REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos bendrovėms pateikus I-ojo pusmečio ataskaitas, „Anykščių vynas“ ir „Alita“ užėmė tikrai ne pirmąsias vietas sąraše. Pasak finansų analitikų, šių bendrovių akcijos niekada nebuvo populiarios. Šiais metais įmonės patyrė nuostolius.  

REKLAMA
REKLAMA

Nemėgstamos investuotojų akcijos

Pasak FMĮ „Finhill” finansų analitiko Adomo Dapšio, norint suprasti, kodėl „Anykščių vyno“ ir „Alitos“ akcijos tokios nelikvidžios, kodėl bendrovės patyrė nuostolius, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad jos yra susijusios – 94,90 proc. „Anykščių vyno“ valdo „Alita“. Todėl VVPB investuotojai gali naudotis tik labai mažu 5,10 proc. laisvų akcijų skaičiumi.

REKLAMA

Asociacijos „Spekuliantai“ valdybos narys Nauris Treigys teigė, kad „Anykščių vyno“ ir „Alitos“ akcijos niekada nebuvo labai populiarios.

„Tai, kad jos nuo 2007 m rudens nekrito taip, kaip visas krito indeksas, liudija, kad jų niekas nebuvo prikaupęs, t.y. instituciniai investuotojai arba jų neturėjo, arba turėjo labai mažai. Tai nieko nestebina, nes laisvų akcijų rinkoje yra labai mažai, - Verslosavaite.lt teigė N. Treigys. - Didžioji dalis sukoncentruota abiejų bendrovių valdybos narių rankose.“

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, tai itin mažo likvidumo akcijos ir todėl nemėgstamos institucinių investuotojų.

„Alita“ nustūmė „Anykščių vyną“ į šoną?

Pasak A. Dapšio, šios dvi bendrovės yra valdomos tų pačių vadovų, todėl šiuo metu jos šiek tiek išskiria savo komercines veiklas siekdamos išvengti konkurencijos.

„Kadangi „Alita“ yra stipresnė putojančių vynų bei stiprių alkoholinių gėrimų rinkoje, tai „Anykščių vynui“ reikėjo specializuotis koncentruotų sulčių ir vaisių vyno segmentuose“, - Verslosavaite.lt teigė A. Dapšys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai, pasak jo, ir sumažino „Anykščių vyno“ pardavimus ir pelną. N. Treigys teigė, kad žiūrint tik į 2008 m I-ojo pusmečio ataskaitą atrodo, kad įmonė dirba efektyviai.

„Labai stipriai sumažėjo įmonės pardavimai Vokietijoje, beveik perpus sumažėjo Latvijoje. Nors kitur pardavimai augo, bet tai neatsvėrė sumažėjimo“, - svarstė N. Treigys.

Bendrovė savo pelno sumažėjimą aiškina didele konkurencija ir nepalankia akcizų politika, o taip pat jie mano, kad šiemet planuotų rezultatų gali ir nepasiekti.

AB banko „Finasta“ finansų analitikas Andrius Medelinskas teigė, kad „Anykščių vynas“ per I-ąjį šių metų pusmetį patyrė 1017 tūkst. litų ikimokestinį nuostolį. Pagrindinė priežastis - smarkiai kritę obuolių koncentruotų sulčių  ir mažesnių gazuotų vyno gėrimų bei degtinės pardavimai.

REKLAMA

„Įmonė šiemet apsisprendė apskritai nesupirkti obuolių. Kaip viešai teigia „Anykščių vyno“ atstovai – bendrovė neturi kur dėti obuolių sulčių, todėl supirkti žaliavą ir įšaldyti apyvartos lėšas jiems neapsimoka“, - Verslosavaite.lt teigė A. Medelinskas.

„Alita“ bando atsitiesti

AB „Alita“ per 2008 m. I-ąjį pusmetį preliminariais duomenimis patyrė 5,1 mln. litų konsoliduotos veiklos nuostolį.

„Per II-ąjį šių metų ketvirtį bendrovė uždirbo 5,2 mln. litų konsoliduoto pelno, tačiau to nepakako I-ojo ketvirčio nuostoliams kompensuoti“, - sakė A. Medelinskas.

REKLAMA

2008 m. I-ojo pusmečio konsoliduotos pardavimų pajamos sudaro 93,9 mln. Lt ir lyginant su 2007 m. tuo pačiu laikotarpiu padidėjo 21 procentu.

Pasak N. Treigio, AB „Alita“ pateikė konsoliduotą ataskaitą, todėl sunku pasakyti, kaip sekėsi pačiai bendrovei.

„Kai konsoliduotas grynasis rezultatas beveik 200 proc. mažesnis nei pernai tuo pačiu metu, tai investuotojams tokios akcijos nėra įdomios, nėra norinčių jas pirkti, nebent yra tikinčių, kad bendrovė susitvarkys ir kažkada pradės generuoti pelnus akcininkams“, - teigė N. Treigys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Dapšio teigimu, nors „Alita“ akcijos likvidumas nėra didelis ir aukštas, tačiau, gali būti, kad rinka per daug emocingai sureagavo į pateiktas ataskaitas ir naujienas, ir šiuo metu „Alitos“ akcijos kursas nebeatitinka tikrosios įmonės vertės.

„Dar reiktų paminėti, kad nei „Alita“, nei „Anykščių vynas“ nemoka dividendų, o tai yra papildomas faktorius smulkiesiems akcininkams sprendžiant parduoti ar laikyti įmonės akcijas“, - teigė A. Dapšys.

Aistė Liudvinaitytė 


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų