REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kol kai kas tik kalba apie aukštojo mokslo kokybės gerinimą ir praktinį jo pritaikymą, iniciatyvūs ir kūrybiški studentai nesnaudžia. Puikus to pavyzdys - studentų marketingo darbų projektas „Idėja 2008”.

REKLAMA
REKLAMA

Projektą jau penktus metus iš eilės organizuoja Vilniaus Universiteto Ekonomikos fakulteto studentai. „Idėja 2008“, prasidėjusi rugsėjo pradžioje, šiuo metu sparčiai artėja prie finalinio renginio, kuris vyks lapkričio 28 d. Vilniuje, LITEXPO parodų centre.

REKLAMA

Šiųmetinė „Idėja“ kviečia – „žaiskim marketingą“. Žaiskim, nes „mokytis marketingo turi būti smagu“ – būtent todėl prieš penkerius metus dėstytojos Audros I. Mockaitis iniciatyva gimė dabar jau  tradicinis studentų marketingo darbų projektas „Idėja“. Žaiskim, nes esam jauni ir jaunatviški, linksmi, įdomūs ir aktyvūs, mąstom originaliai, klystam ir taisomės, ir tai mus uždega, mūsų unikalios idėjos įdomios įmonėms ir naudingos verslui.

REKLAMA
REKLAMA

Trumpa žaidimo istorija

Idėja apie kūrybišką teorinių marketingo žinių pritaikymą praktikoje netruko tapti „Idėja 2004“. Akimirksniu buvo suburta naujo strateginio žaidimo kūrimo komanda, apsvarstyta koncepcija ir “į trasą paleisti“ pirmieji dalyviai. Žaidimas sulaukė didžiulio dėmesio, tad nutarta toliau jį tobulinti. Netrukus rinkoje nišą rado „Idėja 2005”, „Idėja 2006”, „Idėja 2007”, o šį rugsėjį pasirodė ir naujausia žaidimo versija –„Idėja 2008“. Per visą šį laikotarpį smarkiai išsiplėtė žaidėjų gretos – 2004 m. prasidėjusi Vilniaus Universiteto Ekonomikos fakultete, „Idėja“ greitai tapo plataus masto turnyru, kuriame dalyvauja žaidėjai iš įvairių Lietuvos aukštųjų mokyklų. Šiųmetinė atnaujinta žaidimo versija sulaukė neįtikėtinos sėkmės – dalyvauti užsiregistravo 100 komandų iš visos šalies (tai daugiau nei 500 žaidėjų). Žaidimo strateginis tikslas – glaudinti akademinės visuomenės (dėstytojų ir studentų) bei verslo bendradarbiavimą visuose žaidimo lygiuose ir žaidimui pasibaigus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žaidėjai

„Idėjos“ žaidėjai yra trijų tipų: studentai, įmonės ir dėstytojai.


Studentai

Šiuos „Idėjos“ žaidėjus lengva atskirti pagal tokius pagrindinius požymius: tai kūrybiški, entuziastingi ir energingi, savarankiški bei puikiai bendraujantys, jaunatviški ir pozityvūs studentai. Jie žaidime turi atlikti keletą pagrindinių ėjimų. Pirmiausia jie registruojasi į žaidimą „nestandartiniu“ CV, spinduliuojančiu motyvacija žaisti ir atkakliai kovoti iki pabaigos, naudojantis pagrindiniu kovos įrankiu – marketingo žiniomis ir įgūdžiais. Antrasis žingsnis – 4P (iš anglų k. prekė, kaina, paskirstymas, rėmimas) strategijos, paremtos rinkos tyrimu, išvystymas, pasirinkus vieną iš dviejų kelių (žaisti su savo unikalia idėja arba kito žaidėjo – įmonės – pasiūlytu produktu-marketingo problema). Galiausiai komandų laukia teisėjų kolegija. Ji nusprendžia, kurie dalyviai verti žengti į trečiąjį etapą – kurti reklamas ir kūrybiškai pristatyti savo sumanymus žaidimo finale, kuris šiemet vyks lapkričio 28 d. LITEXPO.

REKLAMA

Įmonės

Tai naujas žaidėjas, ypač sėkmingai pasirodęs „Idėja 2007“ versijoje ir perkeltas į „Idėją 2008“. Pagrindiniai atpažinimo požymiai – originalumas, suinteresuotumas inovatyviais sprendimais, puikios profesinės žinios ir derybiniai įgūžiai, bei, žinoma, prizai. Pagrindiniai įmonių ėjimai yra kurti komandoms užduotis ir vertinti jų nuveiktus darbus, konsultuoti ir dalintis patirtimi mokomuosiuose seminaruose, finale rengti žaibiškus konkursus, prisidėti prie žaidimo rėmimo strategijos įgyvendinimo. Šiemet žaidime dalyvauja UAB „Hronas“, VšĮ „Ditmos projektai“, UAB „Švyturys-Utenos alus“, UAB „Dvarčionių keramika“, UAB „Acme Baltija“. Mokomieji seminarai – viena iš pagalbos priemonių žaidimo dalyviams. Pagalbos skirtos žaidimo ėjimams sėkmingiau atlikti. Šios srities pagalbininkais „Idėjoje 2008“ tapo D.Apanavičius („VRP | Hill & Knowlton“), R.Gaudiešienė („TNS Gallup“), L.Kriaučiūnas („Insight Branding“). Visi čia paminėti žaidėjai trokšta pasisemti naujų idėjų ir susipažinti su kūrybingais potencialiais darbuotojais.

REKLAMA

Dėstytojai

Tai žaidėjai, pasižymintys giliomis  marketingo teorijos žiniomis, pedagogine patirtimi ir lengvai atpažįstami iš žinomų veidų. Įsitraukimo į žaidimą  mastas nelokalizuotas, apima įvairias aukštąsias mokyklas. Dauguma jų įdiegė žaidimo principus į mokymo programą. Jie siūlo patobulinimus ir inicijuoja naujos žaidimo versijos kūrimą, parengia ir supažindina dalyvius su žaidimo taisyklėmis. Taip pat teikia konsultacinę pagalbą žaidėjams atliekant strateginius ėjimus, vertina užduotis ir, drauge su įmonių atstovais, finale gėrisi studentų darbais. Žaidžia iš idėjos, dėl idėjų ir geresnės aukštojo mokslo kokybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žaidimo etapai

Žaidimą sudaro keturi etapai: inovatyvios prekės kūrimas ar esminis modifikavimas (arba įmonės siūlomos marketingo problemos sprendimas) (1), rinkos tyrimas (2), kainodaros, paskirstymo, rėmimo strategijų vystymas (3), spaudos, lauko, video bei interneto reklamų kūrimas (4). Po trijų etapų vykdoma dalyvių atranka, kurios metu dviejų tipų žaidėjai (įmonių atstovai ir dėstytojai) nutaria, kurie trečiojo tipo žaidėjai (studentai) verti tęsti kovą ir varžytis dėl geriausiųjų vardo. „Idėjoje 2008“ iš 100 žaidimą pradėjusių komandų po trijų etapų toliau dalyvauti buvo atrinkta 60 įdomiausias idėjas pateikusių ir nuosekliausiai jas išvysčiusių komandų, šiuo metu jos aktyviai rengiasi parodai.

REKLAMA



Tapkite stebėtoju-vertintoju

Labai laukiami norintieji prisidėti prie žaidimo finalo stebėjimo ir studentų sumanymų vertinimo. Viskas, ką Jums reikia žinoti, - lapkričio 28 d., penktadienis, LITEXPO parodų centras. Pradžia – 10h, žaidžiame nemokamai. Smulkesnė informacija apie žaidimą www.ideja.info.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų