REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ginčai dėl „flyLAL Airlines“ bankroto aplinkybių nesiliauja. Europarlamentaras Arūnas Degutis, kurį paskandintos kompanijos galva Gediminas Žiemelis kaltina galimai prisidėjus prie bendrovės žlugdymo, vadina jam metamus teiginius vaikiškais. Politiką kalbino „Balsas.lt“ spec. korespondentas Tomas Čyvas.

REKLAMA
REKLAMA

- Pasak G. Žiemelio,  dar gerokai iki „Lietuvos avialinijų“ privatizavimo su Susisiekimo ministerijos valdininkų palaiminimu buvo sudaromi abejotini sandoriai, kaupiamos skolos. Anot jo, galbūt gaunate naudos iš „flyLAL“ bankroto, nes esate „RSS motors“ bendrovės akcininkas.

REKLAMA

- P. Gediminas kelis kartus viešoje erdvėje yra paskelbęs apie vienos iš įmonių, kurioje turiu dalį akcijų, patekimą į Tarptautinį Vilniaus oro uostą (TVOU) be konkurso. Noriu patikslinti, kad šiuo metu oro uostuose dirba iki 20 antžeminių paslaugų teikimo įmonių. Ir ne viena iš jų nebuvo perėjusi  kokio nors konkurso dėl paprasčiausios priežasties – nebuvo tokio reikalavimo ir praktikos.

- Gal tai ir yra problema, kad nėra konkursų ir trūksta skaidrumo?

- Lietuvai ruošiantis stoti į Europos Sąjungą 2002 m. remiantis Europos Tarybos direktyva buvo išleistas susisiekimo ministro  įsakymas dėl antžeminių paslaugų teikimo  oro uostuose. Joje yra numatyta, kad antžeminių paslaugų teikėjų atrankos konkursai (ir tai ne visais atvejais) būtini tada, kai oro uoste keleivių skaičius per metus pasiekia 1 mln. keleivių.  Vilniaus oro uoste šis įsakymas įsigaliojo nuo 2006 m. gruodžio 31 d. Tam atvejui įteisinti  2006 m. gruodžio 22 d. susisiekimo ministras išleido įsakymą, patvirtinantį antžeminių paslaugų teikėjais tuo metu oro uoste veikusias 5 antžeminių paslaugų teikimo įmones, tarp jų ir nuo 2005 m.  TVOU veikiančią  „RSS motors“ (įsakymas 3-505), kurioje aš turiu akcijų. Tačiau prieš dvi dienas, t. y.  gruodžio 20 d., buvo patvirtinta BGS („Baltic Ground Service“ – įsakymas 3-500), t. y viena iš „flyLAL group“ įmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi, jei p. Gediminas kaltina,  kad „RSS motors“ pateko į rinką Tarptautiniame Vilniaus oro uoste  be konkurso, reiktų paklausti jo paties, kodėl kitoms 5 įmonėms (tarp jų ir jam priklausančiai BGS) konkurso nereikėjo. Taip pat, kiek žinau, BGS dirba ir Kauno oro uoste. Klausimas, ar buvo organizuojamas konkursas BGS darbui Kauno oro uoste? Kiek žinau – ne.

- Bet bendrovė, kurios akcijų turite, pila kurą ir pelną gauna iš „Airbaltic“, todėl gali būti suinteresuota „flyLAL“ bankrotu?

- Šią įmonę kitais epizodais aptarnauja dar kelios antžeminių paslaugų įmonės, kodėl jos nebuvo suinteresuotos LAL bankrotu, kodėl tik RSS?  Beje, kiek žinau, RSS vienu metu tiekė kurą ir „flyLAL“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LAL bankrotas niekaip nepaveikė RSS apimčių, šiuo metu (kaip ir 2008 m.) įmonė tiekia kurą: „Lufthansa“, „Austrians“, „AerLingus“, „AirBaltic“, LOT, „Estonian Airlines“ ir kt.  Beveik visos tarpusavyje konkuruoja, todėl gal Gediminas galėtų pasakyti, kieno dar bankrotu RSS suinteresuota.  Todėl, manau, pateiktas motyvas yra kvailas ir vaikiškas.

Visgi praėjusių metų pabaigoje Europos Parlamento Transporto ir turizmo komiteto narys A. Degutis prieštaravo Vyriausybės norams išpirkti AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ akcijas už simbolinę kainą - 1 Lt.

Anot jo, Vyriausybė, įsigijusi įmonę, privalės tęsti nuostolingą oro bendrovės veiklą ir praras galimybę teisinėmis priemonėmis susigrąžinti skolas valstybinėms įmonėms Tarptautinis Vilniaus oro uostas bei  „Oro navigacija“, – perspėja p. Degutis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų