REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo spalio šalies apskrityse naikinami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyriai. Pasak teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus, toks sprendimas priimtas įvertinus šių skyrių veiklos efektyvumą ir tikslingumą.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu 10 tarnybos skyrių apskrityse patys iš esmės nenagrinėja vartotojų skundų, o tik perduoda juos kitoms vartotojų teises ginančioms institucijoms. Per šiuos skyrius pateikto skundo nagrinėjimas užtrunka iki trijų kartų ilgiau, nei kreipiantis tiesiogiai į konkrečias institucijas, be to, papildomai kainuoja korespondencijos siuntimas bei kelionės. Tokia veikla neefektyvi ir neekonomiška. Teisingumo ministro manymu, sprendimas naikinti skyrius leis užtikrinti aiškesnę vartotojų teises ginančių institucijų struktūrą, efektyviau saugoti vartotojų teises bei racionaliau naudoti mokesčių mokėtojų lėšas.

REKLAMA

"Panaikinus šiuos skyrius, regionuose vartotojai galės tiesiogiai kreiptis į konkrečius vartotojų skundus nagrinėjančių institucijų padalinius, pavyzdžiui, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos, Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos, Ryšių reguliavimo tarnybos ir kitus", - sakė R. Šimašius. Pasak jo, nežinantieji, kur konkrečiai pateikti skundą, gali kreiptis į kiekvienoje savivaldybėje pirminę teisinę pagalbą teikiančius specialistus. Klausimus, kurie nepateks į šių institucijų kompetenciją, nagrinės Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. "Taip išvengsime funkcijų dubliavimo, paspartinsime skundų nagrinėjimą bei sutaupysime biudžeto lėšų", - teigia ministras R. Šimašius.

REKLAMA
REKLAMA

Naikinti šios institucijos skyrius apskrityse rekomenduojama ir Valstybės kontrolės pateiktose audito išvadose.

Siekiant sukurti bendrą ir efektyvią vartotojų teisių apsaugos sistemą, teisingumo ministras siūlo kompleksiškai peržiūrėti visų vartotojų teises ginančių institucijų veiklą.

"Kad vartotojai galėtų greitai ir patogiai išspręsti ginčą, turi veikti bendra visų vartotojų teises ginančių institucijų informacinė sistema. Bendra duomenų bazė, vieno langelio principu veikianti telefono linija ar elektroninių užklausų sistema leistų efektyviau koordinuoti kylančių ginčų nagrinėjimą bei greičiau juos išspręsti. Šias priemones planuojama įdiegti artimiausiu metu. Taip skundus nagrinėjančios institucijos iš tiesų bus arčiau vartotojų", - sako R. Šimašius.

Iš viso šiuo metu vartotojų teisių apsauga Lietuvoje rūpinasi 18 valstybės ir 60 savivaldybės institucijų, viešoji įstaiga Europos vartotojų centras bei 20 vartotojų asociacijų. Dauguma jų yra priskirtos skirtingų valstybės institucijų pavaldumui, o jų vykdomos funkcijos dubliuojasi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų