REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įstatymais draudžiama reklama užuovėją randa internete ir netiesioginės reklamos erdvėje.

Alkoholinių gėrimų reklama televizijos ir radijo eteryje draudžiama nuo 6 iki 23 val., o tabako reklama - išvis uždrausta. Tiesa, bet ne iki galo.

REKLAMA
REKLAMA

Visiškai reklamoje uždraustus tabako gamintojų vardus galima pamatyti lauko reklamos stenduose - cigaretė virsta rūbu. Tuo tarpu alkoholio gamintojai televizijos eteryje įsigudrino reklamuotis ir naujos redakcijos Alkoholio kontrolės įstatymu draudžiamu metu.

REKLAMA

Dar 1980 metais įsteigta „Marlboro Classics“ drabužių linija oficialiai neturi nieko bendro su tabako industrijos milžino „Philip Morris“ gaminamomis analogiško pavadinimo cigaretėmis. Kaip drabužių gamintoja nurodoma italų kompanija „Valentino Fashion Group“. Tiesa, „Marlboro Classics“ drabužiai padabinti logotipu, kurio dizainas ir stilius visiškai atitinka „Marlboro“ cigarečių logotipą.

Nepaisant įsigaliojusio draudimo, alkoholiui vietos televizijų eteryje atsirado ir draudžiamu metu. Štai vasarį televizijose įvairiu paros metu sukosi reklaminiai klipai, kuriuose eiliniai praeiviai pasakojo, kaip įrengtų nuosavą barą. Joks alkoholio gamintojas klipuose nebuvo nurodytas - ekrano apačioje tebuvo galima pastebėti nuorodą į interneto puslapį „Tavobaras.lt“.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip vėliau paaiškėjo, reklama buvo „Švyturio“ alaus akcijos preliudija.  Dabar aludarių logotipu pažymėti ir akcijos reklaminiai stendai, ir pats sostinės centre esantis baras, kurį aludariai dovanos geriausios idėjos autoriui.

Tuo tarpu už alkoholio reklamos priežiūrą atsakinga Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), atrodo, vasarį televizijai daug dėmesio neskyrė. „Tarnyba Jūsų paklausime nurodytos reklamos televizijų eteryje neužfiksavo, todėl, neįvertinę visų minėtos televizijos reklamos aspektų, vienareikšmiškai atsakyti, ar tokia reklama pažeidžia Alkoholio kontrolės įstatymą, negalime“, - sakoma VVTAT atsakyme „Respublikai“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto VVTAT mėgino siūti tvirtesnį apynasrį alkoholio reklamai.  Tarnyba parengė siūlymus papildyti Alkoholio kontrolės įstatymą, tarp kurių - draudimas alkoholį reklamuoti pirmuosiuose interneto svetainių puslapiuose, reklamuoti nealkoholinius gėrimus, pažymėtus alkoholinių gėrimų prekės ženklais, ir kt. Tačiau politikai į siūlymus neatsižvelgė.

Įsigaliojus televizijos ir radijo eteryje alkoholio reklamą smarkiai ribojančiam Alkoholio kontrolės įstatymui, svaigiųjų gėrimų kompanijos suskubo dairytis į internetą. Pavyzdžiui, specializuotuose krepšinio portaluose, kuriuose (priešingai nei televizijose) mylimos komandos varžybas bent jau teksto pavidalu galima stebėti tiesiogiai, aiškiai matomi alkoholio gamintojų logotipai.

REKLAMA

Bene ryškiausias alkoholio reklamos „kraustymosi“ į internetą pavyzdys - svaigiųjų gėrimų importuotojo „Bennet Distributors“ sukurta svetainė „Drinks.lt“. Vienu pelės spustelėjimu patvirtinęs, kad tikrai esi 18 metų amžiaus ar vyresnis, patenki į alkoholiui skirtą svetainę, kurioje, pvz., gali sužinoti „populiariausių“ alkoholinių kokteilių (žinoma, gaminamų iš „Bennet Distributors“ atvežamų gėrimų) receptus.

Balsas.lt rašė:

Alkoholio reklama išsikėlė į internetą 2008-03-19

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų