REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Latvijos ir Rusijos pasienyje bene savaitę įstrigusiems vairuotojams antradienį jau gabenama 1 tūkst. kepalų duonos, konservų ir 1,5 tūkst. litrų mineralinio vandens.

REKLAMA
REKLAMA

"Tikimės, kad parai ar dviem užteks vairuotojams, kurie visai nebeturi maisto, nors neturim vilčių, kad viskas išsispręs taip greitai", - lrt.lt sakė vežėjų asociacijos "Linava" atstovas Gytis Vincevičius. Jis pridūrė, kad eilės randasi ir Baltarusijos pasienyje.

REKLAMA

Anot G. Vincevičiaus, antradienio rytą gauti sunkvežimių vairuotojų ir vežėjų pranešimai, kad eilės formuojasi ir Baltarusijos bei Rusijos pasienyje.

"Ten yra pora pagrindinių punktų, kur lietuviams taip pat kyla problemų. Po 50 vilkikų stovi prie vieno ir prie kito", - pasakojo G. Vincevičius.

Jo teigimu, vežėjai viliasi, jog padėtį galėtų pakeisti Rusijos bei Lietuvos muitinės pareigūnų susitikimas Maskvoje, numatytas ketvirtadienį.

REKLAMA
REKLAMA

G. Vincevičius nurodė, kad dabar viena vilkiko prastovos diena Lietuvos vežėjams atneša nuo 300 iki 500 eurų nuostolių.

"Už kiekvieną nepristatytą dieną ne tik prarandama tai, ką galima uždirbti, bet už nepristatymą gavėjas arba siuntėjas dar gali reikšti pretenzijas, sutartyse numatytos gana didelės baudos", - aiškino jis.

Dėl Latvijos-Rusijos pasienyje susidariusios situacijos Lietuvos vežėjai priversti ieškoti užsienio kolegų, kurie padėtų pristatyti krovinius laiku, pagalbos.

Apie tai Premjerą Andrių Kubilių ir susisiekimo ministrą Eligijų Masiulį informavo Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos direktorius Gintautas Kniukšta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Situacija, kai dėl sugriežtinto Lietuvos vežėjų tikrinimo Latvijos-Rusijos pasienyje vairuotojams eilėse tenka stovėti po kelias paras, labiausiai pakenkė mėsą vežantiems vairuotojams, nes jų produkcija greičiausiai genda.

Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos nuomone, šią problemą būtina spręsti skubiai ir ne žinybų (Lietuvos ir Rusijos muitinių atstovų), o valstybiniu lygmeniu, kadangi esama padėtis itin neigiami veikia Lietuvos pramonės bei krovinių pervežimo sektorių konkurencingumą.

Pasak G. Kniukštos, mėsos perdirbimo įmonės yra sudariusios sutartis su Rusijos įmonėmis, įpareigojančias pristatyti tam tikrą produkcijos kiekį konkrečiu laiku.

REKLAMA

"Susidarius eilėms pasienyje dėl sugriežtintos Lietuvos vežėjų kontrolės, produkcija pavėluotai pasiekia pirkėją, be to, mėsa ir jos gaminiai priskiriami greitai gendančių produktų kategorijai, todėl, minėtai situacijai užsitęsus, mėsos perdirbimo įmonėms gali tekti utilizuoti gabenamus krovinius ir dėl to patirti didžiulius nuostolius", - sakė asociacijos vadovas.

Beveik savaitę Latvijos-Rusijos pasienyje stovintys Lietuvos vežėjai teigė neatmetą galimybės visiškai blokuoti kelią, bet kol kas to daryti esą neketina.

REKLAMA

"Mes sustatyti į antrą eilę, o pirma eile važiuoja kitų šalių vežėjai, ir mes kitos išeities neturime. Jei mes užblokuotume kelią užsieniečiui, mums kelių policija baudas pradėtų rašyti", - sakė penktą parą Terechovo kontrolės poste esantis vairuotojas Gintaras Žievys.

"Šiuo momentu tikrai neturėtume, nebent sutartume su kitų šalių vežėjais", - apie svarstymus dėl kelio blokavimo sakė jis.

Latvijos-Rusijos pasienyje apsilankęs užsienio reikalų viceministras Evaldas Ignatavičius tvirtino, kad Rusija prieš vežėjus iš Lietuvos naudoja diskriminacines priemones.

"Vakar mes aplankėme Terechovo pasienio punktą. Ten eilė apie 14 kilometrų. Tai būtų apie 700 automobilių. Judėjimas lėtas. Vakar iš viso 24 lietuvių vežėjai praleisti. Šiandien esame kitame punkte - Grebniovo. Čia eilė irgi nemaža - 5 kilometrai. Rytoj numatoma, kad prasidės derybos tarp muitinės tarnybų Maskvoje", - Lietuvos radijui sakė E. Ignatavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų