REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar ministro pirmininko surengtame pasitarime su vežėjų asociacija „Linava“ problemas nutarta spręsti kartu, tačiau keliai užkirsti - „Mažeikių nafta“ neleis skatinti importo, rašo „Respublika“.

REKLAMA
REKLAMA

Ūkio ministras Vytas Navickas aiškino, kad didžiausią naftos produktų kainos dalį sudaro išlaidos žaliavinei naftai. Daug lemia ir akcizas bei pridėtinės vertės mokestis. Kol kas už toną benzino, ūkio ministro teigimu, Lietuvoje mokama apie 300 eurų akcizo, už dyzeliną šiek tiek mažiau. Kitas akcizų šuolis pagal Lietuvos įsipareigojimus Europos Sąjungai (ES) numatomas 2011 m.

REKLAMA

Mato du variantus

„Pasitarime iškėliau tokią idėją ir šiandien ją pristatysiu Vyriausybės pasitarime, kad vykdamas į Europos energetikos tarybą, kuri vyks šį penktadienį, birželio 6 d., iškelsiu klausimą, jog reikėtų ES mastu nagrinėti kitokią akcizų politiką naftos produktams atsižvelgiant į ekonomikos ir transporto sąlygas“, - kalbėjo jis.

V.Navicko teigimu, buvo tartasi ir apie konkurencijos „Mažeikių naftai“ kėlimą bei palankesnes sąlygas importuoti naftos produktus.

REKLAMA
REKLAMA

„Be abejo, čia įmanomi tik du variantai: vienas - tai sumažinti techniniai reikalavimai kurui. Tačiau tuomet atsiranda dvejopi standartai: „Mažeikių naftai“ vieni, importuotojams - kiti, todėl reikia tai labai atsargiai pasverti. Kitas keltas klausimas - kad valstybė prisiimtų atsakomybę kaupti atsargas už importuotojus, kurie šiuo metu kaupia apie 12 proc. Lietuvos valstybės atsargų pagal visus įstatymų nustatytus reikalavimus. Jeigu tą naštą perimtų valstybė, tai atsieitų apie 80 mln. biudžetinių pinigų, tai gali būti didžiulė finansinė našta biudžetui. Kitą dalį kaupia „Mažeikių nafta“, tokiu atveju mes šią įmonę paliktume nekonkurencingoje aplinkoje, tai jeigu prisiimtume „Mažeikių naftos“ reikalavimus, tai būtų šimtamilijoninės išlaidos“, - skaičiavo ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, buvo susitarta problemas spręsti kartu - tuomet tikimasi sugeneruoti konstruktyvesnių pasiūlymų.

Ekskursija nepasitenkins

Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius taip pat patvirtino, kad streikų kol kas dar nebus. „Nėra tai labai paprastas klausimas ir jo taip greitai neišspręsi. Greitai kuras bus toks brangus, kad sustosime ir taip“, - pabrėžė jis.

„Mes matome, kad Vyriausybė supranta problemą ir supranta esamą situaciją. Reikia savaitę kartu padirbėti, paskui žiūrėsime“, - aiškino vežėjų atstovas.

REKLAMA

Pasak jo, vežėjai susiduria su tokiomis problemomis kaip naftos kainų augimas pasaulinėje rinkoje, jų nuomone, neracionali ES akcizų politika, šalies vidaus rezervų ypatumai didmeninėje prekyboje naftos produktais ir „Mažeikių naftos“ situacija.

„Šiandien turime tai, ką turime - eliminuoti beveik visi importuotojai, nes pagal nustatytą tvarką Lietuvoje importuotoju būti labai brangu. Ką Vyriausybė gali padaryti, tai pakelti konkurencingumą, - pabrėžė A.Kondrusevičius. - Didmeninėje rinkoje šiuo metu, deja, nėra konkurencijos - „Mažeikių naftos“ generalinis direktorius pripažino, kad 90 proc. kuro tiekia „Mažeikių nafta“, kiti žaidėjai - atsitiktiniai ir nedaro jokios įtakos kuro rinkoje“.

REKLAMA

Pasikalbėta ir su „Mažeikių naftos“ vadovu - esą jis pažadėjo aprodyti gamyklą. „Aišku, kaip kolega pasakė, labai įdomu, bet naudos iš to mums nebus“, - šyptelėjo jis.

Žada eiti į teismus

Lenkijos koncerno „PKN Orlen“ valdomos „Mažeikių naftos“ generalinis direktorius Marekas Mroczkowskis aiškino, kad lyginant kainas skirtingose valstybėse reikėtų lyginti ir skirtingas tiek pačios rinkos, tiek mokesčių sąlygas, tad teigti, kad šalyse kaimynėse degalus „Mažeikių nafta“ parduoda pigiau - neracionalu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kartkartėmis galime išgirsti, kad Lietuvoje trūksta konkurencijos degalų rinkoje. Tačiau derėtų pabrėžti, kad nėra jokių apribojimų įvežti degalus iš ES šalių. Taigi užimta tokia didelė šalies rinkos dalis rodo tik tai, kad mes esame konkurencingi ir patrauklūs, - pabrėžė „Mažeikių naftos“ vadovas. - Galime išgirsti ir prašymų sudaryti geresnes sąlygas importui. Tai yra geresnes sąlygas nei vietiniam gamintojui“.

Tokiu atveju „Mažeikių nafta“ už vienodas konkurencines sąlygas kovotų teisme, kreiptųsi į ES institucijas.

„Bet nemanau, kad taip gali nutikti, nes tai būtų nukreipta ne tik prieš mus - tai būtų nukreipta prieš pačią Lietuvą ir jos visuomenę. Svarbu atsiminti, kad mes kuriame darbo vietas ir mokame mokesčius - visuomenė, valstybė, biudžetas turėtų būti suinteresuoti, kad mes klestėtume“, - pabrėžė M.Mroczkowskis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų