REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kitais metais vyksiančioje 53-ojoje Venecijos bienalėje Lietuvos šiuolaikiniam menui atstovaus pasaulyje jau pripažintas menininkas Žilvinas Kempinas, pristatysiantis instaliaciją „Tūba“.

REKLAMA
REKLAMA

Iš keturių pateiktų šį projektą atrinko LR Kultūros ministerijos ekspertų komisija, sudaryta iš įvairių sričių nepriklausomų šiuolaikinio meno profesionalų, kritikų, kuratorių ir menininkų. Projektui įgyvendinti numatoma skirti 500 tūkst. litų.

REKLAMA

Vertindama projektus komisija atsižvelgė ne tik į idėjas ir meninę kokybę, bet ir į galimybes juos kokybiškai įgyvendinti. Komisijos teigimu, 2009 m. Venecijos bienalės projektų konkursui šiais metais buvo pateikti tikrai puikūs projektai, todėl buvo sunku priimti sprendimą ir projektai buvo svarstomi pusantro mėnesio. VšĮ „Menų vartai“ projektas buvo geriausiai parengtas ir nesukeliantis abejonių, kad bus puikiai įgyvendintas.   

REKLAMA
REKLAMA

Ž. Kempinas šiuo metu yra vienas sparčiausiai kylančių tarptautiniu mastu žinomų Lietuvos menininkų. 2007 m. žurnalas Art Review Magazine pristatė kūrėją kaip vieną iš 25 ateities menininkų, kuriuos būtina žinoti. Tais pačiais metais jis pelnė ir Calderio rezidencijos apdovanojimą. Nuo 2002 m. menininkas gyvena Niujorke ir yra surengęs parodų Spencer Brownstone galerijoje, pristatė savo instaliacijas Palais de Tokyo, Paryžiuje ir Šiuolaikinio meno centre Vilniuje.  

PAPILDOMA INFORMACIJA

Žilvinas Kempinas gimė 1969 m. Plungėje, šiuo metu gyvena ir dirba Niujorke (JAV).  



IŠSILAVINIMAS:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1998-02 m. Hunter College, City University of New York,  tarpdisciplininės studijos

1987-93 m. Vilniaus dailės akademija, Tapybos katedra, Vilnius  

SVARBIAUSIOS PERSONALINĖS PARODOS:

2009 m. Kunsthalle, Viena, Austrija

2008 m. Galerie des Franciscains & Le Grand Café, Saint-Nazaire, Prancūzija

2007 m. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

„Baltas triukšmas“, Spencer Brownstone Gallery, Niujorkas, JAV

2006 m. Palais de Tokyo, Paris „Kolonos / Kurjeris“, Paryžius, Prancūzija

Spencer Brownstone Gallery, Niujorkas, JAV

REKLAMA

2004 m. „Skraidanti juosta“, Spencer Brownstone Gallery, Niujorkas, JAV

„Ramybė ir 186 000 mylių per sekundę“, instaliacija, P.S.1 Šiuolaikinio meno centras, Long Island City, Niujorkas, JAV

1996 m. „Naujieji Karaliaus Nebuchadnezzaro metai“, Vilnius

„Potretai – iškasenos“, Jutempus Galerija, Vilnius

1994 m. „Tapyba iš natūros“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius    

SVARBIAUSIOS GRUPINĖS PARODOS:

2008 m. „SFMoMA, Naujų darbų serijos“, San Franciskas, JAV   

„MANIFESTA7“, Bolzano, Italija   

REKLAMA

„Kėliniai“, Musée des Beaux Arts et d'Archéologie, Valence, Prancūzija  

„+ Realybės“, École Régionale des Beaux-Arts, Nantes, Prancūzija

„MANIF D’ART 4“, Kvebeko šiuolaikinio meno bienalė, Kvebekas, Kanada

2007 m. „Surinktos vizijos“ – modernūs ir šiuolaikiniai kūriniai iš JPMorgan Chase Art  Collection, Pera Muziejus, Stambulas, Turkija  

Calder Foundation, Prancūzijos ambasados kultūros skyriaus meno rūmai, Niujorkas, JAV

„Vidinė kelionė“, FRAC-Languedoc-Roussillon, Montpiljeris, Prancūzija

„Stereovizija: nuo 2D iki 3D“, Pietų Floridos universiteto šiuolaikinio meno muziejus, Tampa, Florida, JAV  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Paskutinis suvedžiojimas – miela grožio kapituliacija“, Carrie Secrist Gallery, Čikaga, JAV

2006 m. „Hapax“, APERTO Gallery, Montpiljeris, Prancūzija

„Marcelis po truputi! (Marcelio Duchampo imitacija)“, CRAC LR Art Center, Sète, Prancūzija

2005 m. „Raudona, Balta, Mėlyna“, Spencer Brownstone Gallery, Niujorkas, JAV

„Piešiniai / Darbai ant popieriaus“, Spencer Brownstone Gallery, Niujorkas, JAV

2002 m. „Magistrantų kūrinių paroda“, Time Square gallery, Niujorkas, JAV

1999 m. „Prahos kvadrienalė“, Praha, Čekija

„Lietuvos menas 1989 –1999“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

REKLAMA

1998 m. „Po tapybos“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius  

1997 m. „Išnanšos“, Reykjavik Savivaldybės meno muziejus, Islandija

1996 m. „Šventas melas“ (spaudos projektas), Vilnius  

1995 m. „Banginio pilvas“ (instaliacija), Vilnius

Recent Documents, Balzekas muziejus, Čikaga, JAV

1994 m.

1993 m. „Menas Lietuvoje“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

„Dėl grožio“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

„Kultūra“, galerija „Arka“, Vilnius

1992 m. „Gerieji demonai“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

„Advento puokštė“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius



SVARBIAUSIOS REZIDENCIJOS IR APDOVANOJIMAI:

REKLAMA

2007/08 m. Calder Prizas ir Atelier Calder Residency apdovanojimas

1998 m. Geriausios teatros scenografijos apdovanojimas, Vilnius

1994 m. Westerly Trust stipendija, Londonas

Academie Schloss Solitude stipendija, Štutgartas, Vokietija  



SCENOGRAFIJOS DARBAI:

1997 m. „P.S. Byla O.K.“, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, režisierius Oskaras Koršunovas

1995 m. „Skrajojantis olandas“, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, dirigentas Gintaras Rinkevičius, režisierius Oskaras Koršunovas

1994 m. „Sveika, Sonia, jau Naujieji“ Lietuvos nacionalinis dramos teatras, režisierius Oskaras Koršunovas

„Senutė 2“, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, režisierius Oskaras Koršunovas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

APIE PROJEKTĄ „TŪBA“

„Tūba“ – tai juodai-balta instaliacija, sudaryta iš elementarių geometrinių figūrų – stačiakampio, kvadrato, apskritimo, tiesių, vartojant įprastas statybines medžiagas (medienos plokštę, medį, vinis, medvaržčius, industrinius dažus, ir pan.), taip pat video juostą, kaip skulptūrinę medžiagą.  

„Tūba“ nieko nereprezentuoja, nemėgdžioja, nesimbolizuoja, nepasakoja, tačiau veikia kaip grynai jutiminis instrumentas - žmonių judėjimas, jų atspindžiai ir naujas erdvės pojūtis užbaigia šią radikaliai tuščiavidurę kompoziciją.

REKLAMA

Įėjus į ekspozicijos salę, pirmiausia matomas ilgas, juodas, permatomas, cilindro formos objektas, besitęsiantis per visą salės ilgį. Menkiausias žiūrovo priartėjimas ar nutolimas sukelia intensyvų optinį-erdvinį juodų linijų virpėjimą cilindro paviršiuje. Pažvelgus iš vidaus, buvęs monumentalus objektas tarsi išsisklaido erdvėje, ir žvilgsnis slysta pro juodas linijas į salės interjero detales, lubas ir visą aplinkinę erdvę, kuri iki tol buvo nepastebėta. Einant „Tūbos“ vidumi, akys nepajėgia tiksliai nustatyti atstumo iki lanku supančių plonų juodų horizontalių, ir tai sukelia neįprastą erdvės pojūtį.

REKLAMA

Instaliacijoje iškeliamas paradoksalus neatitikimas tarp stipraus vizualaus poveikio ir elementarių priemonių, kuriomis jis buvo sukeltas. Fantastinį erdvės iliuzioniškumą demaskuoja gerai pažįstamos industrinės ir buitinės medžiagos, kurios panaudojamos matematiško tikslumo sistemoje.

Pavadinimas „Tūba” yra pabrėžtinai nepoetiškas, utilitarinis-industrinis, su nuoroda į formos paprastumą, siekiant išvengti nepageidautinų literatūrinių interpretacijų. Tai itin būdinga naujajai geometrinės abstrakcijos kūrėjų kartai, kurioje dvasingumas keičiamas iliuzijų griovimu, sąmoningu minties plokštumu bei lengva ironija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų