REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo gruodžio 1 d. vilniečiams brangs visuomeninio transporto paslaugos, bet miesto meras Juozas Imbrasas skuba visus nuraminti, kad miestiečiai turėtų džiaugtis: nereikės mokėti net visuomeninio transporto savikainos – 5 litų už važiavimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Ekonominė situacija diktuoja tokius sprendimus, – kalbėjo Vilniaus meras J. Imbrasas. – Kalba apie būtinybę kelti kainas jau seniai buvo prasidėjusi. Dabar turime kontrolinius būsimų metų biudžeto skaičius ir galime imtis veiksmų. Jei šie skaičiai nesikeis, galėsime tiksliai žinoti, kiek galėsime dotuoti pagrindinius mūsų vežėjus“, rašo „Respublika“.

REKLAMA

Iki realybės toli


Trejus metus Vilniaus keleiviai, džiaugęsi bilietu už 1,10 lito, nuo gruodžio 1 d. už vienkartinį autobuso-troleibuso bilietą mokės 1,80 lito. Norėdamas įsigyti bilietą transporto priemonėje keleivis privalės mokėti 2,50 lito, o vardinio mėnesinio bilieto kaina sieks 100 litų.

Lengvatiniai bilietai kainuotų šiek tiek mažiau: vienkartinis autobuso-troleibuso – 0,90 lito, perkant transporto priemonėje – 1,25 lito, mėnesinis troleibuso-autobuso bilietas kainuotų 50 litų. Specialus tarifas būtų taikomas naktinėti mėgstantiems vilniečiams – jiems už bilietą reikės mokėti 3 litus.

REKLAMA
REKLAMA

J.Imbraso manymu, 1,80 lito nėra per didelė suma už vienkartinį bilietą.

„Padidinus bilieto kainą, visuomeninio transporto parkams finansinis prieaugis bus apie 40 mln. litų, – skaičiavo meras. – Tai reiškia, kad šių pinigų mums nereikės duoti iš biudžeto, juos galėsime skirti socialinėms reikmėms, mokykloms renovuoti, aplinkai tvarkyti, asfaltuoti gatvėms“.

J. Imbrasas teigė, kad visuomeninio transporto parkų dotavimas jau daug metų buvo itin mažas - 130 mln. litų. „Tai labai nemaža suma biudžetui, – akcentavo J. Imbrasas. – Šis projektas ir yra siūlomas, kad išlygintų ekonominę situaciją parkuose. Šiuo metu bilieto savikaina siekia 5 litus, tad keldami kainas iki 1,80 lito esame labai toli iki realios važiavimo kainos“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybė lėšų nerado

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius pasakojo, kad visuomeninio transporto paslaugų branginimas – seniai lauktas žingsnis. „Šiandien iš bilietų surenkamos pajamos dengia tik 33 proc. viešojo transporto sąnaudų, – dėstė V. Antanavičius. – Metų pradžioje buvo nuspręsta, kad viešasis transportas bus finansuojamas iš savivaldybės biudžeto lėšų“.

Pasak V. Antanavičiaus, papildomų lėšų, kuriomis galėtų paremti viešojo transporto sektorių, savivaldybė neranda. „Manome, kad 1,80 lito už bilietą turėtų dengti 50 proc. vežėjų sąnaudų", – dėstė pašnekovas.

REKLAMA

Paklaustas, ar viešojo transporto sektoriaus įmonės nėra ties bankroto riba, V. Antanaitis tai paneigė. „Įmonės tikrai nebankrutuoja, atlyginimai darbuotojams mokami laiku, – padėtį nušvietė „Susisiekimo paslaugų“ direktorius. – Nėra taip, kad šiandien būtų labai blogai“.

Gelbsti bankai

Vilniaus viešojo transporto poreikis šiuo metu yra apie 230 mln. litų per metus. Už bilietus per metus yra surenkama apie 75 mln. litų, o realiai, pasak V. Antanaičio, šiemet Vilniaus viešasis transportas turi 180 mln. litų.

REKLAMA

„Likusią dalį skolinamės iš banko, – sakė V. Antanaitis. – Žinoma, tas paskolas reikės grąžinti. Būtent bankai užtikrina, kad viešasis transportas dirbo, dirba ir dirbs“.

Bilietų branginimui nepritarė tik Socialinių reikalų komitetas. „Vilniaus troleibusų ir autobusų parkų situacija sudėtinga, tačiau pagalvojome, kaip tai skaudžiai atsilieps žmonėms“, – komentavo komiteto pirmininkas Juras Požela.

Tarybos posėdyje buvo aptartas ir atliekų tvarkymo klausimas: patikslinta 1 tonos atliekų kaina. „Tonos perdirbimas nuo 22,67 lito padidėjo iki 34 litų, – pranešė J. Imbrasas. – Vežėjai skundžiasi nuostoliais. Įpareigosime administraciją parengti sprendimą, jis ir turėtų įnešti naujovių“.

Mantas Stankevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų