REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmadienio rytui būdingas nerangumas tvarkant dokumentus gali išgelbėti gyvybę. Tai įrodė galingas sprogimas, vakar sudrebinęs Palemono (Kauno priemiestis) geležinkelio stoties konteinerių aikštelę.

REKLAMA
REKLAMA

„To dar nėra buvę“, - tvirtino visi su šiuo įvykiu ar jo tyrimu susiję LŽ pašnekovai. Jeigu tai būtų atsitikę keliomis valandomis vėliau, aukų būtų nepavykę išvengti. Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl turto sunaikinimo visuotinai pavojingu būdu.

REKLAMA

Nuostoliai skaičiuojami.

Pasak Kauno geležinkelio stoties viršininko pavaduotojo operatyviniam darbui Vytauto Babiliaus, tik per atsitiktinumą aikštelėje nebuvo žmonių. Prie joje esančių tuščių konteinerių bet kurią akimirką galėjo pasirodyti darbininkai.

Sprogo maždaug 20 tonų talpos konteineris. Penktadienio pavakare į jį buvo pakrautas Tadžikijos piliečio pirkinys - elektrinis autokrautuvas. Artimiausiu metu konteineris turėjo būti užkeltas ant platformos ir išgabentas į pirkėjo tėvynę.

REKLAMA
REKLAMA

Sprogimo banga apgadino ir autokrautuvą, ir konteinerį. Išvartyti dar šeši greta buvę tušti konteineriai.

Nukentėjo ir už kelių šimtų metrų esanti AB „Palemono keramika“ laboratorija. Pasak bendrovės direktoriaus Povilo Drulios, išdužo apie 15 laboratorijos langų. Laimė, žiemą ji neveikia, todėl nėra ir nukentėjusiųjų.

Savininkas dingo?

V.Babiliaus duomenimis, tuo metu, kai įvyko sprogimas, šis krovinys dar nebuvo visiškai įformintas. Turėta tik UAB „Tolis“ paraiška dėl jo.

Situaciją patikslino „Tolio“ direktorius Vytautas Jacina (Palemone įsikūrusi įmonė prekiauja naudotais automobiliais ir gabena juos geležinkeliu). Jis LŽ pasakojo, kad penktadienį į bendrovę kreipėsi maždaug 40 metų tadžikas. Kur vyras įsigijo prašytą eksportuoti nenaują autokrautuvą, neaišku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientas atėjo į bendrovę jau pasibaigus stoties darbo laikui - po 16 valandos. Kad mašinos niekas nepavogtų, ji buvo įkelta į vieną konteinerių. Pritvirtinti krovinį ir baigti krauti jo eksploatavimui reikalingus įrankius planuota pirmadienį. Užsakovas vylėsi susitvarkyti visus reikiamus dokumentus ir baigti muitinės procedūras iki 12-13 valandos.

Sprogimas nugriaudėjo apie 10 val. 20 minučių. Jį teigia girdėjęs ir V.Jacina, tačiau nieko bloga nepagalvojęs: „Čia dažnai vagonai atsitrenkia į vagonus.“ LŽ su „Tolio“ direktoriumi kalbėjosi jau apie 15 val., tačiau autokrautuvą įsigijęs klientas dar nebuvo pasirodęs.

REKLAMA

Įvestas „Skydas“

Gavusi pranešimą apie įvykį policija pradėjo specialią priemonę „Skydas“. Laukiant, kol iš Vilniaus atvyks antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“ specialistai, buvo aptvertos didžiulės teritorijos prieigos, budėjo įvairių Kauno specialiųjų tarnybų pareigūnai.

„Neturiu jokio supratimo, kas įvyko“, - LŽ tvirtino UAB „Tolis“ direktorius V.Jacina. Anot jo, penktadienį kraunant autokrautuvą į konteinerį nieko įtartino nepastebėta.

Kauno geležinkelio stoties viršininko Rimvydo Valio manymu, kriminalo čia nėra. Pašnekovo teigimu, Palemono sunkiųjų konteinerių aikštelė, kaip ir visa geležinkelio teritorija, yra saugoma. „Eksportui rengtas elektrinis autokrautuvas - senas ir neparuoštas transportuoti, o konteineris, kuriame jis išbuvo visą savaitgalį, - nevėdinamas...“ - dėstė savo prielaidas R.Valys.

REKLAMA

„Kriminalu nekvepia, - pavaldiniams grįžtant į Vilnių LŽ teigė ir antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“ vadas Viktoras Grabauskas. - Jokių sprogmens liekanų neradome. Viena realiausių versijų - konteineryje susikaupė akumuliatoriaus garai. Kad nugriaudėtų sprogimas, užteko menkiausios kibirkštėlės - pavyzdžiui, trumpojo jungimo.“

Greta Čižinauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų