REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į didmiesčius grįžtant atostogautojams, studentams ir moksleiviams naujų mokslo metų pradžia dažniausiai žada gerokai daugiau eismo spūsčių. Labiausiai nuo to nukenčia du didieji Lietuvos miestai – Vilnius ir Kaunas. Kada yra pats tinkamiausias metas išvažiuoti į gatves ir kokių maršrutų reikėtų privengti jų gyventojams?

Į didmiesčius grįžtant atostogautojams, studentams ir moksleiviams naujų mokslo metų pradžia dažniausiai žada gerokai daugiau eismo spūsčių. Labiausiai nuo to nukenčia du didieji Lietuvos miestai – Vilnius ir Kaunas. Kada yra pats tinkamiausias metas išvažiuoti į gatves ir kokių maršrutų reikėtų privengti jų gyventojams?

REKLAMA

Kaip rašoma Vilniaus miesto savivaldybės išplatintame spaudos pranešime, savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistų nuomone, eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Šiemet, dėl to, jog dalis įmonių ir mokymo įstaigų planuoja savo darbą vykdyti ir nuotoliniu būdu, eismo intensyvumas numatomas kiek mažesnis nei įprasta – iki 20 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Panaši situacija ir Kaune. Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius tv3.lt pasakoja, jog įprastai eismo suintensyvėjimas mieste pastebimas jau rugpjūčio mėnesio antrojoje pusėje. Šiemet laikinoji sostinė taip pat tikisi kiek mažesnių srautų, tačiau sako, jog bent jau kol kas tikslesnių skaičių nuspėti negali.

REKLAMA
REKLAMA

Eismas sostinėje – intensyvus kaip niekad

Vilniaus miesto savivaldybės pateiktoje informacijoje skelbiama, jog šiais metais patys intensyviausi eismo srautai yra prognozuojami eismo spūstimis jau ne vienerius metus pasižyminčiose gatvėse – Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr.

REKLAMA

„Tai yra pagrindinėse miesto susisiekimo ašys – per parą jas kerta nuo 70 iki 120 tūkst. transporto priemonių“, – skelbia savivaldybė.

Savivaldybės duomenimis, sostinės senamiestyje įvedus kilpinį eismą, vidutinis dienos transporto srautas ten yra sumažėjęs apie 6 proc., o rytinio piko metu fiksuojamas net 10 proc. mažesnis automobilių eismas.

Išanalizavus įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atvirose duomenų bazėse pateikiamą 2019 m. informaciją, galima pastebėti, jog Vilniuje praėjusiais metais pats intensyviausias eismas buvo pastebimas būtent piko valandomis, 7-9 val. ryto ir 16-19 val. vakare.

REKLAMA
REKLAMA

Tiek ryte, tiek vakare didžiausias judėjimas fiksuotas susiliejime iš Ukmergės g. į Geležinio vilko g. – vidutiniškai 6-7 tūkst. automobilių per valandą. Valandiniai skaičiai įspūdingi ir ties Ozo g. ir Geležinio vilko g. posūkiu –  5 tūkst. automobilių.

Panašūs skaičiai rodomi ir keliose kitose gyventojų, regis, pamėgtose gatvėse – Kareivių, J. Jasinskio, Pamėnkalnio, Zarasų, Liepkalnio gatvėse, taip pat ir Laisvės prospekte.

Kaune situacija nesikeis dar kelis mėnesius

Kaune intensyviausias eismas taip pat pastebimas panašiu laiku – apie 7 val. ryto, kuomet didžioji dalis miestiečių skuba į darbus ir apie 16-17 val. vakaro, kai iš jų grįžta. Kaip teigia M. Matusevičius, pats ramiausias laikas pasivažinėjimui miesto centre – pietų metas, nuo 11 iki 13 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu, jeigu tik įmanoma, prašome vengti šių gatvių: Taikos pr., Kovo 11  g., Kęstučio g., Nuokalnės g., Tvirtovės alėjos, taip pat A. Mickevičiaus g. ir Laisvės alėjos sankryžos. Šiose gatvėse vyksta kapitalinio remonto darbai. Taip pat dėl Žaliakalnio viaduko rekonstrukcijos kol kas uždarytos P. Kalpoko ir Žemaičių gatvės“, – aiškina Kauno miesto savivaldybės ekspertas.

Jis sako, kad eismo intensyvumas mieste dažniausiai aprimsta tik spalio pabaigoje.

„Šis laikotarpis tarsi ieškojimų metas, kuomet visi stengiasi atrasti greičiausią, patogiausią, saugiausią judėjimo kelią, todėl eismo srautų intensyvumas būna ypač kintantis.  Taip pat ir prasidėjęs naujas metų sezonas, ruduo , skatina nuo bemotorių transporto priemonių pereiti prie nuosavų automobilių ar viešojo transporto. Spalio mėnesio pabaigoje srautai tarsi nusistovi, vairuotojai „prisiderina“ savo kelionių laikus, maršrutus“, – tv3.lt teigia M. Matusevičius.

REKLAMA

Pataria, kaip reikėtų elgtis

Vilniaus miesto savivaldybė visiems vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, norintiems taupyti ne tik savo, bet ir kitų laiką pateikia kelis esminius patarimus:

Koncentruokite dėmesį, neužsiimkite pašaliniais veiksmais vairuodami, neviršykite greičio, sustokite prie perėjų.

Laiku reaguokite į šviesoforo signalus, iš anksto pasirinkite reikiamą eismo juostą ir nesirikiuokite kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė, sumažėja pralaidumas.

Judėjimui mieste rinkitės ir rekordiškai atsinaujinusį sostinės viešąjį transportą, dviračius, keliones pėsčiomis ar kitus alternatyvius būdus. Jei judate automobiliu, išbandykite vieną iš keturių „Statyk ir važiuok“ aikštelių bei kelionę tęskite viešuoju transportu.

REKLAMA

Automobiliu judėkite atsakingiau ir aplinkai draugiškiau. Nekeliaukite po vieną, planuokite bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Jei vidutinis automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto galėtų sumažėti kone dvigubai.

Be reikalo neužimkite prie ugdymo įstaigų įrengtų trumpų sustojimo vietų „Tėvelių stotelių“ („Kiss &Ride”), skirtų greitai ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus.

Įvykus eismo įvykiui, taupykite visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip saugiai užpildysite likusią informaciją ir netrikdysite kitų eismo dalyvių judėjimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų