REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gripo epidemija, o ir šiaip ne patys geriausi laikai, ištikę Lietuvos baleto solistų korpusą, teikia įdomių progų susipažinti su baleto šokėjais iš kitų kraštų. Sekmadienį (11-29) žiūrovų mėgstamame Ludwigo Minkaus balete „Don Kichotas“ pagrindinius vaidmens atliko Rusijos Didžiojo teatro solistai Jekaterina Krysanova ir Andrejus Merkurjevas.

REKLAMA
REKLAMA

Maskviečių šokėjų laukta jau po Didžiojo teatro „Korsaro“ gastrolių – tiesa, tada džiaugtasi, kad „Don Kichote“ sutiko šokti Natalija Osipova ir Ivanas Vasiljevas, sužavėję Vilniaus publiką po antrojo „Korsaro“ spektaklio.

REKLAMA

Jekaterina Krysanova, Vilniuje antrajame „Korsare“ šokusi Giulnarę, kaip ir jos partneris Andrejus Merkurjevas, pagal Didžiojo teatro hierarchiją yra svarbiausieji solistai – tik vienas laiptelis juos skiria nuo aukščiausiųjų – balerinos ir premjero – kategorijų. Jų debiutas „Don Kichote“ ir Maskvoje sukėlė nemažą ažiotažą – įvykęs minint žinomo rusų baleto solisto Viačeslavo Gordejevo jubiliejų, jis buvo transliuotas per programą „RTR Planeta“ ir nusėdo www.youtube.com.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje solistai pasirodė puikiai – nuo pat pirmųjų scenų užkrėtė žiūrovus šokio azartu, būdingu menininkams – savo profesijos fanatikams. „Don Kichoto“ baletmeisterio Vladimiro Vasiljevo mizanscenos nėra sudėtingos, ir svečiai jas pakankamai gerai perteikė – nesvarbu, kad J. Krysanovos Kitrė neužrišo Don Kichotui kaklaskarės, šitaip sutikdama būti šio fantazijose nugrimzdusio intelektualo širdies dama.

Savo šokius pirmajame veiksme J. Krysanova atliko su pasimėgavimu, išryškindama puikiai įvaldytą šokio techniką – stabilius, greitus sukinius, aukštus, grakščius šuolius, kurie, matyti, seniai tapę organiška šokėjos savastimi. Dueto su Baziliu-A. Merkurjevu pradžioje pasirodžiusi su kastanjetėmis, šokėja jas pasirinko ir ugningam solo epizodui, kuriame jos lankstūs šuoliai, temperamentingi prabėgimai ant pirštų galų, o paskiau puikiausios sukinių papliūpos sukėlė griausmingus žiūrovų aplodismentus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Sapno“ paveiksle N. Krysanovos variacija buvo tiksli ir muzikali, o paskutiniojo paveikslo Grand pas šokėja pademonstravo vikrumą ir koketišką žavesį – kaip ir kitose scenose, stebino šokio tempu, dinamika ir temperamentu. Pasigėrėtini buvo jos fouetté deriniai – pirmoje variacijos dalyje dvigubi, nepaprastai tikslūs, muzikalūs, nė akimirkai neleidžiantys suabejoti, jog jie atliekami su didžiuliu malonumu, mėgaujantis tempu ir šokio stichija.

A. Merkurjevas taip pat priklauso šokėjams, kurie moka parodyti savo šokio privalumus ir geba įsijausti į muziką ir į vaidmenį. Jo scenos – ir pirmajame veiksme atliktas trio su Kitrės draugėmis (Rūta Kudžmaite ir Žavinta Čičelyte), ir paskutiniojo paveikslo solo – buvo gyvos, pulsavo energija ir elegancija, nors ypatingais techniniais triukais nesistengė nustebinti.

REKLAMA



Jekaterina Krysanova – Kitrė. 1 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

Šokėjo mimika paslanki, gyva, jis gerai jautėsi spektaklio erdvėje – nors ir ne visai suprantamas buvo jo šnibžtelėjimas Don Kichotui į ausį prieš pat inscenizuotą savižudybę barzdaskučio skustuvu; toks Don Kichotas, kokį matome vilniškėje redakcijoje, kažin ar galėtų dalyvauti tokiame nutrūktgalviškame suokalbyje.

Abu šokėjai puikiai jaučia vienas kitą ir viens kitam tinka fiziniu požiūriu – todėl tokie sklandūs buvo visi prilaikymai ir pakėlimai, ypač efektingas – kelioms akimirkoms N. Krysanovai iškėlus ranką viršun ir likus kaboti tik ant vienos A. Merkurjevo rankos. Antrojo veiksmo pirmajame paveiksle šokėjai parodė puikią koordinaciją – N. Krysanova dukart skriedama į A. Merkurjevo glėbį, o šis – vikriai ir tvirtai ją sugaudamas.

REKLAMA



Jekaterina Krysanova – Kitrė, Andrejus Merkurjevas – Bazilis. 1 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka



Jekaterina Krysanova – Kitrė, Andrejus Merkurjevas – Bazilis. 1 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

Maskvos baleto pasaulio šviesulių fone Vilniaus baleto trupė atrodė kiek kukliau. Pavargę atrodė toreadorai – iš šešių likę keturi: jie, nors ir stengėsi, bet šoko sunkokai; laimė, kad scenoje nepasirodė buliai.

Antroji spektaklio pora – Mersedes-Margarita Verigaitė ir Espada-Martynas Rimeikis šoko labai stengdamiesi, tačiau pirmajame paveiksle norėtųsi tikslesnių, sklandesnių, ryškesnių judesių. Daugiau malonių akimirkų M. Verigaitė pateikė antrojo paveikslo Čigonės monologe bei Tavernoje atliktame aistringame solo – gaila, kad šioje scenoje neliko Espados šokio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Čigonų stovykla. 1 veiksmas, 2 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka



Margarita Verigaitė – Mersedes. Čigonų stovykla. 1 veiksmas, 2 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka

„Sapno“ paveiksle lengvais šuoliukais, nuotaikinga vaidyba nudžiugino Ingos Cibulskytės Amūras, kažkodėl nepanoręs padovanoti žiūrovams grakščiosios variacijos. Nailia Adigamova pasirodė kaip pasitikėjimo savimi įgavusi, dailių linijų Driadžių valdovė – jos arabeskams galbūt pristigo išbaigtumo ir ryškumo, tačiau apskritai šokėjos šokis pasirodė sklandesnis ir išraiškingesnis; tą patvirtino ir grakštūs, platūs, lengvi šio epizodo pabaigoje pademonstruoti šuoliai, o ypač paskutiniajame baleto paveiksle atlikta įterptinė Grand Pas variacija – atrodo, anksčiau N. Adigamova yra šokusi kitą muzikinį ir choreografinį variantą.


REKLAMA


Inga Cibulskytė - Amūras. 1 veiksmas, 3 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka



Jekaterina Krysanova – Kitrė. 1 veiksmas, 3 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka

Tikra atgaiva – Grand Pas Olgos Konošenko pašoktas solo, spinduliavęs polėkį, puikią nuotaiką ir šokio džiaugsmą, kuriuo pulsavo ir tikslūs, muzikalūs judesiai, ir šokėjos veido išraiškos. Tokios pastaruoju metu gana retos akimirkos kilsteli nuotaiką ir grąžina pasitikėjimą Lietuvos baleto menu.



Jekaterina Krysanova – Kitrė, Andrejus Merkurjevas – Bazilis. 1 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų