REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo valdybos sudaryta darbo grupė, analizuojanti alkoholio reklamos transliavimo pataisas, ketvirtadienį apsisprendė siūlyti Seimui nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visose visuomenės informavimo priemonėse, o iki tol leisti nestipraus alkoholio reklamą.

REKLAMA
REKLAMA

Tokį sprendimą darbo grupė priėmė, apsvarsčiusi galutinį naujos stipraus ir silpno alkoholio rodymo tvarkos variantą: už jį balsavo 14 grupės narių, prieš - vienas, o 2 susilaikė.

REKLAMA

Alkoholio reklamos priešininkai grasinę boikotuoti stipriųjų gėrimų reklamos transliavimo tvarką rengiančios darbo grupės veiklą, balsuojant atsisakė dalyvauti balsavime.

Tarp tokių buvo Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas konservatorius Antanas Matulas, Nacionalinės sveikatos tarybos atstovas Rumualdas Žekas, kitų visuomeninių organizacijų atstovai.

R.Žekas liko nepatenkintas darbo grupės sudėtimi.

„2/3 grupės narių buvo suinteresuoti, kad alkoholio reklama būtų, nes jie dirba alkoholio pramonėje ar kitaip yra suinteresuoti jos plėtra“, - sakė R.Žekas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, alkoholio reklamos priešininkai nereiškė pretenzijų dėl darbo grupės sudėties, pasak R.Žeko, nes nebuvo visuomeninės organizacijos vieningos ir organizuotos tai padaryti bei iki paskutinio posėdžio buvo tikima, kad Seimui bus pateikti svarstyti du variantai - vienas, kuriame būtų leidžiama silpno alkoholio reklama, o kitas - kuriame ši reklama būtų draudžiama.

R.Žeko nuomone, siūlymas nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visuose visuomenės informavimo priemonėse - „gražus sapnas“.

„Jeigu, kaip mes pamatėme, vieni kitiems gerkles gali perkąsti dėl silpno alkoholio reklamos uždraudimo, tai neįtikėtina, kad būtų uždrausta viso alkoholio reklama“, - sakė R.Žekas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbo grupės parengtame pataisų variante numatyta nuo 2012 metų drausti alkoholio reklamą švietimo, mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeniniame transporte. Taip pat planuojama, kad būtų draudžiama ir išorinė alkoholio reklama.

Iki 2012 metų siūloma alkoholio reklamą drausti per televiziją ir radiją nuo 6 val. iki 23 val., tačiau toks draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams iki 13 procentų stiprumo.

Silpno - iki 13 proc. ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba tokiais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ar jų prekių ženklus siūloma leisti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos sporto renginių metu.

REKLAMA

Transliuotojus siūloma įpareigoti transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą. Tam transliuotojai turėtų skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gautų už alkoholio reklamos transliavimą.

Anksčiau buvo siūloma įstatyme numatyti ir laiką, kada tokia alkoholio antireklama būtų transliuoja - nuo 18 val. iki 23 val. Tačiau pataisų rengėjai mano, kad tai galėtų numatyti Vyriausybės parengti poįstatyminiai dokumentai. Vyriausybės įgaliotai institucijai siūloma kontroliuoti tokios reklamos transliavimą.

REKLAMA

Seimo valdybos sudaryta maždaug 30 asmenų darbo grupė analizavo ne tik silpno alkoholio reklamos transliavimo, bet kitas alkoholio rinkos aspektus reglamentuosiančias pataisas ir iki balandžio 1-osios turi pateikti savo pasiūlymus.

Nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama nuo 6 val. iki 23 val.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų