REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos komisarė Meglena Kuneva šiandien pradėjo kampaniją „Žinok savo teises ir laimėk“, skirtą informuoti Lietuvos gyventojus apie jų vartotojų teises Lietuvoje bei kitose ES šalyse.

REKLAMA
REKLAMA

„ES teisė kiekvienam garantuoja vartotojo teises, bet tai tėra pirmas žingsnis suteikiant vartotojams galių“ – kalbėjo ji vaizdo transliacijos metu Vilniuje vykusioje spaudos konferencijoje. „Tam, kad šios teisės būtų naudingos, Lietuvos vartotojai privalo jas žinoti, drąsiai naudoti bei atsiminti, kur kreiptis, prireikus informacijos ir patarimų“.

REKLAMA

M. Kuneva teigė, kad Lietuvoje atlikta „Eurobarometro“ apklausa parodė, jog beveik trys ketvirtadaliai 21-45 m. amžiaus gyventojų norėtų sužinoti daugiau apie savo teises tokiais atvejais, kaip nusipirkus netinkamą prekę internetu, atsiradus papildomų vartojimo kredito išlaidų už automobilį ar kompiuterį, organizuotai turistinei kelionei vykstant ne taip kaip buvo žadėta lankstinuke.

Apklausa atskleidė, kad 2 iš 3 Lietuvos gyventojų mano, jog turi mažiau teisių nei kitų ES šalių gyventojai. Ji taip pat parodė, kad 66 proc. respondentų teigia, jog pardavėjai Lietuvoje mažiau gerbia jų teises nei pardavėjai kitose ES šalyse.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos gyventojai turi tokias pačias pagrindines vartotojo teises kaip ir kiti Europos Sąjungos gyventojai – vokiečiai, prancūzai ar belgai. Bet mes turime ginti šias teises gerokai aktyviau“, – teigė kampanijos ekspertas Mykolas Okulič-Kazarinas.

Pagrindinė kampanijos žinia – vartotojai visoje ES turi tokias pačias teises ir gali jomis pasinaudoti. Šių teisių žinojimas reiškia išmanymą, kur kreiptis susidūrus su problema, ir kas gali pagelbėti šias teises apginti.

„Fokusuotų grupių tyrimas parodė, jog lietuviai nemėgsta leistis į ginčus bei kovą, kai jų teisės yra pažeidžiamos. Todėl kampanijos simboliu pasirinkome bokso areną. Siekiame paneigti tai, kad kilus problemoms visuomet reikia sunkiai kovoti ir pabrėžti, kad žinojimas suteikia galių“, – teigė M. Okulič-Kazarinas.

Kampanijos metu komunikuojamos trys pagrindinės temos: pirkimas internetu, organizuota turistinė kelionė bei vartojimo kreditas. Kampanijos veikla apima TV, spaudos bei internetinę reklamą, kampanijos tinklalapį www.ecc.lt, lankstinukų platinimą viešose vietose (prekybos centrai, oro uostai ir pan.) bei vartotojų teisių gynimo asociacijose ir kitose institucijose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų