REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Parlamentarai po pateikimo nepritarė Seimo nutarimo projektui dėl kreipimosi į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Vyriausybės 2009-ųjų gruodžio 7 d. nutarimas dėl sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo neprieštarauja Konstitucijai ir grąžino jį tobulinti.

REKLAMA
REKLAMA

 Už tai balsavo 54, prieš buvo 55 parlamentarai.

Seimo narės Dangutės Mikutienės pateiktame projekte nurodoma, kad ginčijamas Vyriausybės nutarimas pagal reguliavimo apimtį ir normų turinį, taip pat pagal įsigaliojimų tvarką prieštarauja Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės, teisėtų lūkesčių, teisinio tikrumo, teisinio saugumo, asmenų lygybės ir sąžiningos konkurencijos principams.

REKLAMA

Kreipimosi iniciatoriai savo abejones grindžia tuo, kad 2008 gruodžio 9 d. Seimo nutarimu patvirtintoje 15-osios Vyriausybės veiklos programoje yra numatytas Vyriausybės įsipareigojimas parengti ir pateikti tvirtinti Seimui tolesnės sveikatos apsaugos sistemos plėtros 2008-2012 m. strateginį planą, jame numatant konkrečias jo įgyvendinimo priemones, terminus, atsakingus vykdytojus, plano vykdymo nuolatinę stebėseną ir kontrolę.

Pasak kreipimosi į Konstitucinį Teismą iniciatorių, ši nuostata sudaro pagrindą tikėtis, kad sveikatos apsaugos sistema bus planingai plėtojama, o strateginio planavimo teisė išlieka įstatymų leidžiamosios valdžios, Seimo, kompetencijoje. Tuo tarpu ginčijamas Vyriausybės nutarimas, nors jame apsprendžiami esminiai sveikatos sistemos plėtros klausimai, jis priimtas ir įsigaliojo net nepateikus tvirtinti Seimui Sveikatos apsaugos sistemos plėtros 2008-2012 m. strateginio plano.

Taip, pasak Seimo narės D. Mikutienės, buvo pažeista ne tik sprendimų planavimų ir priėmimo loginė seka, bet ir Vyriausybės įstatymo straipsnis, įpareigojantis Vyriausybę laikytis ir įgyvendinti Vyriausybės programą, kuriai pritarė ir patvirtino Seimas. Seimo narės teigimu, priimant ginčijamą Vyriausybės nutarimą taip pat ignoruota, kad 2008-2012 m. programos įgyvendinimo priemonėse sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo trečio etapo programą numatoma parengti 2010-ųjų trečiąjį ketvirtį. Atsižvelgiant į tai visos sveikatos priežiūros įstaigos planuodamos savo veiklą 2009-2010 metams galėjo pagrįstai tikėtis, kad jų teisinis statusas bei galimų teikti sveikatos priežiūrai paslaugų sąrašas mažiausiai iki 2009 m. antrojo ketvirčio pabaigos bus reglamentuotas pagal Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų