REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl liūties sutrikus Registrų centro informacinių sistemų veiklai, notarai dar patiria problemų aptarnaujant klientus, nepavyko atkurti e.sveikatos sistemos veiklos, karštoji koronaviruso linija rankiniu būdu registruoja žmones tyrimams mobiliuosiuose punktuose, o situacija vaistinėse lieka sudėtinga. Dėl neveikiančio elektroninio parašo stringa Užimtumo tarnybos darbas.

Dėl liūties sutrikus Registrų centro informacinių sistemų veiklai, notarai dar patiria problemų aptarnaujant klientus, nepavyko atkurti e.sveikatos sistemos veiklos, karštoji koronaviruso linija rankiniu būdu registruoja žmones tyrimams mobiliuosiuose punktuose, o situacija vaistinėse lieka sudėtinga. Dėl neveikiančio elektroninio parašo stringa Užimtumo tarnybos darbas.

REKLAMA

„Esmė tokia – kad Gyventojų registras, kuris yra esminis, norint atlikti tam tikrus veiksmus, prie jo tiesiogiai prisijungti neįmanoma, prie jo notarai jungiasi per eNotaro sistemą, tai yra tam tikros atskiros sąsajos, tačiau tokiu atveju jie negauna pilnos informacijos, pavyzdžiui, asmens nuotraukos, santuokinio statuso“, – BNS sakė Notarų rūmų atstovas Aleksandras Matonis.

„Atrodytų, kad Hipotekos registras veikia, bet negalima per jį perduoti duomenų, kas yra esminė Hipotekos registro funkcija. Areštų registras veikia, (...) lyg atsinaujino Nekilnojamojo turto sandorių sistemos veikimas. Kažkas šiek tiek atsigavo, kažkokių poslinkių yra, tačiau neabejotinai su klientais tam tikrų sunkumų iškils“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Notarų rūmų, antradienį visiškai neveikė Gyventojų, Hipotekos ir Areštų registrai, smarkiai strigo Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga.

REKLAMA

Registrų centro atstovas spaudai Mindaugas Samkus teigė, kad trečiadienį notarai jau gali naudotis dauguma paslaugų.

„Galime užtikrinti, kad notarai jau gali jungtis prie jiems reikalingų registrų, pavyzdžiui, Hipotekos registro, Turto arešto aktų registro, Įgaliojimų registro, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro, Testamentų registro, Vedybų sutarčių registro, Nekilnojamojo turto registro. Tą matome iš jų atliekamų veiksmų – notarai teikia užklausas į registrus ir gauna duomenis iš jų“, – informavo jis. „Taip, šiuo metu gali kilti tam tikrų nesklandumų notarams siekiant gauti visą Gyventojų registro informaciją. Įprastai prie šio registro notarai jungiasi naudodami specialią aplikaciją, kuri šiuo metu dar neveikia, tačiau šis klausimas šiuo metu sprendžiamas ir artimiausiu metu prieiga turėtų būti atkurta“, – aiškino RC atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot M. Samkaus, Hipotekos registro duomenų perduoti nepavyksta tik mažai daliai notarų.

„Matome, kad daugumai notarų pavyksta sėkmingai perduoti Hipotekos registro duomenis, tačiau neatmetame, kad pavienių nesklandumų galėjo pasitaikyti“, – sakė jis.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.

Šiuo metu taip pat dar neveikia e.sveikatos sistema. Anot M. Samkaus, sudėtinga prognozuoti, kiek gali užtrukti jos atkūrimas.

Neveikiant e.sveikatai, gydymo įstaigos negali įkelti e.dokumentų, išrašyti e.receptų, atlikti kitų e.sveikatos paslaugų funkcijų, pacientai su e.parašais vaistinėse negali įsigyti jiems skirtų vaistų, vaistinės negali išduoti pacientams vaistų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vaistininkai prašo, jeigu įmanoma, atidėti receptinių vaistų pirkimą, Sveikatos apsaugos ministerija ragina medikus laikinai išrašyti popierinius receptus.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį prognozavo, kad visų RC sistemų veiklą, taip pat ir e.sveikatos, pavyks atnaujinti per parą, tačiau paaiškėjo, kad sutrikimai didesni, nei tikėtasi.

Koronaviruso tyrimams žmonės registruojami, vaistinėse situacija lieka sudėtinga

Trečiadienį nepavykus atkurti e.sveikatos sistemos veiklos, karštoji koronaviruso linija rankiniu būdu registruoja žmones tyrimams mobiliuosiuose punktuose, o situacija vaistinėse lieka sudėtinga.

„Situacija nepasikeitė, taip pat, kaip vakar, laukiame žinių, kada pasikeis ir labai tikimės, kad kuo greičiau, nes situacija tikrai labai sudėtinga vaistinėse“, – BNS sakė Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Kristina Nemaniūtė-Gagė.

REKLAMA

Vaistininkai ir toliau prašo galinčių pacientų kol kas palaukti.

„Tų pacientų, kurie turi galimybę palaukti, mes prašome ateiti kitą dieną, o tie, kurie negali laukti, kur būtina tuos vaistus vartoti šiandien, vaistininkai dirba ir ieško būdų, kaip galėtų tuos vaistus jiems išduoti“, – sakė ji.

K. Nemaniūtės-Gagės teigimu, tokiais atvejais vaistininkai aiškinasi, ar žmogus tikrai vartojo tokius vaistus ir tuomet juos išduoda.

Antradienį dėl sutrikusios e.sveikatos veiklos žmonės buvo neregistruojami į mobiliuosius koronaviruso patikros punktus. Trečiadienį registracija vykdoma rankiniu būdu.

„Registracija vykdoma į mobiliuosius patikros punktus – tik tiek, kad atsirado mobiliesiems patikros punktams daugiau darbo, nes jie turi rankomis pildyti popierinius dokumentus, kurie turi lydėti mėginį iki pat laboratorijos“, – sakė Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties, kur veikia karštoji koronaviruso linija, vadovas Nerijus Mikelionis.

REKLAMA

Taip pat šiuo metu žmonės negauna automatiškai siųstų žinučių apie neigiamus tyrimo rezultatus. Teigiamų rezultatų atveju žmonės kaip ir anksčiau sulaukia skambučio.

Pasak N. Mikelionio, kitų papildomų sunkumų atvykstantiesiems į patikros punktus dėl e.sveikatos sutrikimų kilti neturėtų.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė ir sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla. Daugumą jų iki trečiadienio ryto pavyko atkurti, tačiau e.sveikata dar neveikia.

Registrų centro atstovai sako kol kas negalintys prognozuoti, kada ši sudėtinga ir didelė sistema vėl pradės veikti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl neveikiančio elektroninio parašo stringa Užimtumo tarnybos darbas

„Užimtumo tarnyba šiuo metu negali registruoti klientų pranešimų ir teikti jiems paslaugų, nes neveikia elektroninio parašo funkcija dėl Registrų centro informacinių sistemų sutrikimų“, – trečiadienį pranešė Užimtumo tarnybos atstovė spaudai Milda Jankauskienė.

Anot jos, pašalinus gedimus ir atnaujinus elektroninio parašo funkciją, darbdaviai vėl galės teikti reikalingus dokumentus.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko įstaigos valdomų sistemų veikla.

Kaip BNS informavo Registrų centro atstovas Mindaugas Samkus, įstaigos elektroninio parašo paslauga veikia, tačiau keblumų gali kilti, kai „vartotojai naudoja (...) mobilųjį elektroninį parašą“.

REKLAMA

„Registrų centro teikiama e.parašo paslauga veikia – klientai, turintys Registrų centro išduotą e.parašo įrenginį, gali pasirašyti dokumentus ir identifikuoti save naudodamiesi elektroninėmis paslaugomis“, – sakė jis.

„Minėtą asmens tapatybės nustatymo paslaugą Registrų centras teikia ir daliai įstaigų, tarp jų ir Užimtumo tarnybai, kai vartotojai naudoja ne Registrų centro išduotą e.parašo įrenginį, o, pavyzdžiui, turi mobilųjį elektroninį parašą. Tokiems vartotojams šiuo metu gali kilti keblumų jungiantis prie šių įstaigų elektroninių sistemų“, – pridūrė RC atstovas.

Pasak M. Samkaus, problema yra žinoma ir siekiama ją kuo greičiau išspręsti.

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) teikia rekomendacijas

Apgailestaudama dėl šių laikinų nepatogumų, SAM kviečia gydymo įstaigas ir vaistines laikytis parengtų rekomendacijų, kad žmonės galėtų įsigyti jiems reikalingų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių (MPP):

REKLAMA

Rekomendacijos sveikatos priežiūros įstaigoms:

Rekomenduojama įstaigoms, kurios turi savo vidines informacines sistemas, paciento sveikatos duomenis tvarkyti jose, o atsistačius ESPBI IS veiklai duomenis pateikti į ESPBI IS.

Rekomenduojama įstaigoms, kurios neturi savo vidinių informacinių sistemų ir paciento sveikatos istoriją tvarko per ESPBI IS portalą, paciento sveikatos duomenis tvarkyti popieriniu būdu, o atsistačius ESPBI IS veiklai privalomus dokumentus pateikti į ESPBI IS.

Kai paciento gydymui reikia paskirti vaistus, rekomenduojama išrašyti popierinį receptą. Kai skiriami kompensuojamieji vaistai ar MPP, turi būti pildomas 3 formos arba 3 formos (išimties atvejams) recepto blankas. Jeigu pacientas neturi kompensuojamųjų vaistų paso, turi būti išduodamas naujas. Jei tokios galimybės nėra, kompensuojamasis vaistas/MPP gali būti išrašomas ant 3 formos (išimties atvejams) recepto blanko. Šios formos blankas pildomas remiantis Receptų rašymo taisyklių, patvirtintų SAM įsakymu Nr. 112, 77-80 punktų reikalavimais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pacientui atvykus konsultacijai į sveikatos priežiūros įstaigą su e. siuntimu, esant poreikiui įstaiga gali susisiekti su pacientą gydančiu gydytoju ir išsiaiškinti, ar e. siuntimas pateiktas į ESPBI IS.

Esant būtinybei (pvz., išrašant mirties liudijimą), kai kurias pažymas galima išduoti popieriniu formatu, bet atsistačius sistemos veiklai, jas reikia pateikti į ESPBI IS elektroniniu būdu.

Esant situacijai, kai į gydymo įstaigą grįžta pacientas su prašymu išrašyti popierinį receptą, nes prieš tai išrašytas elektroninis receptas dėl sutrikusios e. sveikata veiklos nėra prieinamas vaistinėse, paskirti vaistą išrašant popierinį receptą, o atsinaujinus e. sveikata veiklai, sustabdyti prieš tai išrašyto elektroninio recepto tam pačiam vaistiniam preparatui galiojimą siekiant išvengti vaistų išdavimo dubliavimosi.

REKLAMA

Kur gauti receptų blankų?

Primename popierinis receptas nekompensuojamiesiems vaistams (1 formos popierinis recepto blankas) gali būti spausdinamas ir kopijuojamas pačiose gydymo įstaigose.

Specialusis receptas (2 formos recepto blankas) yra skirtas narkotiniams vaistams išrašyti. Juos išduoda UAB „Universiteto vaistinė“ filialas adresu Gedimino pr. 27, Vilnius, tel. (8 5) 261 0608 arba (8 5) 261 0135.

3 formos receptų blankai (Kompensuojamųjų vaistų pasas), 3 formos (išimties atvejams) receptų blankai bei gydytojo tapatybę patvirtinantys lipdukai yra išduodami teritorinėse ligonių kasose. Gydymo įstaigos, norėdamos gauti šių receptų blankų, turi kreiptis į savo regiono teritorinę ligonių kasą.

REKLAMA

Rekomendacijas vaistinėms:

Kai pacientas vaistinėje teigia, kad turi jam išrašytą e. receptą, rekomenduojama pacientui pasiūlyti atvykti įsigyti/atsiimti vaistą ar MPP kitą dieną.

Esant būtinybei įsigyti receptinį vaistą, rekomenduojama pacientui pasiūlyti kreiptis į gydytoją, kad būtų išrašytas popierinis receptas.

Jei pacientui skubiai reikia vaistų, o išrašyti popierinio recepto nėra galimybės, tokiu atveju būtų galima pasiūlyti nedidelį kiekį jam paskirto receptinio vaisto įsigyti be recepto, jei atvejis atitinka Vaistinių preparatų išdavimo taisyklių, patvirtintų SAM įsakymu Nr. 112, V1 skyriaus reikalavimus užpildant atitinkamą žurnalą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų