REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šilti orai vėl paskatino vairuotojus griebtis taurelės. Antroje vasaros pusėje kelių patruliams įkliūva šimtai neblaivių vairuotojų, tarp kurių - ir įkaušę keleivinio transporto vairuotojai, rizikuojantys keleivių saugumu.

REKLAMA
REKLAMA

Policijos pareigūnai neabejoja, kad į Lietuvą plūstelėjusi šiltesnio oro banga turėjo įtakos ir vairuotojų atsakingumui. Karštą vasaros dieną nemažai jų susigundo atsigaivinti šaltu alumi arba pasivaišinti stipresniais alkoholiniais gėrimais ir tada sėstis prie vairo. Neseniai kelių patrulių surengti reidai vairuotojų blaivumui patikrinti parodė, kad per atostogas alkoholis ir vairavimas kai kuriems eismo dalyviams tapo neatsiejama dalimi. Nerimą policijai kelia ne tik lengvųjų automobilių, bet ir per daug "pasivaišinę" keleivinių autobusų vairuotojai. Praktika rodo, kad neblaivių autobusų vairuotojų sukeltas avarijas lydi itin skaudžios pasekmės.

REKLAMA

Įkliuvo daugiau

Liepos pabaigoje mūsų krašto, kaip ir kitų Europos šalių, keliuose Europos kelių policijos tinklas (TISPOL) vykdė autobusų vairuotojų patikrą. Per savaitę policijos patruliai visoje Lietuvoje patikrino beveik puspenkto tūkstančio autobusų, registruotų Lietuvoje bei užsienyje, vairuotojų. Per reidą pareigūnams įkliuvo 9 vairuotojai, kurie autobusus vairavo būdami neblaivūs. Tai beveik du kartus daugiau nei per analogišką reidą praėjusiais metais, kai pareigūnai sulaikė 5 neblaivius autobusų vairuotojus.

REKLAMA
REKLAMA

Vykdydami keleivinio transporto vairuotojų patikrą kelių patruliai išaiškino ir daugiau pažeidimų. Pavyzdžiui, leistiną greitį viršijo 49 autobusų vairuotojai, dar 5 pažeidė darbo ir poilsio režimą. Policijos pareigūnai neslėpė, kad šie ir kiti vairuotojų pažeidimai turi didelę įtaką avaringumui.

Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas LŽ sakė, kad neblaivūs autobusų vairuotojai, kurie atsakingi už keliasdešimt keleivių saugumą, rizikuoja išties smarkiai. Pareigūno teigimu, įkaušę vežėjai, nors ir yra savo srities profesionalai, nesuvokia, kokios gali būti pasekmės, jei autobusas paklius į eismo įvykį. "Gaila, kad kai kurie autobusų vairuotojai vis dar linkę rizikuoti ir sėsti prie vairo neblaivūs. Anksčiau dėl neblaivių vežėjų kaltės įvykusios avarijos liudija, kad pasekmės būna daugiau nei tragiškos. Autobusų vairuotojai atsako ne tik už save, bet ir už keleivius", - LŽ kalbėjo M.Putrimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbdavių atsainumas


Saugaus eismo specialistai mano, kad iš dalies autobusų ar mikroautobusų vairuotojų girtuokliavimui darbo metu žalią šviesą uždega patys darbdaviai. Mat mažesnėse transporto įmonėse nėra įrengta medicininės patikros punktų, kuriuose prieš kiekvieną reisą būtų tikrinamas vairuotojų blaivumas. Geriausiu atveju darbdavys turi įsigijęs alkoholio matuoklį, kuriuo esant reikalui gali patikrinti pavaldinių būklę. Tačiau saugaus eismo specialistai sako, kad retas darbdavys savo iniciatyva tikrina pavaldinių blaivumą. Išimtis - nebent didžiosios vežėjų paslaugas teikiančios įmonės, kuriose įrengti specialūs medicininės patikros punktai.

REKLAMA

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento vadovas Vigilijus Sadauskas LŽ yra sakęs, kad vežėjų įmonių vadovai šiai problemai skiria per mažai dėmesio. "Mažose transporto įmonėse nėra medicininės patikros punktų, kur prieš kiekvieną reisą būtų tikrinamas vairuotojo blaivumas. Kiek žinau, tokie punktai belikę tik stambiose vežėjų įmonėse. Todėl gali būti, kad vairuotojai, žinodami, jog nebus tikrinami darbdavių, ryžtasi piktnaudžiauti. Pagalvokite, kaip rizikuojama keleivių saugumu", - svarstė V.Sadauskas.

REKLAMA

Kruvinieji savaitgaliai

Viena priežasčių, kodėl minėto reido metu įkliuvo keli šimtai neblaivių vairuotojų, - į Lietuvą plūstelėjusi šiluma. Mat sušilus orui iškylaujama gamtoje ar vykstama prie jūros, kur paprastai alkoholis liejasi upeliais. Po tokių iškylų vairuotojai ryžtasi sėstis prie vairo, dažnai neapskaičiuoja savo galimybių ir didina kruvinųjų savaitgalių statistiką.

Liepos pabaigoje kelių patruliams įkliuvo ne tik girti autobusų, bet ir nemažai lengvųjų automobilių vairuotojų. Patikrinę daigiau nei 8 tūkst. vairuotojų, pareigūnai išaiškino bemaž 200 įkaušusiųjų. 87 iš jų nustatytas lengvas, 55 - vidutinis ir 31 - sunkus girtumo laipsnis. Kukliausiais skaičiavimais, šie "drąsuoliai" bendrai neteks apie penktadalį milijono litų - šiuos pinigus jie privalės sumokėti į valstybės biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neoficialiuose policijos pareigūnų pokalbiuose prasitariama, kad jei būtų įmanoma patikrinti visus nuo jūros ar ežerų grįžtančius vairuotojus, statistika būtų iš tiesų įspūdinga. Kalbama, kad per reidus patruliams įkliūva tik maža dalis neblaivių vairuotojų. Iš tikrųjų jų skaičius gali būti 10 kartų didesnis.

Paulius Ugianskis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų