REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2001 metais Brazilijos fiksuotojo telefono ryšio rinkos lyderis „Telemar“ nusprendė įsiveržti į jau ir taip 20 kompanijų perpildytą šalies mobiliojo telefono ryšio rinką. Sukurti naują prekės ženklą ir jį įvesti į rinką buvo pasikviestas prekės ženklų guru iš Europos britas Wally (Wolff) Olinsas.

REKLAMA
REKLAMA

Ir ne be reikalo. 2002 metų gruodį „Istoé Dinheiro“, Brazilijos „The Economist“ atitikmuo, pavadino Wally Olinso sukurtą naują prekės ženklą „Oi“ fenomenu. Taip pat ne veltui – šiuo metu „Oi“ yra vienas iš Brazilijos telekomunikacijos rinkos lyderių.Vidinė1

REKLAMA

Sakydami „Oi“, brazilai sako „Labas“ ir, kaip prisipažino pats Wally Olinsas, tiek „Oi“ vardo, tiek logotipo idėja kilo iš sudėtinio klasikinių komiksų elemento – teksto balionų (angl. speech burbles, speech balloons). Paprasta, išraiškinga ir, pasirodo, konkurencinga.

Vidinė2

Balionai tapo vienu iš populiariausių prekės ženklo kūrimo priemonių, jau naudojamų net ir formuojant valstybių įvaizdį. Viena iš tokių valstybių – Kanada.

REKLAMA
REKLAMA

Kanada dažnai laikoma viena iš valstybės prekės ženklo pionierių, diktuojančių šalies įvaizdžio kūrimo madas. Tačiau vasario 4 d. „The Vancouver Sun“ pasirodęs Kanados įvaizdžio vertinimas leidžia konstatuoti ne tik pastaraisiais metais gerokai sumažėjusius turistų srautus, bet ir apskritai sumažėjusį valstybės patrauklumą. Tiek Šiaurės Amerikos regiono, tiek ir tarptautiniu mastu. Toje pačioje ataskaitoje vienoje iš išvadų teigiama, kad Kanadai reikalingas stipresnis prekės ženklas, reikalingi nauji Kanadą su populiariąja kultūra siejantys įvaizdžiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad šioje valstybėje problemos sprendžiamos akimirksniu, patvirtina naujas centrinių internetinių vartų atitikmens www.canada.com – „Where Perspectives Connect“ dizainas, kur tiek logotipo, tiek svetainės struktūros pagrindu tapo su naujomis „perspektyvomis siejami“ teksto balionai.

Vidinė3

Sunku pasakyti, kaip baigsis diskusija dėl naujos Kanados įvaizdžio strategijos. Dar sunkiau įsivaizduoti, kad teksto balionai galėtų pakeisti visiems įprastą kanadietišką klevo lapą. Bet greičiausiai tokios diskusijos net nebus dėl Čekijos Respublikos užsienio reikalų ministerijos sprendimo. Sprendimo, kuriuo šių metų sausio mėnesį buvo patvirtintas naujas Čekijos Respublikos logotipas.

REKLAMA

Vidinė4

Iš vizualinės komunikacijos ir grafinio dizaino ekspertų sudaryta komisija nusprendė, kad Čekijos Respubliką nuo šiol pasauliui pristatys... teksto balionai.

Gana įdomi ir pagrįsta vertinimo komisijos pasirinkimo argumentacija, esą dauguma konkurse dalyvavusių projektų nesugebėjo atsiriboti nuo tradicinės (nebekonkurencingos?) valstybinio turizmo populiarinimo metodologijos. Čekijos Respublikos logotipo konkursą laimėjo ne teksto balionų simbolis, o plačias (sykiu ir originalias) valstybės pristatymo galimybes atveriantis teksto balionų metodas. Konkursą laimėjusiame dizaino studijos „Side 2“ projekte numatytas ir logotipo su teksto balionais naudojimas Čekijos Respublikos reklaminiuose plakatuose, organizuojant sporto ir kultūros renginius, ant pastatų fasadų, pašto ženklų ir t.t.

REKLAMA

Vidinė5

Tad tiek Kanados, tiek Čekijos Respublikos atvejai patvirtina, kad nacionalinės vėliavos spalvos ar kita tradicinė simbolika nėra būtinas elementas kuriant valstybės logotipą. Norint išsiskirti iš gausaus, tarpusavyje konkuruojančių valstybių būrio ieškoma kuo novatoriškesnių būdų ir metodų.

Į tai turime atsižvelgti galvodami apie Lietuvos įvaizdžio strategiją ir kurdami Lietuvos logotipą. Ir kuo ilgiau bus delsiama, tuo greičiau kiti pasisavins ir sau priskirs ne tik tekstų balionus, bet ir kitą populiariąją simboliką. O gal net ir ugnį ar vandenį?

Šarūnas Sakalauskas, Lietuvos institutas (www.lithuanianinstitute.lt)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų