REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tiesti dviračių takus, rekonstruoti sankryžas, šviesti visuomenę užismojusiais uostamiesčio valdžiai siūloma nepamiršti ir „žaliosios bangos“.

REKLAMA
REKLAMA

Iki rugsėjo pradžios uostamiesčio Savivaldybė turėtų parengti ir patvirtinti Klaipėdos miesto eismo saugumo gerinimo 2008-2010 m. programą.

REKLAMA

Pasak Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir monitoringo skyriaus vedėjos Indrės Butenienės, eismą mūsų mieste saugesnį turėtų padaryti šviesoforinių sankryžų rekonstrukcija, pėsčiųjų takų, greičio matuoklių įrengimas, dviračių takų tiesimas (ypač svarbi yra atkarpa per Karklę), šviečiamojo pobūdžio akcijos moksleiviams ir panašiai.

Kai kurios iš šių priemonių jau yra įgyvendintos, pavyzdžiui, jau įrengti greičio matuokliai.

REKLAMA
REKLAMA

Programa, anot jos, yra reali - susieta su biudžetu. Jai numatyta skirti apie 5 mln. litų.

Beje, pasak I. Butenienės, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ siūlo įtraukti dar ir papildomų priemonių, pavyzdžiui, demontuoti nereikalingas perėjas Taikos prospekte ties buvusiu „Hansabanko“ skyriumi, taip pat Šilutės plente virš požeminės pėsčiųjų perėjos bei įrengti „žalią bangą“.

Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Eismo priežiūros skyriaus specialisto Ričardo Vinciūno teigimu, „žalia banga“ sumažintų ir kamščius gatvėse, ir padidintų saugumą, nes vairuotojams būtų netikslinga viršyti greitį. „Žalią bangą“ siūloma pradėti rengti bent jau po truputį, atkarpomis Taikos prospekte, Šilutės plente ir Minijos gatvėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, anot I. Butenienės, nežinia, ar „žalią bangą“ vis dėlto bus galima įtraukti į programą, nes neaišku, ar šią priemonę bus galima įgyvendinti - tai brangu.

Uostamiesčio Savivaldybės Saugaus eismo komisija taip pat pritarė vienos įmonės rekomendacijoms pėsčiųjų saugumą didinti įrengiant prieš perėjas specialią antislydiminę dangą.

Iš polimerinių medžiagų ir skaldos mišinio padaryta danga pagerina padangų sukibimą su keliu, ypač lietui lyjant ir taip sutrumpina automobilio stabdymo kelią. Tokią dangą numatoma įrengti pirmiausiai prieš pėsčiųjų perėjas ties mokyklomis.

REKLAMA

Skaičiai ir faktai

Lietuvoje per paskutiniuosius 20 metų transporto priemonių skaičius pasiekė beveik 2 mln., iš kurių 81,8 proc. sudaro lengvieji automobiliai.

1987-2006 m. Lietuvoje įvyko 108 494 įvykiai, kurių metu 15 911 žmonių žuvo, 125 299 buvo sužeista. Pagal žuvusiųjų skaičių, tenkantį milijonui gyventojų, Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje. Daugiausiai avarijų padaro jaunuoliai, turintys vienerių metų vairavimo stažą.

Klaipėdos miesto VPK Eismo priežiūros skyriaus duomenimis, pagrindinės eismo įvykių priežastys yra saugaus atstumo ir greičio nesilaikymas bei reikalavimo duoti kelią nevykdymas važiuojant per sankryžą ar keičiant važiavimo kryptį.

Uostamiestyje daugėja dėl dviratininkų kaltės įvykusių eismo įvykių: 2005-aisiais jų buvo 7, užpernai - 8, pernai - jau 10.

Giedrė NORVILAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų