Migruojantys paukščiai gali naudotis kvantinės mechanikos principais, rodo naujausio tyrimo rezultatai.

Kaip skelbia portalas „Popular Science“, mokslininkai ilgą laiką manė, kad paukščiai orientuojasi gebėdami matyti Žemės magnetinius laukus. Naujoji studija rodo, kad kvantinis susiejimas išties padeda paukščiams „matyti“ magnetinius laukus tarsi jie būtų nuspalvinti skirtingomis spalvomis.

Kvantinis susiejimas – tai kvantinės mechanikos ypatybė, nusakanti kvantinių dalelių (kvantų, elektronų) sąryšio koreliaciją. Pavyzdžiui, kai viena dalelė būna 0, tai kita su ja sąveikaujanti – 1, o kai pirmoji – 1, antroji – 0. Dalelių „žinojimas“, ką daro kita, nepriklauso nuo jas skiriančio atstumo.

Kaip rašoma žurnale „Physical Review Letters“, Austrijos Insbruko universiteto mokslininkai sėkmingai įvykdė eksperimentą, tikrinantį teoriją, jog paukščiai orientuodamiesi naudojasi jų akyse esančia kriptochromine molekule, reaguojančią į magnetinius laukus.

Taip pat skelbiama, kad mokslininkų atradimas, jog magnetinių laukų suvokimas gali skirti priklausomai nuo molekulės, gali simbolizuoti naują kvantinės mechanikos ir biologijos mokslų santykių etapą.