REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nusprendė, kad reklamuodamas knygą „Kabinetas 339“ kino teatruose ir socialiniame tinkle portalas 15min.lt be sutikimo naudojo premjero Sauliaus Skvernelio vardą ir pavardę. Portalui skirtas įspėjimas, pranešė tarnyba.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nusprendė, kad reklamuodamas knygą „Kabinetas 339“ kino teatruose ir socialiniame tinkle portalas 15min.lt be sutikimo naudojo premjero Sauliaus Skvernelio vardą ir pavardę. Portalui skirtas įspėjimas, pranešė tarnyba.

REKLAMA

Portalas yra skelbęs, kad tarnyba nagrinėja premjero Sauliaus Skvernelio skundą, kuriame teigiama, kad knygos „Kabinetas 339“ reklamoje be jo sutikimo naudojama nuomonė, atvaizdas, pažeidžiama garbės ir orumo bei dalykinė reputacija. Portalas skelbė nesutinkantis su skunde nurodytais motyvais: reklamoje panaudotas meninis darbas – knygos viršelis su pieštu siluetu, o pateikta garso ištrauka – iš viešo posėdžio Seime.

Savo ruožtu penktadienį atskiroje publikacijoje 15min.lt skelbia, kad susipažinęs su nutarime išdėstytais argumentais spręs, ar skųsti tarnybos sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA

VVTAT penktadienį pranešė išnagrinėjusi Dovydo Pancerovo ir Birutės Davidonytės rašytos knygos reklamą, skleistą kino teatruose „Forum Cinemas“ ir „Pasaka“ bei socialiniame tinkle „Youtube“. Knygos idėja bei turinys nebuvo vertinti. 

REKLAMA

Tarnyba teigia, kad vertindama vartotojo (premjeras S. Skvernelis neįvardijamas – BNS) prašymą, VVTAT komisija pažymėjo, kad Reklamos įstatymas nenumato išimčių dėl privataus ar viešo asmens teisės kreiptis dėl galimo reklamos pažeidimo bei privataus ar viešo asmens atvaizdo, vardo bei pavardės naudojimo reklamoje.

Nutarime konstatuota, jog bendrovės „15min“ skleista informacija negali būti vertinama tik kaip komunikacinio turinio pranešimas, siekiant informuoti visuomenę, kadangi atitinka ir Reklamos įstatyme įtvirtintą reklamos sąvoką.

„Atsižvelgiant į tai, jog vertinamoje reklamoje buvo aiškiai girdimas pareiškėjo vardas ir pavardė, VVTAT komisija konstatavo, kad UAB „15min“ nesilaikė Reklamos įstatymo reikalavimų ir be sutikimo naudojo reklamoje asmens duomenis“, – rašoma pranešime. 

REKLAMA
REKLAMA

Įvertinus pažeidimo mastą, trukmę ir tai, kad bendrovė nutraukė minėtos reklamos sklaidą kino teatruose  bei pašalino reklamą iš socialinio tinklo „Youtube“, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą bendrovei „15min“ skirtas įspėjimas.

VVTAT komisijos nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Portalo 15min.lt vyriausiasis redaktorius Raimundas Celencevičius tarnybos sprendimą įvertino kaip žiniasklaidos laisvės varžymą.

„Visame laisvame ir demokratiškame pasaulyje gausiai leidžiamos ir reklamuojamos knygos apie politikus. Ir ne su jų šešėliais, o su tikrais atvaizdais, ir su vardais bei pavardėmis. Pasirodo, demokratines vertybes puoselėjančioje Lietuvoje tai yra rimtas pažeidimas, kuris nustatytas nesigilinus į knygos idėją bei turinį. (...) Tai rodo, kad esame labai pavojingame kelyje, kuriuo galima riedėti tik į cenzūrą“, – sakė 15min vyriausiasis redaktorius Raimundas Celencevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų