REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos gėrimų pramonės lyderė „Švyturys-Utenos alus“ 2008 m. pagamino ir pardavė 192,7 mln. litrų gėrimų - 1,4 proc. mažiau nei 2007 m., tačiau praėjusiais metais bendrovė padidino užimamos alaus rinkos dalį iki 45,7 proc. (2007 m. – 45 proc.) Bendrovės apyvarta padidėjo iki 566,6 milijono litų - 10% daugiau nei 2007 m., kuomet ji siekė 514 milijonų litų.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinio gaminamo produkto – alaus – Lietuvoje „Švyturys-Utenos alus“ pardavė 135,2 mln. litrų (2007 m. – 135,7 mln. litrų). Lietuvos aludarių asociacijos duomenimis bendra Lietuvos alaus rinka 2008 m. mažėjo 5,6 proc.  Pasak UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinio direktoriaus Rolando Viršilos, atsižvelgiant į Lietuvos ekonomikoje pasireiškusią recesiją, įmonės rezultatai yra labai geri.

REKLAMA

Įmonės eksportas į Vakarų rinkas padidėjo 13,5 proc. – iki 3 mln. litrų. Labiausiai eksportas išaugo į Airiją – 21 proc., kaimyninę Lenkiją – 18 proc., į Rusiją – net 5 kartus. Šiuo metu bendrovė eksportuoja „Švyturio“ ir „Utenos“ alų, bei „Kiss“ sidrą į 25 valstybes.

2008 metais UAB „Švyturys-Utenos alus“ pardavė 27,5 milijono litrų geriamojo vandens – tai 7 procentais daugiau, nei užpernai (25,7 milijono litrų). "Švyturio-Utenos alaus", prekiaujančio "Vichy Classique", „Vichy Vivafresh“ bei „Montavit“ geriamuoju vandeniu pardavimai augo daugiau už pačią rinką, kuri pernai kilo 3,3 procento. Tai vienintelė gėrimų rinka, kuri pernai padidėjo, nepaisant bendros ekonominės recesijos. Tuo tarpu vandens su natūraliu skoniu be saldiklių – „Vichy Vivafresh“ – pardavimai augo net 22 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Šaltųjų arbatų „Vichy Ice Tea“ pardavimai kilo iki 4,4 mln. litrų – pernai parduota 17,8 proc. daugiau nei 2007 m. „Blindos giros“ pardavimai pernai augo 27,2 proc.

Energetinių gėrimų rinka Lietuvoje pernai buvo itin dinamiška – atsirado daug naujų produktų ir gamintojų. Nepaisant padidėjusios konkurencijos, „Švyturys-Utenos alus“ energetinio gėrimo „Battery“ pardavimus padidino 26,5 proc.

Vartotojai jautriai reagavo į dėl padidėjusių akcizų pakilusias sidro bei alkoholinių kokteilių kainas. Šios rinkos pernai sumenko atitinkamai 21,9 ir 12,4 procentų. Krentančioje rinkoje UAB „Švyturys-Utenos alus“ gaminamas sidras „Kiss“ padidino rinkos dalį iki 41,7 proc. Įmonė pirmavo alkoholinių kokteilių rinkoje, užimdama 40,2 proc. rinkos, tačiau alkoholinių kokteilių ZIP ir „ZIP Deluxe“ pardavimai pernai smuko 14,8 proc.

2009 m. gėrimų rinkų smukimas pasireiškė daug smarkiau, nei pernai. Pirmo ketvirčio duomenimis Lietuvos alaus rinka smuko 13 proc., sidro – 33 proc., alkoholinių kokteilių – 37 proc. 14 proc. sumenko netgi pernai kilusi geriamojo vandens rinka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų