REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities pasienio dviejuose postuose dar visai neseniai švęstos įkurtuvės, tačiau krovininių automobilių eilės čia neišnyko. Vakar Kybartuose ir Panemunėje vilkikų vairuotojai buvo priversti laukti net iki 12 valandų.

REKLAMA
REKLAMA

Ties Kybartais, kitapus Lieponos upelio, rekonstruotą pasienio postą Rusija iškilmingai atidarė paskutinėmis rugpjūčio dienomis. Per iškilmes gretimos šalies pasienio tarnybų vadovai tvirtino, kad posto pajėgumas leidžia dirbti taip, kad krovininių automobilių eilių Kybartuose nebebūtų.

REKLAMA

Per parą poste gali būti praleista apie 1,5 tūkst. automobilių, kurių apie 10 proc. sudarytų vadinamieji vilkikai. Tiek jų kai kuriomis dienomis ir važiuoja iš vienos valstybės į kitą.

Eilių nebuvo vos kelias dienas

Tačiau vakar rytą Kybartuose kirsti valstybės sieną laukė apie 80 krovininių automobilių. Kurį laiką jie rikiavosi Kybartų gatvėse. Iki pietų eilė kiek sutrumpėjo, tačiau vairuotojai vis tiek buvo priversti laukti daugiau kaip 8 valandas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak pasienyje dirbančių mūsų šalies pareigūnų, krovininių automobilių eilių nebuvo vos kelias dienas pačioje rugsėjo pradžioje. Vėliau nebuvo nė dienos, kad pasienyje įrengtame terminale, laukdami, kol galės įvažiuoti į muitinės tikrinimo zoną, nestovėtų po 30 ar 40 vilkikų.

Lietuvos pusėje įrengtame pasienio poste per parą gali būti patikrinta 700 sieną kertančių krovininių automobilių, nors jų iš tikrųjų važiuoja beveik perpus mažiau. Kiek vilkikų kirs sieną, priklauso nuo to, kiek jų priima Rusija. Jei dėl kokių nors priežasčių į gretimą šalį vežamo krovinio forminimo procedūros užtrunka, judėjimas per sieną sustoja. Krovinius į Kaliningrado sritį per Kybartus dažniausiai veža Rusijos vežėjai. Lietuviškais numeriais pažymėtų vilkikų beveik nematyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasieniečiai nusivylė

LŽ kalbintas Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis neslėpė, kad situacija Kybartuose Lietuvos pasieniečius nuvylė. "Anksčiau Rusijos kolegos teisindavosi, kad jų punkto pralaidumas yra mažas, todėl jie negalintys priimti keleto krovininių automobilių iškart. Rekonstravus postą žadėta vilkikus tikrinti greičiau - per valandą įsileisti 10 krovininių vilkikų. Kalbėta, kad dirbs ir daugiau pareigūnų. Tačiau taip nėra", - pabrėžė jis.

REKLAMA

G.Mišučio teigimu, guodžia tik tai, kad Kybartuose rečiau susidaro lengvųjų automobilių eilės. Anksčiau jų vairuotojai būdavo priversti kasdien laukti po keletą valandų, kol galėdavo kirsti valstybės sieną. Dabar tokie atvejai reti.

Tačiau vakar po vidurdienio lengvųjų automobilių eilė buvo ne ką trumpesnė nei krovininių - beveik 80 mašinų, kurių vairuotojams teko pasisemti kantrybės ir laukti net aštuonias valandas.

Skirtingas pralaidumas

Kybartuose nuolat susidarančių vilkikų eilių nepanaikino ir rugsėjo pradžioje po rekonstrukcijos atidarytas Ramoniškių pasienio postas. Jame pastatyti nauji administraciniai pastatai, įrengta po dvi automobilių juostas į abi puses, sumontuoti stacionarūs radiacinės patikros vartai. Visi darbai kainavo apie 18 mln. litų. Tačiau ir toliau sieną čia kirsti leidžiama tik lengviesiems automobiliams bei tuštiems vilkikams.

REKLAMA

Vežti krovinių per šį postą neleidžiama, nes Rusijos pusėje esantis "Pograničnij" punktas nebuvo rekonstruotas. Jo pralaidumas - keliskart mažesnis nei Lietuvos pusėje esančio posto. Dėl tokio netolygaus pralaidumo vakar po pietų čia taip pat buvo nusidriekusi automobilių eilė, vairuotojai turėjo laukti kelias valandas.

Kroviniai automobiliais į Kaliningrado sritį vežami ne tik per Kybartų, bet ir Panemunės postą. Jame taip pat neišvengiama automobilių eilių. Vakar, VSAT duomenimis, vilkikų vairuotojai, norėdami kirsti valstybės sieną, užtrukdavo po dešimt, lengvųjų automobilių - po tris valandas.

Kazys Kazakevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų