REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelyje šalies savivaldybių įvedus karantiną pasikeitė gyventojų apsipirkimo įpročiai. Prekybos tinklų atstovai pastebi, kad žmonės daugiau perka šviežių maisto produktų ir parduotuvėse lankosi rečiau. Todėl vienas jų žada trumpinti darbo laiką, kiti prekybos tinklai tikina atsižvelgsiantys į besikeičiančią situaciją.

Daugelyje šalies savivaldybių įvedus karantiną pasikeitė gyventojų apsipirkimo įpročiai. Prekybos tinklų atstovai pastebi, kad žmonės daugiau perka šviežių maisto produktų ir parduotuvėse lankosi rečiau. Todėl vienas jų žada trumpinti darbo laiką, kiti prekybos tinklai tikina atsižvelgsiantys į besikeičiančią situaciją.

REKLAMA

Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė teigė, kad paskelbus karantiną didžiuosiuose miestuose, daugiau pirkėjų sąmoningai parduotuvėse ėmė lankytis ne piko, metu – šiek tiek jų sumažėjo po darbo valandų, daugiau ateina dieną.

„Tačiau priešingai nei paskelbus pirmąjį karantiną, šiuo metu pirkėjai jau žino, kad visų reikiamų prekių parduotuvėse netrūks. Taip pat dalis pirkėjų, įsigijusių ilgo galiojimo prekių pirmojo karantino metu, dar jų turi, nes tuomet dėl ypatingai gausaus pirkimo prekių tiekimo trikdžiai buvo tik trumpalaikiai ir naudoti atsargų pirkėjams neprireikė.

REKLAMA
REKLAMA

Tai lemia, kad šiuo metu pirkėjai daugiausia įsigyja šviežių maisto prekių – daržovių, vaisių, šviežios mėsos, duonos gaminių. Tam įtakos turi ir šiuo metu besitęsiančios vaikų rudens atostogos – pirkėjai rūpinasi kasdieniu šeimos meniu“, – pirkėjų įpročius komentavo prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA

D. Keršienė teigė, kad paskelbus karantiną sumažėjo lankytojų srautas didžiuosiuose prekybos ir pramogų centruose.

„Atsižvelgiant į tai, nuo lapkričio 9 dienos iki lapkričio 30 dienos trumpinsime parduotuvės, esančios prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“, darbo laiką. Parduotuvė kasdien dirbs nuo 8 iki 22 val. Kol kas kitų prekybos centrų darbo laiko nekeičiame, bet nuolat stebime situaciją“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.

D. Keršienė tikina, kad imamasi visų saugumo priemonių užtikrinti pirkėjų saugumą.

„Prie maisto prekių, kurios pirkėjams parduodamos nesupakuotos ir kurių papildomai apdoroti prieš vartojimą nereikia, įrengti stovai su vienkartinėmis pirštinėmis ir dezinfekcijos priemonėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, atsižvelgiant į situaciją ir remiantis patirtimi, įgyta pirmosios koronaviruso bangos metu, peržiūrėjome kepyklos ir konditerijos asortimentą, kepimo procesus bei dažnį, ir į prekybos salę išnešame tik nedidelį kiekį šviežios produkcijos“, – aiškino prekybos tinklo atstovė.

Ištuštėjo makaronų lentynos?

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė pasakojo, kad prieš pat lokalių karantinų paskelbimą buvo fiksuojamas šiek tiek didesnis pirkimas, tačiau ne ilgo galiojimo produktų.

„Atvirkščiai – žmonės pirko šviežio maisto: šviežios mėsos, šviežių daržovių ir vaisių, bandelių, duonos ir pan. Ko gero, žmonės suprato, kad daugiau dirbs iš namų, todėl pirko tokius produktus iš kurių gali pasigaminti skanius, šviežius pietus ir vakarienę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat lokalių karantinų paskelbimas sutapo su moksleivių atostogomis, taigi galbūt žmonės pirko daugiau šviežių produktų savo vaikų pietums ir vakarienėms ruošti. Dar spėjame, kad gausesnį apsipirkimą lėmė artėjančios šventės, žmonės pirko daugiau tam, kad vėliau nereikėtų eiti į parduotuvę“, – teigė prekybos tinklo atstovė.

Prekybos tinklo pirkėjai pastebėjo, kad šiomis dienomis ištuštėjo makaronų lentynos. Tačiau V. Budrienė teigė, kad tai nesusiję su karantinu.

„Kai kuriems makaronų produktams buvo skelbta akcija ir turbūt mūsų parduotuvių darbuotojai tiesiog nesuspėjo papildyti lentynų“, – aiškino prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA

Anot jos, kol kas trumpinti parduotuvių darbo laiką irgi neketinama.

„Tačiau rūpinamės pirkėjų saugumu. Ten, kur nėra uždarų konditerijos gaminių lentynų, mes konditerijos gaminius – duoną, bandeles pakuojame į atskirus maišelius. Tai darome jau nuo pat pirmojo karantino pradžios“, – aiškino V. Budrienė.

Lankosi rečiau, perka daugiau

Kito prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigė, kad jei pavasarį, prieš paskelbiant karantiną, daugiausia buvo perkama ilgesnio galiojimo produktų, dabar tokios tendencijos nėra. Tualetinio popieriaus pardavimuose irgi nėra ryškių pasikeitimų.

REKLAMA

„Stebėjome pirkėjų elgseną Raseiniuose, kai buvo paskelbtas lokalus karantinas, taip pat ir praėjusią savaitę dar dvylikoje Lietuvos savivaldybių, kur buvo įvestas karantinas. Matyti, kad savivaldybėse, kur yra įvestas lokalus karantinas, yra sumažėjęs pirkėjų srautas. Tai rodo, kad žmonės vengia vaikščioti, būriuotis ir laikosi karantino taisyklių.

Išlieka po pavasario karantino susiformavusi tendencija, kad parduotuvėse lankomasi rečiau, bet perkama daugiau. Pastarosiomis savaitėmis pirkėjų srautas ir apsilankymo dažnis toliau mažėjo, o pirkinių krepšelio dydis auga. Palyginti su tokiu pačiu laikotarpiu pernai, pirkinių krepšelis yra išaugęs beveik penktadaliu“, – pastebėjo prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, kol kas trumpinti parduotuvių darbo laikas nežadama, tačiau jei pavyzdžiui, dėl COVID-19 susirgimų imtų trūkti darbuotojų ar didelė jų dalis atsidurtų saviizoliacijoje, būtų galvojama apie jo trumpinimą.

„Šiuo metu tokių planų nėra, tačiau rūpinamės ir darbuotojų ir pirkėjų saugumu. Tiek pirmosios COVID-19 pandemijos bangos ir pavasario karantino metu, tiek dabar vadovaujamės kompetentingų valstybės institucijų sprendimais.

Kalbant apie maisto produktų apsaugą, pavasarį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) buvo išleidusi sprendimą dėl privalomo fasavimo ir išlygas, kada maisto produktų fasuoti nereikia. Šį reikalavimą įgyvendinome ir jo laikėmės, o konditerijos gaminių fasavimą nutraukėme, kai VMVT sprendimas buvo pakeistas.

REKLAMA

Kol kas VMVT nėra numačiusi reikalavimo fasuoti konditerijos gaminius ar kitus maisto produktus. Parduotuvėse didelė dėmesį skiriame bendrai higienai palaikyti: prie konditerijos skyrių yra padėtos vienkartinės pirštinės, švarūs ir dezinfekuoti įrankiai, kurie skirti gaminiams pasiimti“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.

Pasikeitusių pirkėjų įpročių nepastebėjo

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pasakojo, kad šiuo metu nėra pastebėta jokių pakitusių pardavimų tendencijų, kurios galėtų būti siejamos su įvestais apribojimais.

„Kol kas trumpinti darbo laiko nesame numatę, tačiau stebime situaciją tiek Lietuvoje, tiek ir pasaulyje, todėl esame pasiruošę reaguoti į visus galimus valdžios sprendimus.

REKLAMA

O saugumo priemonės įvestos pirmojo karantino metu galioja iki šiol. Pavyzdžiui, duonos kepiniai, yra uždengti – tam specialiai buvo įrengti permatomi lentynų dangčiai“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis irgi teigė, kad kol kas pirkėjų įpročiai nesikeičia.

„Pirkėjų srautai stabilūs. Todėl kol kas neturiu tokios informacijos, kad būtų keičiamas parduotuvių darbo laikas“, – aiškino prekybos tinklo atstovas.

Ribojami srautai

Nuo spalio 30 dienos siekiant sustabdyti koronaviruso plitimą prekybos vietose turės būti ribojami pirkėjų srautai uždarose patalpose esančiose parduotuvėse, prekybos centruose, turgavietėse ir kitose viešose prekybos vietose: čia turės būti užtikrinamas 10 kv. metrų plotas vienam lankytojui.

Draudimai truks mažiausiai iki lapkričio 13 dienos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų