REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Genialiajam Nicolas G. Hayekui, prieš 25 metus sukūrusiam „Swatch“ koncepciją ir prikėlusiam Šveicarijos laikrodžių pramonę naujam gyvenimui, neseniai sukako 80 metų. Pokalbis su juo – apie grožį, varginančius „small talk“ ir gana savotišką požiūrį į laiką.

REKLAMA
REKLAMA

Libane gimęs 80-metis yra ne tik vienas iš „Swatch Group“ įkūrėjų, bet ir sėkmingas verslininkas, per pastaruosius 25 metus visame pasaulyje sugebėjęs parduoti 400 mln. „Swatch“ laikrodžių. 1983 m. jo sukurti plastikiniai laikrodžiai buvo rimtas iššūkis tuo metu karaliavusiems kvarciniams japoniškiems laikrodžiams. Jo imperijai priklauso tokie prabangos prekiniai ženklai kaip „Omega“, „Blancpain“ ir „Breguet“.

REKLAMA

Vėliau Nicolas G. Hayekas perkėlė „Swatch“ idėją į gatvę, sukūręs mini automobilių „Smart“ koncepciją.

Su išradėju ir verslininku kalbėjosi Vokietijos dienraščio „Welt“ korespondentas.

Nicolas G. Hayekas



Kas Jums yra laiko švaistymas?

Laiko švaistymas apskritai neegzistuoja. Net kai aš sėdžiu šioje terasoje ir gėriuosi kraštovaizdžiu, aš nešvaistau laiko.

Tuomet ar yra kažkas, kam Jūs neturite laiko?

Man yra kitaip, nei daugeliui didelių įmonių vadovų: nepriklausau kitų įmonių valdyboms, todėl visuomet turiu laiko svarbiems dalykams. Tačiau nemėgstu atsidurti tuščiose situacijose. Pavyzdžiui, negaliu pakęsti kokteilių vakarėlių!

REKLAMA
REKLAMA

Mėgstu pasakoti vieną istoriją apie tokį tipą, kuris visuomet vaikšto į vakarėlius. Viename iš jų jis sutinka pažįstamą, pavadinkime jį Aleksandru. Žinoma, jis pasisveikina su Aleksandru, džiaugiasi jį matydamas ir sako: „Seniai tavęs nemačiau, kaip tau sekasi?“ Aleksandras atsako: „Man į nugarą įsmeigė peilį, baigiu nukraujuoti, prašau, iškviesk gydytoją!“ Minėtas tipas atsako: „O, kaip puiku, kad tau gerai sekasi! Turiu atsiprašyti, ten stovi ponas toks ir toks, būtinai turiu su juo pasisveikinti!“

Žmonės tokiuose renginiuose vienas kito nesiklauso. Todėl ten aš ir neinu. Nesvarbu, kas mane pakvietė ar kokio svarbumo svečiai ten dalyvaus. Negaliu pakęsti „small talk“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

25 metai „Swatch“. Ar tai Jums yra emocijas keliantis įvykis, ar tik vienas iš daugelio pasiekimų?

Esu toks žmogus, kuris visuomet kažkuo žavisi. Viskuo, kas yra gražu: saule, gražiomis moterimis, gražiais papuošalais, gražiais laikrodžiais, gražia muzika. Šis jubiliejus man vienu metu yra ir emocijas keliantis įvykis, ir pasiekimas, kurio labai nesureikšminu. Mano gyvenime buvo daug panašių dalykų, todėl šis yra svarbus, bet nesvarbiausias.

Jūsų „Smart“ automobilių idėją „Mercedes“ vadovas buvo pavadinęs pernelyg ankstyva. Jūsų vizija tuo metu buvo sunkai pritaikoma. Pasakykite kaip rinkodaros profesionalas: ar produktas geras tik tuo atveju, kai jį priima rinka?

REKLAMA

Nesu rinkodaros specialistas, esu verslininkas. O verslininkas turi sukurti produktą, nežinodamas, ar jis bus priimtas rinkoje. Jis turi būti kūrybingas, turi sugebėti motyvuoti kitus žmones, sukurti imperiją ir komunikuoti. Rinkodara yra viena iš šio proceso dalių. Tiesa, koks buvo klausimas?



Ar produktas yra tik tuomet geras, kai jis turi pakankamai pirkėjų?

Ne, nes produktus kuriantys niekada nežino, o tik tikisi, kad produktas turės pakankamai pirkėjų. Įmonė turi sukurti tendencijas ir rūpintis, kad rinka gerai priimtų produktą. Tai nėra inovacija, jei verslininkas žino, kad jūs, pavyzdžiui, mėgstate šokoladą ir siūlo jums jį nusipirkti. Vien tai jam nesuteiks pranašumo, nes konkurentai taip pat tai žino. Tačiau jei verslininkas sukurs neįprastą šokolado rūšį, kuri yra ne tik skani, bet ir sveika, ir šią tendenciją sėkmingai pristatys, jis bus atlikęs svarbiausią užduotį: tikras verslininkas neseka paskui tendencijas, jis pats jas kuria.

REKLAMA

Ar Jūs pats šiandien galite aprėpti „Swatch“ imperiją?

Taip, turiu susidaręs tam tikrą vaizdą. Tačiau tai nereiškia, kad dirbu su kiekvienu laikrodžiu ar tiksliai žinau, kaip kiekvienas iš jų atrodo. Jei taip tvirtinčiau, meluočiau. Tačiau aš, žinoma, nubrėžiu kryptį, kuria mes einame.

Pavyzdžiui, mūsų produkto vystymo vadovas, kuris su savo komanda pristatė naujausią kolekciją. Anksčiau jis buvo visiškai paprastas darbuotojas. Tačiau vieną dieną aš jam pasakiau: „Nuo šiol Jūs būsite dizaino poskyrio ir produkto vystymo vadovas“. Iš pradžių jis bandė atsisakyti, klausė, ar nesu pamišęs, kad jam nusprendžiau patikėti tokias pareigas. Aš jam paaiškinau, kad kiekvienas žmogus jau nuo gimimo yra kūrybingas. Tačiau vėliau šį kūrybingumą, jei nesate pakankamai kritiškas, nužudo visuomenė, universitetai, kariuomenė ir panašiai. Taigi, aš įtikinau, kad jis gerai atliks savo pareigas, dabar taip ir yra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip priimate tokius sprendimus? Racionaliai ar emocionaliai?

Nei vienas sprendimas, kurį priima su tokiais emocionaliais produktais kaip laikrodžiai, papuošalai ar automobiliai dirbantis verslininkas, nėra tik racionalus. Emocionalumas čia taip pat vaidina svarbų vaidmenį. Grožis man nesusijęs su racionaliais sprendimais. Jei jums gamta, papuošalas ar moteris atrodo graži, čia racionalumo aptiksime mažai.

Žmonės, kurie Picasso paveikslą nori paaiškinti ir suprasti, man nėra tikrieji meno mylėtojai. Juos galima vadinti meno filosofais, galbūt jie yra gavę Nobelio premiją už pasiekimus ekonomikos srityje, tačiau, mano akimis žiūrint, tai žmonės, kurie iš tiesų nežino, apie ką kalba, kas iš tiesų yra svarbu.

REKLAMA

Pažiūrėkite pro langą: vaizdas į ežerą yra gražus ne todėl, kad jis yra emocionalus ar racionalus, bet todėl, kad jis yra tiesiog gražus. Tokie yra ir mano sprendimai, kai kalbame apie laikrodžių kolekcijas. Esu spontaniškas. Arba man kažkas yra gražu, arba ne.

Jūs pats nešiojate skirtingos klasės laikrodžius. Tikriausiai laikrodžių pasirinkimas daug pasako apie jo savininką.  

O ne, taip nėra. Savo laikrodžiais žmonės tiesiog nori parodyti, kokie jie turtingi. Vis dėlto, iš to, kaip žmogus demonstruoja savo brangų laikrodį, galima lengvai atpažinti jo paviršutiniškumą. Savaime suprantama, yra tokių žmonių, kurie nėra labai turtingi, tačiau brangiais laikrodžiais nori pabrėžti savo svarbą. Tai žmonės, kurie tokiu būdu nori pasakyti: „Tu, muitininke, ar nematai, kad aš esu svarbus žmogus! Tu neturi teisės apieškoti mano bagažo!“ Tačiau kai kurie žmonės nelinkę puikuotis savo prabangiais laikrodžiais.

REKLAMA

Ar Jus erzina, kad žmonės, kurių nemėgstate, nešioja Jūsų koncerno pagamintus laikrodžius?

Iš esmės nėra tokių žmonių, kurių aš nemėgčiau, išskyrus kraujasiurbius politikus. Kad žmogaus tikrai nemėgčiau, jis turi būti padaręs kažkokį kriminalinį nusikaltimą Žemei ar jos gyventojams.

Ar Jūsų požiūris į laiką su amžiumi pasikeitė?

Aš visuomet turėjau savotišką požiūrį į laiką. Iš vienos pusės, aš nekenčiu jo. Nes laikas yra tai, ko negaliu suvaldyti. Aš jo negaliu sustabdyti, negaliu jam įsakyti. Tiesiog esu toks žmogus, kuris mano, kad gali įveikti visas kliūtis, išskyrus mirtį ir mokesčius. Iš kitos pusės, aš myliu laiką, nes jis yra man tiek daug davęs, tiek daug puikių pažinčių, pasiekimų ir išgyvenimų. Aš nuolat svyruoju tarp šios meilės ir neapykantos.



Kalbino Alexander Stilcken

News Bridgepixnuotraukos

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų