REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmąjį balandžio mėnesio savaitgalį Lietuvos kino teatruose apsilankė 13,7 tūkst. žiūrovų, o daugiausiai bilietų buvo parduota į veiksmo komedijos "Šanchajaus riteriai" seansus. 27 tūkst. Lt dydžio pajamų tikrai nepavadinsi įspūdingu premjerinio savaitgalio pasiekimu. Tačiau kitiems naujiems filmams sekėsi daug prasčiau.

REKLAMA
REKLAMA

Rytų kovos menų specialisto, aktoriaus ir akrobato Jackie Chano gimtadienio proga (balandžio 7 d. jam sukako 49-eri) veiksmo komedija "Šanchajaus riteriai" ("Shanghai Knights") užėmė pirmąją vietą tarp pelningiausių filmų. 2003 metais dar nė vienam premjeriniam filmui nepavyko pasiekti šio tikslo, nors surinkta vos 27 tūkst. Lt pajamos. Tokie skaičiai neturėtų labai džiuginti kino platinimo kompanijos "Acme", nes keturiuose šalies miestuose įvyko net 62 šio filmo seansai.

REKLAMA

Palyginimui galima paminėti režisierės Julie Taymor biografinę dramą "Frida", kurią du Lietuvos kino teatrai parodė tik 24 kartus. Tačiau filmas su meksikiečių kilmės aktore Salma Hayek jau antrą savaitgalį sugebėjo tapti nugalėtoju pagal žiūrovų vidurkį viename seanse (63) ir šiuo atžvilgiu beveik dvigubai aplenkti "Šanchajaus riterius". Dar daugiau, "Frida" yra vienintelis pelningiausiųjų topo filmas, kurio pajamos didėja jau trečią savaitgalį iš eilės.

REKLAMA
REKLAMA

Balandžio 4-6 d. ši jausminga juosta surinko 20 tūkst. Lt ir net 62 proc. pagerino kovo 28-30 d. pasiektas pajamas. "Fridos" finansinius rezultatus šiuo metu labiausiai lemia žiūrovų skleidžiama nuomonė ("word of mouth"), nes kino platinimo kompanija "Garsų pasaulio įrašai" aktyvios reklamos pajėgas jau skiria kitiems savo filmams (pvz., drama "Valandos" su "Oskaro" premijos laureate Nicole Kidman). Kadangi žiūrovų susidomėjimas meksikiečių kilmės dailininkės Fridos Kahlo gyvenimo istorija vis didėja, tai galima daryti išvadą, kad 2002 m. Venecijos kino festivalį atidaręs filmas patiko Lietuvos žmonėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sunku tikėtis, kad veiksmo komedijos "Šanchajaus riteriai" pajamos pagerėtų kitą savaitgalį, kai šalies kino teatruose suplanuotos net keturių naujų filmų premjeros. Aktorių Jackie Chano ir Oweno Wilsono nuotykiais 1877 m. Londone per pirmąsias tris dienas susidomėjo 2,2 tūkst. žiūrovų, kuriems už bilietą reikėjo mokėti vidutiniškai po 12,4 Lt. 2000 m. rudenį rodyto filmo "Kaubojus iš Šanchajaus" premjerinio savaitgalio vidutinė bilieto kaina buvo mažesnė (11 Lt), o žiūrovų skaičius - didesnis (2,8 tūkst.).

"Fridos" pavyzdys dar kartą įrodo "word of mouth" faktoriaus didžiulį poveikį bilietų pardavimams. Žiūrovų skleidžiama nuomonė yra pati veiksmingiausia ir pigiausia reklama. Tereikia tik sudaryti visas sąlygas, kad filmą pamatytų kuo daugiau žmonių, bet nebaidyti jų realaus pragyvenimo lygio neatitinkančiomis bilietų kainomis. Jeigu filmas bus rodomas pustuštėje salėje, tai "word of mouth" jėga tikrai neveiks. Šiuo atveju aritmetika paprasta: kuo mažesnė kaina, tuo daugiau žiūrovų. Tai garantuoja didesnes pajamas ir greitesnį nuomonės apie filmą plitimą. Juk "Šanchajaus riterių" pagrindinę auditoriją sudaro dar nedirbantis jaunimas (vaikai ir moksleiviai), kuriems dabartinės bilietų kainos yra pernelyg didelė prabanga. O jie mielai pasigirtų draugams, kad pamatė naują filmą su Jackie Chanu.

REKLAMA

Balandžio 4 d. Lietuvos kino teatruose startavo dar du filmai, bet jie patyrė visišką fiasko ir užėmė paskutines pelningiausiųjų dešimtuko pozicijas. Režisieriaus Luiso Mandoki kriminalinis trileris "Dukters pagrobimas" ("Trapped") surinko kuklias 3,1 tūkst. Lt pajamas, kurias sunešė 275 Vilniaus ir Kauno žiūrovai. Filmas apie mažos mergaitės pagrobimą dėl išpirkos išsiskiria ypač nuspėjamu siužetu ir žiauriais sadistiniais epizodais. Įdomu tik tiek, kad pradinis jo pavadinimas "24 valandos" buvo pakeistas dėl visame pasaulyje populiaraus TV serialo, kurį kiekvieną ketvirtadienio vakarą rodo TV3 televizija. Šis filmas galėjo būti išvis neparodytas Lietuvoje ir niekas jo pernelyg nepasigestų. Šiuo metu repertuaras yra labai perkrautas, o susidomėjimas kinu gerokai sumažėjęs.

REKLAMA

30 mln. JAV dol. kainavęs kriminalinis trileris "Dukters pagrobimas" JAV kino teatruose nesugebėjo surinkti nė 7 mln. JAV dol. pajamų, todėl tikėtis didelių stebuklų mūsų apgriautoje kino rinkoje būtų naivu. O britiškai indišką romantinę komediją "Smūgiuok kaip Beckhamas" ("Bend It Like Beckham") lydėjo neįtikėtini finansiniai pasiekimai D. Britanijos kino teatruose ir puikūs atsiliepimai iš viso pasaulio kino festivalių (pvz., Toronto, Karlovy Varų, Sundance, Lokarno, Sidnėjaus ir t.t.). Todėl totali šio filmo nesėkmė Lietuvoje labai nustebino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atrodo, kad juostos "Smūgiuok kaip Beckhamas" premjera Lietuvoje įvyko pačiu tinkamiausiu metu, kai apie futbolą kalba net nesidomintys šia sporto šaka tautiečiai, o Lietuvos ir Škotijos varžybos pagerino sportinių laidų žiūrimumo rekordus. Netgi pats Anglijos rinktinės ir "Manchester United" komandos įžymusis žaidėjas Davidas Beckhamas reikiamu momentu priminė apie save įmušdamas įvartį į Turkijos rinktinės vartus, o jo nuotraukos apskriejo populiarių dienraščių puslapius. Tačiau į romantinės komedijos "Smūgiuok kaip Beckhamas" seansus buvo parduoti tik 244 bilietai (3,7 tūkst. Lt pajamos).

REKLAMA

Nesunku apskaičiuoti, kad režisierės Gurinder Chadha filmas praėjusį savaitgalį buvo pats brangiausias, nes vidutinė bilieto kaina pakilo iki 15 Lt. Juostai "Smūgiuok kaip Beckhamas" akivaizdžiai trūko reklamos, nes nekomercinio kino biudžetai yra labai maži. Būtent dėl šios priežasties reklaminiams klipams neatsirado vietos per futbolo varžybų transliacijas. Bet argi neįmanoma pasiekti, kad toks filmas būtų rodomas už kur kas mažesnę kainą? Panašaus pobūdžio filmų sėkmės variklis - žiūrovų atsiliepimai. Tačiau kaip galima tikėtis tų atsiliepimų, jeigu seanse sėdi tik 16 žmonių?

Ko gero, šis fiasko turėtų būti gera pamoka kino platinimo kompanijai "Acme". Tą pačią dieną kokybiškai ir profesionaliai išleisti du skirtingus filmus ("Šanchajaus riteriai" ir "Smūgiuok kaip Beckhamas") yra labai sunku ir sudėtinga. Argi nebūtų protingiau sukoncentruoti visą dėmesį vieno filmo reklaminei kampanijai? Tačiau tai jau ne pirmas ir greičiausiai ne paskutinis kartas, kai Lietuvos kino platinimo kompanijos tiesiog žlugdo gerus filmus ir organizuoja jų premjeras vien tik tam, kad jos įvyktų. Tokiu atveju geriau visiškai atsisakyti tokių filmų...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų