių pažeidėją. Jų vietoje užtektų pastatyti kelio ženklus, nurodančius, kad eismas stebimas radarais, o panaikintuosius iškelti į komerciškai patrauklesnes vietas.

Tačiau yra ir kita medalių pusė. Kardiologai perspėja, kad kai kurių širdies ligonių sveikatai ir gyvybei labai kenkia elektromagnetinės bangos, kurių gausiai paskleidžia ir greičio matuokliuose įrengti radarai. Vadinasi, sutankinus matuoklių tinklą, kiltų rimta grėsmė valstybės išlaikomiems pacientams...

Geriausi kelių “fotografai" 2010 m. liepa

Įrengimo vieta:

Vilniaus-Kauno 87 km 1847

Vievio-Nemenčinės 47 km 1048

Šiaulių-Tauragės 102 km 633

Kauno-Marijampolės 16 km 598

Kauno-Marijampolės 5 km 572

Kauno-Klaipėdos 216 km 526

 

Svajūnas Pempė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų