REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors karantinas Lietuvoje pasibaigė, tačiau poliklinikose bei ligoninėse ir toliau vyrauja ekstremaliomis sąlygomis priimta tvarka. Pas gydytojus norintys patekti pacientai turi nuotolinėms konsultacijoms registruotis telefonu, tačiau, pasak jų, net ir prisiskambinti į gydymo įstaigų registratūrą yra nemenkas iššūkis.

Nors karantinas Lietuvoje pasibaigė, tačiau poliklinikose bei ligoninėse ir toliau vyrauja ekstremaliomis sąlygomis priimta tvarka. Pas gydytojus norintys patekti pacientai turi nuotolinėms konsultacijoms registruotis telefonu, tačiau, pasak jų, net ir prisiskambinti į gydymo įstaigų registratūrą yra nemenkas iššūkis.

REKLAMA

Naujienų portalą tv3.lt pasiekė skaitytojos laiškas, kuriame ji teigia, kad galimybės užsiregistruoti poliklinikoje laukė bene valandą.

„Sveiki, ar čia man vienai taip sekasi? Skambinu į polikliniką nuo 7 valandos ryto. Pakėlė ragelį tik 7:52 val. Lyg aš daugiau veikti neturiu ką, o tik kabėti ant telefono tiek laiko.

Kai paklausiau, nuo kelių reikia skambinti, kad pakeltų ragelį, sakė, kad nuo 7 valandos ryto.

Nebuvo karantino, užtrukdavo daugiausiai 15 minučių prisiskambinti, o dabar, sako, 16 linijų ir tik 2 registratorės. Tai jeigu viskas tik nuotoliniu būdu, tai kodėl tik dvi registratorės?“, – retoriškai klausia anonime panorusi išlikti vilnietė.

REKLAMA
REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad tiek gydymo įstaigos, tiek valdžios institucijos vieningai sutinka – situacija ne tik mūsų šalyje, bet visame pasaulyje dėl koronaviruso pandemijos yra neeilinė. Ir nors paslaugų gydymo įstaigos atnaujina vis daugiau, nepatogumų kreipiantis į jas išvengti nepavyksta ir ateityje jų gali tik daugėti.

REKLAMA

Tapo apribojimų įkaitės

Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos tarybos pirmininko Daliaus Steponkaus teigimu, medikai tikrai pasirengę ir nori teikti paslaugas, pacientams jų tikrai reikia, tačiau situacija tokia, kad gydymo įstaigos kaip ir tampa apribojimų, kurių reikia laikytis, įkaitėmis. 

„Mes norime dirbti, pacientams reikia paslaugų, jie nori kreiptis, bet yra tam tikri apribojimai, kurių negalime ignoruoti. Pasaulis kol kas viruso nenugalėjęs ir reikia būti budriems ir, norime to ar ne, tiek mes, tiek pacientai turėsime priprasti prie kitokios patekimo į įtaigas tvarkos“, – kalbėjo pašnekovas. 

REKLAMA
REKLAMA

Vienintelis būdas užsiregistruoti – skambinti 

Nestinga istorijų, kai pacientai ne tai kad negauna talonėlio pas gydytoją, bet apskritai vargiai prisiskambina į gydymo įstaigą – net aprašytas atvejis, kai vyrui tą pavyko padaryti iš vos ne šimtojo karto.

D. Steponkus sutiko, kad prisiskambinimo problema – dar vienas atskiras klausimas, tačiau ji atsiradusi dėl kelių priežasčių.

„Pasikeitė elektroninės registravimo sistemos administravimas, o tai vėlgi apsunkina procesą žmonėms, kurie įpratę jungtis nuotoliniu būdu, internetu. 

Taip pat nebeliko galimybės fiziškai užeiti į gydymo įstaigą ir užsiregistruoti, tad beliko vienintelis – telefoninis kelias. Stengiamės visiems padėti, perskambinti, bet, aišku, teigti, kad viskas vyktų sklandžiai, nedrįsčiau“, – konstatavo Respublikinės Klaipėdos ligoninės vadovas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kartu pašnekovas pabrėžė, kad tai – visų, tiek didžiųjų, tiek rajoninių įstaigų, nepriklausomai nuo jų lygmens, problema.

„Gydytojų vadovų taryba kas savaitę renkasi į posėdžius ir matome, kad, nepriklausomai nuo įstaigos dydžio, problemos yra tos pačios. Tik kuo didesnė įstaiga, tuo jų daugiau, nes daugiau specialistų ir daugiau skambinančiųjų“, – sakė D. Steponkus.

SAM: pasiskundė per mažai įstaigų

Paprašyta įvertinti gydymo įstaigų vadovų nuogąstavimus dėl sunkiai įgyvendinamos iškeltos atnaujinamų paslaugų apimties kartelės, SAM teigė, kad pagal ministro birželio 17 d. patvirtintus įsakymus, ambulatorinių ir stacionarinių paslaugų atnaujinimo apimtis nustato asmens sveikatos priežiūros įstaigos (ASPĮ) vadovas. 

REKLAMA

Tačiau kartu priduriama, kad yra rekomenduojama, kad nuo 2020 m. liepos 1 d. antruoju etapu stacionarinių paslaugų apimtys turi būti didinamos ir per einamąjį mėnesį suteiktų paslaugų (išskyrus stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugų) apimtys turi sudaryti ne mažiau kaip 70 proc. planuojamos ataskaitinio laikotarpio sutartinės sumos. 

Stacionarinės reabilitacijos paslaugų apimtys iki ne mažiau kaip 70 proc. nuo visų planuojamų suteikti paslaugų turi būti padidintos per rugpjūtį.

Vis dėlto atsižvelgiant į tai, kad gauti tik keli ASPĮ raštai dėl mažesnio pacientų srauto vasarą, artimiausiu metu mažinti atnaujinamų paslaugų kiekį nėra planuojama.

REKLAMA

A. Veryga taip pat paskelbė, kad vienos dvyliktosios lėšų, buvusių per karantiną, mokėjimas gydymo įstaigoms išliks mažiausiai iki Naujųjų metų.

Ministerija akcentuoja, kad daug paslaugų ir karantino metu buvo prieinamos – jas specialistai galėjo teikti nuotoliniu būdu. Tačiau, pasak, D. Steponkaus, diagnozuoti ligą gyvai ir per atstumą – toli gražu ne tas pats. Apie tai plačiau skaitykite čia.

Portalas tv3.lt primena jau rašęs, kad dalis gydymo įstaigų dėl „vietų rezervo“ pacientų pilna apimtimi rudeniui neregistruojančios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų