REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bankai žengia į rizikingos rinkodaros minų lauką

Šiandien Vertybinių popierių komisija nuspręs, ar struktūrizuotų investicinių produktų, kurie buvo pristatomi kaip indėliai, reklama nebuvo klaidinanti ir ar už prasižengimus komerciniams bankams skirti baudų, rašo „Verslo žinios“.

REKLAMA
REKLAMA

Į Vertybinių popierių komisijos (VPK) akiratį reklama pateko pernai rudenį, kai komerciniai bankai vartotojams pradėjo siūlyti investicinius indėlius su 11–18% siekiančiomis palūkanomis, o vidutinės palūkanos už termintuotuosius indėlius buvo apie 5 proc..

REKLAMA

„Mūsų supratimu, indėlis yra paprasta ir saugi investavimo priemonė, o struktūrinis produktas, kuris buvo reklamuotas, nepanašus į indėlį. Be to, reklamoje neatskleidžiama potenciali rizika“, – sako Vytautas Lazdinis, VPK Teisės ir priežiūros skyriaus vedėjas.

Šiuo metu kreditų institucijos klientams aktyviai siūlo lėšas nukreipti į investicinius fondus, kurių daugumos veikla nuostolinga. Užsimenama, kad krizė jau baigiasi, kainų mažėjimas pasiekė dugną ir galima tikėtis didelės grąžos.

REKLAMA
REKLAMA

„Vargu ar kas nors iš VPK galėtų patvirtinti, kad fondų vertės kritimas sustojo ir jų vertė pradės kilti. Tai gali būti būrimas iš kavos tirščių“, – tvirtina V. Lazdinis. Jis neslepia, kad nė vienas teismas banko neprivers grąžinti pinigų, jei jie bus prarasti, nes nėra jokių garantijų, nebent pats bankas jas savanoriškai prisiimtų.

Tai kiekvieno investuotojo rizika. Rinkodaros ekspertai produktų, kurie klientui gali padaryti nuostolių, siūlymą vertina skeptiškai.

„Banko veiklos pagrindas – ilgalaikė gera reputacija. Jei klientas praranda pinigus, reputacijai tai gali pakenkti, nebent investicijomis į fondus užsiimtų antrinė įmonė, kuri nesusijusi su pačia finansų institucija net pavadinimu“, – analizuoja Daiva Šimkevičienė, UAB „Praura“ ekspertė ir partnerė.

„Parduodant produktus, vartotojui reikia suteikti kuo daugiau informacijos. Problemų gali kilti dėl pačių vadybininkų, kurie tiesiogiai siūlo produktą. Jei žmogus orientuotas tik į rezultatą ir pagal tai skaičiuojamas jo atlyginimas, jis gali „pamiršti“ klientui perduoti svarbią informaciją“, – galimas problemas apibūdina D. Šimkevičienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų