REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors daugelis žmonių tikėjosi, kad dėl karantino automobilių kainos smigs žemyn, todėl bus galima nusipirkti naują transporto priemonę už kiek kuklesnę kainą, panašu, kad situacija pasikeitė neatpažįstamai – dalis prekybininkų nebetaiko nuolaidų, o pasirinkti transporto priemonę nėra iš ko. Ir artimiausiu metu specialistai nieko gero nežada.

Nors daugelis žmonių tikėjosi, kad dėl karantino automobilių kainos smigs žemyn, todėl bus galima nusipirkti naują transporto priemonę už kiek kuklesnę kainą, panašu, kad situacija pasikeitė neatpažįstamai – dalis prekybininkų nebetaiko nuolaidų, o pasirinkti transporto priemonę nėra iš ko. Ir artimiausiu metu specialistai nieko gero nežada.

REKLAMA

Automobilių skelbimo portalo „Autobilis.lt“ plėtros vadovas Andrius Kilda pasakojo, kad šiuo metu galima pastebėti nusistovėjusią tendenciją – vasaros laikotarpiu rinka tampa aktyvesnė, o žiemą šiek tiek sulėtėja.

Pasak pašnekovo, ši priežastis lemia ir kainų skirtumus naujų automobilių rinkoje – pardavėjai pasidaro lankstesni, pradeda taikyti nuolaidas. Tiesa, apie naudotų transporto priemonių rinkos kainas taip drąsiai kalbėti nevertėtų.

REKLAMA
REKLAMA

„Pavasarį automobilių prekyba visada suaktyvėja, žiemos metu šiek tiek krinta. Nežinome tikslių priežasčių, bet taip natūraliai susiklostė, kad pavasarį galbūt žmonės nori atsinaujinti.

REKLAMA

Žiemą pasiūlos didėjimą mes stebime, bet ar naudotų automobilių pardavėjai daro nuolaidas, sunku pasakyti, tokių ženklų lyg ir nematome. Pasiūla šiuo metu buvo sumažėjusi, dabar, matyt, mažiau paisoma koronaviruso, tai pardavėjai pradėjo gal ir Europoje tų automobilių laisviau gauti. 

Be to, portalo plėtros vadovas atkreipia dėmesį ir į dar vieną svarbų pokytį naujų bei naudotų automobilių rinkoje, kuomet prekybininkai tampa kiek lankstesni nei įprastai.

„Atkreipčiau dėmesį į naujų metų lūžį naujų ir naudotų automobilių rinkoje. Tiek naujų, tiek naudotų automobilių pardavėjai prieš naujus metus tampa lankstesni, juos nori išsiparduoti, kad šis netaptų vieneriais metais senesnis. Naujų automobilių rinkoje tai ypač aktualu“, – pabrėžė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Daug kas nori nusipirkti, bet nėra ką

Nors parduodamų automobilių rinkoje pastebimas atsigavimas, Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys naujienų portalui tv3.lt teigė, kad šiuo metu pardavėjai neturi daug automobilių, todėl pasiūlyti pirkėjams skirtingų variantų yra sudėtinga.

„Šiuo metu Lietuvos automobilių rinkoje yra maža pasiūla, o paklausa išliko. Šiais metais geriausia proga nusipirkti automobilį buvo balandžio-gegužės mėnesiais. Tuo metu birželį, liepą, net ir įvedus registracijos mokestį, automobiliai ir toliau buvo šluojami. Rugsėjis pardavėjams taip pat geras, tikrai parduodama daug.

Kainos dabar gal nėra pakilusios, bet pasiūla maža. Žmogus, norėdamas nusipirkti transporto priemonę, jos neranda“, – situaciją įvertino V. Baršys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Esminė priežastis, pasak asociacijos vadovo, yra ta, kad daugelis automobilių prekeivių neperka transporto priemonių, kadangi nenori likti nežinomybėje.

„Pardavėjai nenori užsipirkti automobilių į sandėlį ir nenori likti nežinomybėje. Kai reikia, tada užsiperka. Tai čia galbūt ta bėda, todėl ir pasiūlos mažiau, kadangi visi galvoja, kad geriau būsiu su eurais kišenėje negu su geležies gabalu aikštelėje. 

Kitas veiksnys, kad Europoje nėra ką labai nupirkt. Ten irgi žmonės neperka labai stipriai naujų automobilių, nėra didelio augimo. Neperka naujo automobilio, reiškiasi, neatsiranda seno.

Kalbant apie kainų didėjimus, tai tikrai čia pavienės šnekos, bet tikrai kainų lygis panašus, koks buvo 2018–2020 metais, tai tikrai tos kainos nelabai migruoja. <...> Karantino metu automobilių kainos vidutiniškai krito maždaug 10 proc., paskui kainos grįžo į buvusį lygį. Kainų pakilimo tikrai nėra arba jis juntamas tik kai kuriuose segmentuose“, – pasakojo V. Baršys. 

REKLAMA

Pabrango nauji automobiliai

Pašnekovas V. Baršys priduria, kad šiuo metu dėl naujų reglamentavimų ir aukštesnių standartų kėlimo, nauji automobiliai pabrango, todėl didžiausia našta užkraunama pirkėjams.

„Visi nauji automobiliai pastebimai pabrango, kadangi naujas sertifikavimas, nauji euro standartai, tai tą visą kainą aišku perkelia pirkėjui ant pečių.

Tuo labiau, kad kai tų automobilių nėra, pardavėjai tų nuolaidų dabar nebelabai dalija, tada, aišku, žmonės bėga pirkti naudotą transporto priemonę, o jas taip pat jau apšlavė. Tikrai daug kas iš mūsų kolegų skundžiasi, kad neturi ką pardavinėti“, – pabrėžė asociacijos vadovas.

REKLAMA

Brėžia šviesesnį scenarijų ateityje

„Manau, kad bus tikrai švelnesnė situacija, nes tikrai taip neribos visko stipriai, o jei ir ribos, tai žmonės taip nebebijo, Pinigų atspausdinta į valias, pridalijo daug visiems, tai žmonės nori juos tiesiog išleisti. Automobilis yra viena iš tų priemonių, kurią dabar žmogui norėjosi po karantino turėti. 

Šiuos metus pardavėjai užbaigs, manau, panašiai kaip pernai. Kitus metus labai sunku prognozuoti. Jeigu bus skiepai, tai bus vienaip, jei situacija negerės, tai gali būti ir automobilių rinkos sustojimas“, – pabrėžė V. Baršys.

Tuo metu automobilių skelbimų portalo „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras taip pat sutinka, kad perspektyva automobilių preikeiviams neturėtų būti niūri.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiame kontekste veikia du dalykai: vienas, ar fiziškai yra kažkokie ribojimai tai prekybai vykti, pavyzdžiui, ar automobilių salonai, vidinės patalpos gali atsidaryti, ar galima registruoti tą sandorį „Regitroje“, ar nėra kažkokių tokių apribojimų, ar galima nuvažiuoti apžiūrėti.

Kol kas apie panašias priemones kalbėta dar nebuvo, tikėtina, kad jos bus švelnesnės iš to, kas girdisi, tai čia poveikis žymiai mažesnis negu praėjusį kartą, kita dalis, kuri veikia šioje vietoje, yra nežinomybė ir neužtikrintumas dėl ateities. Galbūt bus didelės ekonominės pasekmės iš pirkėjo pusės žiūrint, ar aš turėsiu vėliau darbą“, – svarstė A. Mizeras. 

REKLAMA

Palankus metas parduoti senesnį automobilį

Automobilių ekspertas A. Mizeras pastebi, kad šie metai yra kaip niekad iškreipti, tačiau nėra priežasties, kodėl pirkėjai turėtų delsti dėl automobilių pirkimo, esą šį sezoną keli žiemos mėnesiai situacijos kainų prasme nepakeis.

„Šie metai yra labai stipriai iškreipti dėl kelių kriterijų: tiek dėl viruso pandemijos, tiek dėl taršos mokesčio. Dėl šio mokesčio atsiradimo birželio mėnesis buvo rekordiškai didelis pardavimų prasme. Visgi kainos dar išlikę stabilios, pokyčių didelių nefiksuojama.

Sakyčiau, jeigu yra poreikis įsigyti automobilį, tai metas dabar tą padaryti jis nebus blogas, tačiau nebus ir kažkuo išskirtinai geras. Parduoti seną automobilį dabar gali būti lengviau, kadangi pasirinkimas yra mažesnis. Jeigu randi, kas tinka ir domina ir ta kaina yra patraukli, tai delsimui aš nematyčiau priežasties. Tikriausiai, kad per kelis mėnesius neatpigs“, – pastebėjo skelbimų portalo vadovas.

REKLAMA

Kritiniai fragmentai pakeitė pardavimų schemą

„Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius taip pat pastebi, kad naujų automobilių rinkos pardavėjai pandemijos metu taikė nuolaidas, todėl įsigyti transporto priemonę buvo palankus metas, tačiau vėliau, pagerėjus situacijai, pastebėjo, kad žmonės ir toliau perka automobilius, todėl kainų mažėjimo planas išnyko.

„Naujų automobilių prekybininkai iš pradžių lyg ir labai akcijavo, norėjo „išsišluoti“, bijodami, kad niekas nepirks, tiesiog taikė nuolaidas. Paskui pamatė, kad visi vis tiek viską perka, todėl tų nuolaidų neliko. Žmonės pirko mašinas ir paskui, todėl pardavėjai neužsisakė automobilių. Pirkėjai dar turėjo, kad nuolaida išliks, bet situacija kitokia“, – apie naujų automobilių rinką kalbėjo V. Milius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas pridūrė, kad pandemija iškraipė nusistovėjusią tendenciją, todėl sezoniškumas kainų pokyčiams didelės įtakos neturės, todėl ir pasikliauti pasakymais, kad žiemą kainos gali būti mažesnės, aklai nevertėtų.

„Šitas pandeminis fragmentas iškraipė labai daug ką. Ir naujų automobilių rinkoje labai iškraipyta yra, lygiai taip pat naudotų, nes iš pradžių niekas nepirko, paskui pamatė, kad čia viskas neblogai, puolė pirkti, tada nebėra, ką pirkti, nes „išlavė“ viską.

Aš manau, kad dabar sezoniškumas neturi skirtumo. Tos kainos atsistatė, o ir Europoj niekas tų mašinų nebedalija už dyką, viskas susistabilizavo. Jeigu daiktas vertas kažko, visi nori gauti už tai savo kainą. O visa kita, kur matome drastiškai besiskiriančią kainą, tai ten tikrai kažkas bus kitaip, negu galvojame.

REKLAMA

Šiais metais sezoniškumas įtakos neturės, nes buvo daug svarbesnių, tokių visiškai kritinių fragmentų ir jie pakeitė schemą. Kita vertus, man atrodo, kad šitie metai buvo tikrai neblogi naudotų automobilių pardavėjams Lietuvoje. Tik tiek, kad gal mažiau eksporto į kitas šalis“, – mano automobilių ekspertas V. Milius.

„AutoTyrimų“ duomenimis, 2020 m. rugsėjį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas išaugo 16,7 proc. 

Rugsėjį asmeninių automobilių (M1) registravimas išaugo 17,2 proc, o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis padidėjo 5,3 proc.

REKLAMA

Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje pirmavo „Fiat“ markė (2, 466 tūkst. vnt.), antroje vietoje liko „Jeep“ (491), trečiąją vietą užėmė „Toyota“ (431), ketvirtą – „Volkswagen“ (217), penktą – „Nissan“ (162). Tarp prestižinių markių šįkart pirmavo BMW (54 vnt.).

Rugsėjį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Fiat 500“ (2, 012 tūkst. transporto priemonių), „Jeep Renegade“ (413), „Fiat Panda“ (231), „Toyota Corolla“ (202) ir „Fiat Tipo“ (198). Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Volkswagen Crafter“ (33) ir „Renault Master“ (29).

REKLAMA
REKLAMA

Rugsėjo mėnesį Lietuvos rinkoje debiutavo du elektromobiliai: mažas „Honda e“ ir kompaktinis „Volkswagen ID.3“.

2020 m. sausį-rugsėjį Lietuvoje iš viso įregistruoti 30, 542 tūkst. nauji lengvieji automobiliai, t.y. 20,2 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais, kuomet buvo įregistruota 38, 282 tūkst. transporto priemonių.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje rugpjūčio mėnesį populiariausia markė buvo „Volkswagen“ – iš viso užregistruota 1,871 tūkst. automobilių, antrąją vietą užėmė BMW – 1,390 tūkst., trečiąją vietą pagal populiarumą užėmė „Audi“ markės automobiliai – 1,082 tūkst.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų