REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugpjūtį Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba svarstė skundus dėl  „Olialia Cola“ reklamos, juose buvo teigiama, kad ši reklama žemina vyresnes moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau išanalizavus gautus skundus ir „Respublikos“ leidiniams“ atstovaujančios advokatės Astos Jakės atsakymus, tyrimą buvo nuspręsta nutraukti.

REKLAMA

Visus Lietuvos teisės aktus atitinkanti reklama, kurioje žaismingai ir įprastu „Olialia“  stiliumi yra vaizduojama „senoji tradicinė Cola“ bei naujoji „Olialia Cola“, įžeidė kai kuriuos lietuvius. Tačiau kuo tiksliai, jie negalėjo nurodyti.  Skunduose nėra įvardinta, kurie konkrečiai reklamos epizodai žemina vyresnes moteris, todėl „Olialia“ komandai ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai teliko apie tai tik spėlioti. Galbūt tokius „žaidimus“ pasirinko naujojo gaiviojo gėrimo konkurentai?

REKLAMA
REKLAMA

Minėtoje reklamoje yra vaizduojamos dvi moterys, kurios simbolizuoja kolas: vyresnė moteris simbolizuoja „senąją tradicinę kolą“, o jauna moteris simbolizuoja naująją „Olialia Cola“. Vaidinančios aktorės yra gražios moterys, jos puikiai tinka reklamos idėjai. „Senoji tradicinė kola“ yra gerai vartotojams žinoma klasikinė kola, kurią simbolizuoja vyresnė, patraukli, liekna moteris nuostabiais ilgais plaukais, puikiu makiažu ir aksominiu balsu, dėvinti klasikinį kostiumėlį bei aukštakulnius. Jaunesnė – naująją „Olialia Cola“ simbolizuojanti mergina – labai jauna (taigi ir nežinoma), bet taip pat labai patraukli: liekna, šviesiaplaukė, raudonu laisvalaikio kostiumėliu, švelniu balsu.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Senosios tradicinės kolos“ vaidmens negalėtų suvaidinti nė viena jaunesnio amžiaus aktorė, o tai, kad reklamoje rodomos dvi skirtingo amžiaus moterys, nė vienos neišskiriant kaip turinčios daugiau pranašumų, yra teigiamas bruožas, ir tai negali būti laikoma kuriai nors amžiaus grupei priklausančių moterų diskriminavimu.  

Kaip teigia advokatė  A. Jakė, skunde minimas vyresnių moterų žeminimas turėtų  būti objektyviai išreikštas nepadoriais žodžiais, užuominomis, neskoningais rūbais, netinkamu makiažu... Tačiau apskųstoje gaiviojo gėrimo reklamoje taip nėra, priešingai – vyresnė moteris vaizduojama išskirtinai patraukliai, tai, kad ji žinoma, yra laikoma teigiamu faktu. Niekur nėra užsimenama, kad ši moteris būtų blogesnėe nei jauna moteris.  

REKLAMA

„Olialia Cola“ reklamas jau yra analizavusi ir Reklamos arbitražo komisija. Ši nustatė, kad minėta gėrimo reklama visiškai atitinka Lietuvos reklamos etikos kodeksą.  

Lygių galimybių  kontrolieriaus tarnyba, įvertinusi tyrimo metu surinktą medžiagą bei pačią reklamą, atsižvelgusi į daugelį metų nuosekliai puoselėjamą „Olialia“ firminį stilių, konstatavo, kad vyresnė moteris reklamoje yra pateikiama rimtai, skoniningai, be nepadorių žodžių, užuominų, replikų, joje nėra nei šokiruojančių ar vulgarių rūbų, netinkamų ar įžeidžiančių pašalinių dalykų. Skundėjams negalint nurodyti, kurie konkrečiai reklamos epizodai yra įžeidžiantys, ir jas atsakingai išanalizavus, buvo nuspręsta, kad duomenų, jog ši reklama pažeidžia teisės aktus, nepakanka ir tyrimas buvo nutrauktas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų